Počet nahlášených stížností: | 500 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
5.12. jsem objednala z obchodu Vevio.cz (společnost Beast s.r.o.) bundu
za 547 Kč a hned ji uhradila kartou. Během pár minut mi přišlo
upozornění, že platba neproběhla, proto jsem uhradila zboží kartou
znovu ještě jednou.
Poté mi již přišlo potvrzení o příchozí platbě.
Nezávisle na tom, ale stále chodily sms zprávy, že už jen chybí zaplatit
zboží. Žádná informace o odeslaném zboží nepřišla. Několikrát jsem se
snažila kontakovat obchod (telefonní číslo není dohledatelné), na info
e-mail nikdo ze společnosti nereaguje s odkazem na jejich "speciální
stránku pro opakující se dotazy".
Snažila jsem se je ještě kontaktovat na jimi uvedeném e-mailu, kde se dá kontaktovat pracovník, abych si ověřila, která (a jestli nějaká) platba dorazila a zda mi bundu pošlou.
Bohužel bez odpovědi.
V pondělí 09.12. mi přišel další e-mail s výzvou k platbě (tou dobou už platby přes platební kartu byly odečteny z mého účtu).
Dnes, v úterý 10.12. ještě provedl můj otec platbu bankovním převodem, abychom si byli jistí, že zboží dorazí do Vánoc.
Bohužel až po odeslání této třetí platby jsme zjsitili, že na firmu Beast s.r.o. je právě teď otevřených minimálně 130 reklamací a žádostí o vrácení peněz, kdy objednatelé nedostali své zboží.
Reklamaci a žádost o vrácení peněz jsem provedla dnes. Ráda bych nějak odstoupila od smlouvy ve lhůtě 14 dní, ale bohužel se mnou nikdo nekomunikuje.
Zároveň jsem se podnikatele snažila kontaktovat e-mailem o odstoupením smlouvy a s žádostí o vrácení všech tří plateb.
Pánská zimní prošívaná bunda KANCOOLD
Vrácení peněz
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení.
Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce výzvy k plnění, předžalobní výzvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči prodejci takové právní jednání účinné.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Pokud podnikatel neposkytne České obchodní inspekci součinnost, má tento úřad možnost udělit podnikateli pokutu za přestupek. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.