Společnost


Extreme Digital Zrt.

Počet nahlášených stížností:28
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#37831Znicenie a zadrziavanie tovaru resp penazi a neuznanie reklamacie

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 9 dnů 10 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
10.12.2019, před 5 lety

Stefan Polacek

Znění stížnosti

- tovar (TV SAMSUNG v hodnote 1146 EUR) som sa po cca pol roku rozhodol reklamovat
- dohodol som si so spolocnostou prevzatie tovaru kurierom
- tovar som zaslal do spolocnosti dna 30.7.2019 po kurierovi
- tovar som zabalil v najlepsom vedomi a svedomi, jedina instrukcia obchodu bola tovar zabalit (podotykam, ze reklamacne podmienky ani nikde neuvadzaju a ani spolocnost neuviedla, ako ma byt tovar zabaleny a taktiez pravidla EU neuvadzaju, ze tovar ma byt zabaleny v povodnom obale a podobne...)
- kurier, ktory tovar preberal, tovar bez problemov prebral a teda akceptoval jeho zbalenie, cize za mna bol tovar zabaleny spravne
- po cca 35 dnoch som sa dotazoval v spolocnosti, co je s mojou reklamaciou
- po 44 dnoch od podania (cize po dalsich 10 dnoch od dopytovania sa) som dostal informaciu o tom, ze tovar prisiel do spolocnosti poskodeny a ze mi reklamaciu neuznavaju z dovodu zle zabaleneho tovaru, co skonstatoval len ich servisny technik (ziadny znalecky / technicky posudok)
- to ani nehovorim o tom, ze informaciu o poskodeni tovaru mi oznamili az na moje dopytovanie sa po 44 dnoch, cize mam dovod domnievat sa, ze tovar poskodili oni sami
- dokonca som sa dotazoval aj prepravnej spolocnosti, ci maju nejaku reklamaciu, ze im tovar dodali poskodeny a ze teda ci to bolo pocas prepravy, ale ziadna takato reklamacia neexistuje, cize spolocnost jednoznacne klame a okrada ma, kedze nemam ani samotny TV a ani peniaze za poskodeny TV
- zaroven, samozrejme nedodrzali ani zakladnu 30 dnovu lehotu na reklamaciu
- a taktiez, podla fotiek dokonca poskodenie ani nebranilo vykonat samotnu reklamaciu (aj ked utrpel samozrejme dizajn produktu)
- vsetky tieto informacie som niekolko krat zasielal do samotnej spolocnosti, dokonca aj do madarskej spolocnosti, zasielal som im aj predzalobnu vyzvu, snazil som tieto informacie posunut aj na vyssie postavenych ludi v spolocnosti, ale pravdepodobne spolocnost nema ani najmensi zaujem vyriesit to
- komunikacia je uboha, strohe alebo ziadne odpovede
- na vseko sa musim dopytovat sam a zistovat sam, ziadna proaktivita z ich strany
- na ich webovych strankach sa neda dohladat ziaden dalsi kontakt
- staznosti som poslal aj na SOI a dalsie institucie, ale ani tie uz dlho nekonaju...
- jedina moznost je zrejme sudny spor, co je vsak neprakticke, pretoze pravdepodobne musi byt zaloba zaslana do madarska
- najvacsia nevyhoda je, ze tovar som objednal (zo zvyku) na firmu a nie na FO, cize zrejme tak bude tento boj tazky...


Produkt

TV LCD 55” QLED Samsung QE55Q7FNATXXH


Požadované řešení

vratenie penazi za tovar


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.12.2019 13:09, před 5 lety

Níže uvedené hodnocení případu je řešeno optikou českého právního řádu.

Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Prodávající má dle ustanovení § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se prodávající se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě.

Pokud prodávající nevyřídí reklamaci ve stanovené době (30 dnů nebo individuálně sjednaná doba), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle ustanovení § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Prodávající má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku.

Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce prodávajícího možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Pokud bude podnikatel nadále v prodlení, doporučujeme spotřebiteli, aby mu zaslal tzv. předžalobní výzvu dle ustanovení § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád, a vyzval ho k plnění ve lhůtě, která nesmí být kratší než 7 dnů před případným podáním žaloby k soudu.

Závěrem konstatujeme, že podání žaloby je v souladu s čl. 18 odst. 1 Nařízení EP A Rady EU č. 1215/2012 (tzv. nařízení Brusel I bis) možné podat u soudu místa, kde má spotřebitel bydliště. Zároveň uvádíme, že spor by se řídil v souladu s čl. 6 odst. 1 písm. b) Nařízení EP a Rady ES č. 593/2008 (tzv. nařízení Řím I.) právem země, v níž má spotřebitel bydliště.

V případě, že v právním vztahu figuruje zahraniční subjekt, může se spotřebitelka o pomoc obrátit také na Evropské spotřebitelské centrum na stránkách www.evropskyspotrebitel.cz. Služby Evropského spotřebitelského centra jsou zdarma.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.1.2020 07:18, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.