Počet nahlášených stížností: | 43 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobry den,
jsem letitym klientem ceske pobocky mBank. Nechal jsem si na pobocku OC Chodov zaslat potvrzeni k vydzvizeni. Bohuzel 9.12.2019 ~14h mi zamestnanec odmit dokumenty vydat, s tim ze nemam cesky obcansky prukaz a TED se musim identifikovat JENOM pasem. Podotykam, v rijnu 2019 identifikace na zaklade OP probehla uspesne, a doklad je i ke dnesnimu dni platnej.
Je tohle prosim vubec v souladu s europskym pravem, GDPR a narizenima ohledne volneho pohybu ?!
Byt i nadale identifikovan na zaklade zakonem uznavanym dokladem totoznosti.
|
Tweet |
V uvedeném případě by se mohlo jednat o diskriminaci spotřebitele, která je zakázaná dle § 6 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele (dále také ústavním zákonem č. 2/1993 Sb., Listina základních práv a svobod, či zákonem č. 198/2009 Sb., antridiskriminační zákon).
(Přímou) diskriminací se rozumí takové jednání, včetně opomenutí, kdy se s jednou osobou zachází méně příznivě, než se zachází nebo zacházelo nebo by se zacházelo s jinou osobou ve srovnatelné situaci, a to z důvodu rasy, etnického původu, národnosti, pohlaví, sexuální orientace, věku, zdravotního postižení, náboženského vyznání, víry či světového názoru. Uvedený výčet důvodů není vyčerpávající. Obecnou výjimku (kromě specifických pro jednotlivé oblasti, např. zaměstnávání), kdy nejde o diskriminaci, přestože by se tak na první pohled mohlo zdát, tvoří případy, kdy je toto rozdílné zacházení objektivně odůvodněno legitimním cílem a prostředky k jeho dosažení jsou přiměřené a nezbytné.
Odmítnutí uznání občanského průkazu jako prostředek legitimace jen pro to, že osoba je z jiného státu (EU), je rozdílným zacházením se spotřebitelem bez legitimního důvodu.
Spotřebitel má:
a) právo u společnosti požadovat, aby bylo od diskriminačního zacházení upuštěno, a to i soudní cestou (soukromoprávní prostředky)
b) možnost žádat Českou obchodní inspekci, aby s diskriminující osobou zahájila např. na základě porušení § 6 zák. o ochraně spotřebitele správní řízení a uložila pokutu (srov. § 24 odst. 7 písm. c) zák. o ochraně spotřebitele). (veřejnoprávní prostředky)
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.