Počet nahlášených stížností: | 500 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Objednala jsem si zboží na česky se tvářícím e-shopu,kde bylo napsáno že expedují do 24 hodin po převzetí platby a nejen,že jsem měsíc čekala na bálíček z Číny,ale přišel mi naprosto strašný hadr,který neměl s objednaným kabátkem nic společného a druhá část objednávky bunda stále nedorazila.Několikrát jsem psala na email uvedený na stránkách,ale nikdo naprosto nereaguje.Chtěla jsem zboží vrátit a odstoupit od smlouvy,ale společnost hraje mrtvého brouka....
Objednávka č. 1240944 placeno 23.10.2019
Chci zaslat zpět část zboží,které mi dorazilo,protože dosud nemám celou objednávku a požaduji vrácení celé finanční částky na účet.
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm a) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. Z logiky věci má tento nárok i ještě před tím, než zboží převezme.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem.
Samotné uplatnění práva na odstoupení od smlouvy je jednostranným právním jednáním, k jehož vykonání není potřeba souhlasu či jakékoliv komunikace druhé strany. Součinnost druhé strany je vyžadována až ve chvíli, kdy spotřebitel právo opravdu uplatnil.
Uběhla-li již lhůta 14 dnů pro odstoupení bez udání důvodu, avšak zboží je vadné, může spotřebitel uplatnit vůči prodejci práva z vadného plnění. Ustanovení § 2161 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, stanovuje případy, kdy je věc vadná. Za vadu věci se bude zejména považovat, pokud věc nebude mít vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné.
Nároky, které spotřebitel může uplatnit, jsou dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady. Žádat lze namísto uvedených nároků i přiměřenou slevu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.