Počet nahlášených stížností: | 104 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 0 |
Společnost smartWings jsem opakovaně (28.9.2019 a 22.10.2019) žádal o řešení mojí stížnosti na opoždění letu QS 3311 z Kefalonie, dne 23.9.2019, plánovaný přílet na letiště Václava Havla, Praha v 17:50, dne 23.9.2019.
Z důvodu technické poruchy letadla, byl let QS 3311 odkládán až do 23:30 hodin, kdy jsme dostali pokyn k nástupu do letadla, ale v 00:30 (24.9.2019) jsme dostali pokyn k opuštění letadla a vyzvednutí zavazadel. Po zmatcích, zcela bez informací od SmartWings jsme byli rozvezeni do hotelů, kam jsme dojeli v 02:15.
Po řadě zmatků na letišti jsme nastoupili do letadla ve 12:10 a opožděný let QS 3311 přistál na letišti Václava Havla ve 14:11 hodin, dne 24.9.2019.
Boeing 737 měl technické potíže již při odletu z letiště Václava Havla, let QS 1132 a přiletěl na Kefalonii s 2 hodinovým zpožděním, provázeným manévry hasičů na letišti. O technické závadě společnost věděla. Porouchané letadlo stálo celou dobu na ploše před okny odletové haly a v noci přiletěli technici se součástkami. Při výstupu z letadla v 00:30, bylo pod letadlem "rozvinuto" opravárenské pracoviště.
Podrobný popis události jsem poslal na MD ČR, které zatím nic neřešilo.
Jako předplatitel dTestu, s.s. 204462, se na Vás obracím o radu, jak mám dále postupovat (letenky, palubní lístky, zavazadlové tagy, korespondence, fotodokumentace aj.,uloženo u mne.
Přeji příjemný den
Ing. Vladimír Landa
výrazně zpožděný let společnosti SmartWings QS 1133
Kompenzace za zpožděný let, daná zákonem.
|
Tweet |
Nároky cestujících při zpoždění letu se řídí Nařízením Evropského parlamentu a Rady č. 261/2004. Cestující, jehož let byl významně zpožděn (cestující dosáhne cílového místa určení o tři nebo více hodin později, než je původně plánovaný čas příletu), obdrží dle čl. 7 nařízení ve světle rozsudku Soudního dvora Evropské unie ze dne 19. listopadu 2009, Sturgeon (C-402/07 a C-432/07), náhradu ve výši 250 EUR u všech letů o délce nejvýše 1500 kilometrů, 400 EUR u všech letů v EU delších než 1500 kilometrů a u všech ostatních letů o délce od 1500 kilometrů do 3500 kilometrů, 600 EUR u všech ostatních letů.
Dle článku 3 tohoto nařízení je nutné, aby daný let začínal na letišti na území členského státu nebo pokud začíná na letišti nacházejícím se na území třetího státu, končí na letišti na území členského státu a zároveň je operován evropskou aerolinkou.
Podrobný formulář stížnosti pro uplatnění nároku při zrušení letu, zpoždění letu nebo odepření nástupu na palubu zpracovala Evropská komise jako praktický návod postupu při stížnosti u leteckého dopravce, viz. http://ec.europa.eu/transport/passengers/air/doc/complain_form/eu_complaint_form_cs.pdf
Po bezvýsledném uplynutí šestitýdenní lhůty pro vyřízení stížnosti leteckým dopravcem, nebo pokud cestující není s odpovědí leteckého dopravce spokojen, je možné stížnost podat národnímu dozorovému orgánu. Tím je v ČR Úřad pro civilní letectví(dále jen „ÚCL“), letiště Václava Havla Praha, 160 08 Praha 6.
Společnost Travel Service, a.s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit i na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.