Společnost


HECHT MOTORS s.r.o.

Počet nahlášených stížností:147
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

50%
50%
Toto skore je založeno na 30 stížnostech.

#37836neuznaná reklamace a nedostupné díly

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 16 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
11.12.2019, před 5 lety

Jiří Popelka

Znění stížnosti

Dobrý den,
dne 10.9.2019 jsem po cca 8 měsících od koupi/20.1.2019/ reklamoval dětskou elektrickou čtyřkolku. Reklamace mi byla ale zamítnuta, nejprve z důvodu běžného opotřebení, po mé argumentaci posléze z důvodu nedotažení matic s čímž jsem nesouhlasil. Placenou opravu jsem odmítl, při přebírání dne 9.10.2019 jsem si objednal díly nutné k opravě stroje s tím, že si opravu zajistím sám. Do dnešního dne /10.12.2019/ jsou stále díly nedostupné, navíc mi nikdo není schopen sdělit termín jejich dodání, čímž výrobek od 10.9.2019 stále nelze používat.
Požaduji podat vysvětlení jak je možné, že nejsou dostupné díly na stroj, který je stále v prodeji a tím nejste schopni řešit záruční opravy. Dále žádám o prošetření zamítnutí reklamace a poprosím o sdělení, kdy mi budou díly dodány, nebo jestli si musím zakoupit další novou čtyřkolku na náhradní díly.

Za odpověď Děkuji

Popelka Jiří


Produkt

dětská elektrická čtykolka HECHT 51060


Požadované řešení

Uznání reklamace a oprava


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.12.2019 14:09, před 5 lety

Co se týče náhradních dílů platí, že:
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm a) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. Tento nárok má z logiky věci i ještě před tím, než zboží převezme.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem.

U rozporování reklamace platí, že:
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.3.2020 20:30, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.