Počet nahlášených stížností: | 91 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 3. 10. jsem si u této společnosti objednala bundu. Bunda přišla 3. 12. 2019, u bundy nebyla ani faktura, pouze bunda. Protože bunda nesplnila moje očekávání chtěla jsem odstoupit od smlouvy a 5. 12. 2019 jsme zboží zaslala na adresu, kterou uvádí společnost na svých webových stránkách. Zároveň jsme informovala emailem o odstoupení od smlouvy, jak bylo napsáno v obchodních podmínkách. 6. 12. mi přišla sms od České pošty, že zásilka nebyla adresátem vyzvednuta a že zboží bude vráceno zpět na moji adresu. 10. 12. 2019 jsem na email společnosti poslala vlastnoručně podepsanou Výzvu k vrácení peněz kvůli bezdůvodnému obohacení. Na web. stránkách není uveden telefonický kontakt a na emaily neodepisují (a předpokládám, že mi ani neodepíšou). Poštou jsem tuto výzvu neposílala, protože ani zboží si prodejce nepřevzal. Poštovné mě stálo 163 Kč a tudíž nehodlám posílat doporučený dopis, abych přišla o další peníze.
Můžete mi prosím poradit, jak to mám dál řešit?
Předem díky za odpověď.
Krásná zimní teplá bunda Nero - Il nero, XL Barva: Il nero, Velikost: XL, _reduced_stock: 1.
Chtěla bych, aby si společnost převzala zpět své zboží a vrátila mi peníze.
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm a) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Pokud bude podnikatel nadále v prodlení, doporučujeme spotřebiteli, aby mu zaslal tzv. předžalobní výzvu dle ustanovení § 142a občanského soudního řádu a vyzval ho k plnění ve lhůtě, která nesmí být kratší než 7 dnů před případným podáním žaloby k soudu.
Fakt, že si prodávající balík nevyzvedne, neznamená, že odstoupení nebude účinné. Odstoupit lze účinně i e-mailem, pokud spotřebitel prokáže, že byl e-mail doručen (např. reakcí prodávajícího). Pokud si prodávající nepřevezme řádně nabídnuté plnění ve smyslu vraceného zboží, ocitá se v prodlení a po dobu prodlení nese nebezpeční škody na věci. Spotřebiteli doporučujeme, aby si všechny doklady o odeslání zboží uschoval. Kupní cenu a náklady na dodání je prodávající povinen vrátit nejpozději do 14 dnů od odstoupení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.