Společnost


PLATFORM ENERGY s.r.o.

Počet nahlášených stížností:61
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#37843Nátlak a donucení k podepsání přihlášky k energetické soutěži a následný nedobrovolný přechod k novému dodavateli energií

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 16 dnů 11 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
11.12.2019, před 5 lety

Lenka Matěchová

Znění stížnosti

Dobrý den,
dne 18.7.2018 se do bytu paní narozené r. 1930 (v té době bezmála 88-ti leté) vnutil obchodní zástupce firmy Platform Energy, a pod nátlakem donutil paní podepsat přihlášku k energetické soutěži, přesto že mu opakovaně říkala, že nic nechce, nechce nic podepisovat a prosila ho aby odešel.
Paní si nebyla vědoma toho co podepisuje, stejně tak nerozuměla telefonnímu hovoru po několika dnech, kdy údajně došlo k potvrzení zájmu o energetickou soutěž.
K čemu se paní nedobrovolně zavázala jsme zjistili až dlouho po uplynutí výpovědní lhůty, kdy paní začaly chodit dopisy od firmy LAMA , že budou jejím novým dodavatelem energie, a paní, která je naší rodinnou přítelkyní, se na mě obrátila s žádostí o pomoc.
Dne 26.11.2018 jsem jménem podvedené paní odeslala doporučeně výpověď firmě Platform Energy i firmě Lama, s vysvětlením, že smlouva byla podepsána pod nátlakem a žádáme o zrušení veškerých závazků a smluv u Platform Energy a u firmy LAMA.
Platform Energy ani LAMA na dopisy nereagovaly. Obrátila jsem se i na ČOI - č. jednací: 165512/18/0100 , opět bez odezvy. Již druhým dnem telefonuji na ČOI a přepojují mě z linky na linku a doposud mi nikdo nebyl schopen říct, zda v případu bylo něco konáno.
Prosíme o prošetření a zrušení veškerých závazků k firmě Platform Energy a LAMA, bez sankcí. Paní vzhledem ke svému věku celou situaci velmi špatně nese a zhoršuje to její zdravotní stav.
Děkuji


Produkt

Odběrná místa 859182400402160260 - elektřina, 27ZG400Z0117148H - zemní plyn


Požadované řešení

Prosíme o prošetření a zrušení veškerých závazků k firmě Platform Energy a LAMA, bez sankcí. Paní vzhledem ke svému věku celou situaci velmi špatně nese a zhoršuje to její zdravotní stav.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.12.2019 09:36, před 5 lety

Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.

Jestliže strana podepisující přihlášku vůbec nevěděla, jakou listinu podepisuje, resp. se domnívala, že podepisuje listinu jinou, mohlo by se jednat až o zdánlivé právní jednání pro nedostatek vůle dle § 551 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

Dozor nad dodržováním pravidel ochrany spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, má možnost obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více o podání na www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.

Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu obchodníka spotřebitel vyžádal či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy. Zároveň je ale vhodné zprostředkovateli odvolat plnou moc.

Uzavře-li spotřebitel smlouvu o dodávkách elektřiny nebo plynu, může ji navíc vypovědět bez udání důvodu do 15 dnů od zahájení dodávek.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.3.2020 20:32, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.