Počet nahlášených stížností: | 47 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 17.10.2019 jsem na e-shopu zizer.cz objednala a zaplatila zboží, u kterého je uvedeno skladem (jednalo se o dětské hodinky), když zboží nebylo dlouho doručeno, napsala jsem e-mail, kde se stala chyba, proč zboží ještě nebylo doručeno. Odpověděli, že dodací lhůta je 5-40 pracovních dní, že jsem si to měla přečíst v obchodních podmínkách a že je tato lhůta uvedena u každého zboží zvlášť. U hodinek je však stále uvedeno skladem.Odpověděla jsem tedy, že hodinky jsou skladem, na což mi přišla odpověď, že jsou skladem u dodavatele a že mám vyčkat lhůty až 40 pracovních dní. Tato lhůta vypršela zboží nikde, přestože jsem již několikrát žádala vrácení peněz. Jedná se o objednávku č. 946133. Zaplatila jsem celkem 256Kč včetně pojištění zásilky a balného!!! Prosím o vrácení částky zpět na účet,ze kterého byla platba uhrazena. Pro případ součinnosti mě můžete kontaktovat na e-mail: ****, Děkuji, K. K.
Dětské hodinky Lilia Barva: as picture-1254 // modrá barva // objednávka č. 946133
Vzhledem k tomu, že uplynula lhůta 40 pracovních a zboží mělo být dle mylných informace skladem ( ale neuvedeno, že skladem u dodavatele) požaduje okamžité vrácení peněz na účet, ze kterého byla platba uhrazena a to včetně pojištění zásilky a balného, tzn. celková částka 256Kč
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm a) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. Tento nárok má spotřebitel z logiky věci i před tím, než zboží vůbec převezme.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Pokud bude podnikatel nadále v prodlení, doporučujeme spotřebiteli, aby mu zaslal tzv. předžalobní výzvu dle ustanovení § 142a občanského soudního řádu a vyzval ho k plnění ve lhůtě, která nesmí být kratší než 7 dnů před případným podáním žaloby k soudu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.