Společnost


PLATFORM ENERGY s.r.o.

Počet nahlášených stížností:61
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#37820Nekalé podnikání s důvěrou lidí

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 17 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
10.12.2019, před 5 lety

Jaroslava Závalová

Znění stížnosti

Dobrý den,
dne 12.2.2019 jsem podepsala přihlášku k energerické soutěži Aukce Platform. Obchodní zástupce dané společnosti mě navštívil doma a přesvědčoval mě o výhodnosti dané soutěže. Taky mě přesvědčoval, že na 100 % budu mít energie levnější. Opak je pravdou. Tato společnost, podle mé úvahy, má s vysoutěženým dodavatelem úmluvu, že takto získané klienty okradou formou stálých fixních měsíčních platů. Tyto si totiž účtuji nekřesťansky vysoké. Můj vysoutěžený dodavatel plynu je Lama energy, která si účtuje tarif-INDIVIDUALNI- služby dodávky-fixní měsíční bez daně 125,00 Kč + distribuci fixní měsíční bez daně 67,48 Kč´= 192,48Kč + 21 % daň 40,42 Kč= 232,90 Kč měsíčně. Čili když já v daném měsící nespotřebuji žádný plyn, vždy jím zaplatím 232,90 Kč. A o to je to smutnější, že na plynu pouze vařím, troubu mám na elektřinu. Taky na webových stránkách Lamy v ceníku nikde není tento tarif uveden. Ta platí pouze pro nachytané klienty Aukce Platform. Řekla bych, že tady jde o klamání klientů Aukce Platform. A ještě jeden můj podmět. Dopisem od Auce Platform jsem dne 26.3.2019 byla informována, že mi vysoutěžili cenu zemního plynu u Lamy Energy 695 Kč/MWh. Ale fakturu jsem obdržela na 700 Kč/MWh. I zde vidím porušení smlouvy a možnost odstoupit od smlouvy. Ale oni pořád s ničím nesouhlasí. Proto se na Vás s prosbou obrácím, zda mi pomůžete s odstoupením od této smlouvy s Aukcí Platform


Produkt

Vysoutěžená cena zemního plynu 695Kč/MWh, fakturovaná cena 700Kč/MWh + stálý fixní měsíční popl. 232,90 Kč


Požadované řešení

Odstoupení od smlouvy s Aukci Platform, z důvodu klamání lidí a uvádění v omyl.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.1.2020 13:45, před 5 lety

Pro řešení případu je klíčové, že se jedná o smlouvu o zastoupení ve věci "snížení nákladů za energie". Tím je dán účel smluvního zastoupení, stejně tak je tímto dán i pokyn pro zastupující společnost - vyjednat nižší cenu nákladů na energie.

Pokud v rozporu s tímto pokynem zastupující společnost uzavřela smlouvu s vyššími náklady, jde o podstatné porušení smlouvy. Plyne tak z § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., protože se jedná o porušení, o němž zastupující společnost musela vědět, že pokud by takové porušení spotřebitel předpokládal, nikdy by s ní smlouvu neuzavřel. Zastupující společnost opravdu nemohla předpokládat, že by s ní spotřebitel uzavřel smlouvu, pokud by věděl o tom, že bude vysoutěžena ve skutečnosti vyšší cena. Odstoupením od smlouvy se závazek zrušuje od počátku. To znamená, že po odstoupení spotřebitel není zavázán jednáním zastupující společnosti vůči novému dodavateli energií.

Navíc, rovněž lze odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu obchodníka spotřebitel vyžádal či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/. Pokud jde o mimosoudní řešení sporu s dodavatelem, může se spotřebitel obrátit na Energetický regulační úřad.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.3.2020 20:27, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.