Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#3787Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

9 měsíců 26 dnů 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
16.07.2014, před 11 lety

Vojtěch Černý

Znění stížnosti

Dobrý den,

Chtěl bych Vám popsat jednání autorizovaného servisu pro společnost Lenovo, Medion - c/o Gebrüder Weiss spol.s.r.o (dále jen Medion)a Alza.cz (dále jen Alza).

Dne 22.6.2012 jsem zakoupil v Alze notebook Lenovo IdeaPad Y580 Metal Gray. Notebook od Lenova jsem vybral zejména proto, že jsem měl reference o tom jak se jejich servis vyrovná firmám jako Dell a Apple, který je opravdu výborný.

Jednoho dne se objevila závada mikrofonu, a to extrémně nízká citlivost. I po přidání maximální citlivosti ( take dB+ boost) - a to v ovladačích zvukové karty, případně v používaném softwaru např. Skype, TeamSpeak 3. Oproti původnímu stavu, kdy jsem byl slyšet čistě a bez šumu na několika mikrofonech/headsetech,které používám. Jsem po projevení závady nebyl téměř slyšet a to také proto, že s tak vysokou citlivostí je váš už tak tichý hlas přehlušen šumem. Poté jsem důkladně otestoval vše co bylo možné, zda se nejedná jen o softwarový problém.

Zkusil 2 různé headsety SteelSeries Siberia V2 a Creative HS-800 Fatal1ty Gaming Headset a také sluchátka s mikrofonem pro iPhone 4s. Všechny tyto sluchátka měli nízkou citlivost po připojení do 3,5 mm jacku na mém Lenovu Y580. Poté jsem sluchátka vyzkoušel na notebooku Lenovo IdeaPad Z570, který má také integrovanou zvukovou kartu RealTek. A na mém desktop PC s externí PCIe zvuk. kartou Creative Sound Blaster X-Fi Titanium Fatal1ty Pro. Na obou počítačích byl hlas čistý, jasný a bez extrémního šumu. Tedy vše bylo v pořádku. Mimochodem používal jsem v mém notebooku SSD disk Crucial m4 256GB. A původní disk jsem nepoužíval. Ale pro jistotu jsem otestoval závadu na obou harddiscích a stále se projevovala. A také jsem otestoval na mém Lenovu Y580, USB externí zvukovou kartu dodávanou pro SteelSeries sluchátka. A pak byl hlas čistý a jasný bez extrémního šumu.

Po takovém testování jsem si byl naprosto jistý, že se jedná o závadu hardwaru, tedy zvukové karty nebo 3,5 mm jacku. To je moje domněnka, nejsem hardwarový technik.

S popisem závady jsem tedy notenook poprvé reklamoval dne 23.4.2014 na pobočce Brno Střed. Reklamace byla vyřízena 12.5.2014. A to velice zvláštně. Dokonce i Alze se tomu divili. Vyjádření a postup servisu Medion byl následující. V protokolu o opravě uvádí, že systém Windows nelze spustit a byl vyměněn hardisk! Což je s odpuštěním nesmysl a to proto, že jsme notebook odeslali s Alzy s původním diskem který u mě fungoval a nebyl ani používán. Jen jsem ho naposledy spustil před odjezdem do Alzy a byl na něm čistý systém od Lenova. To bylo divné, a už tehdy jsem se domníval, že servis Medion se vyhýbá opravě nebo výměně.

Ale notebook jsem převzal, abych aspoń zkusil jestli náhodou závadu citlivosti mikrofonu (3,5 mm jack nebo zvuková karta) nespravili. Doma jsem zjistil, že vše je při starém a závada přetrvává. A dokonce technik nainstaloval špatné ovladače. A musel jsem stáhnout správné a nainstalovat s jiného PC aby vůbec fungovala sítová karta a zvuková karta s ovladači (ta jede i bez nich Windows má naštěstí generické drivery v sobě), na tomto disku co vyměnili.

Dne 20.6.2014 jsem tedy notebook znovu reklamoval na pobočce Brno Střed. A tentokrát s ještě detailnějším popisem závady jak jsme se dohodly s technikem v Brně. Aby technik v servisu Medion opět neposlal notebook se stejným vyjádřením a bylo naprosto zřejmé, kde je problém.

Tady upozorńuji, že 20.6.2014 skončila záruka. Když nepočítám prodloužení o dobu kdy byl notebook v záruce.

Dne 16.7.2014 byla reklamace vyřízena. A opět servis Medion nesmyslně přehrál systém Windows. S vyjádřením, že přístroj nelze spustit, systém je nestabilní, zasekává se. A že byl zjištěn problém softwaru. Přitom to byl původní systém, nahraný servisem Medion, který mě fungoval a tyto vady se neprojevovaly!

Tentokrát také dodal, že mikrofon funguje v pořádku. Ale přitom nikde neuvádí jak jej testoval a jaké hodnoty naměřil. A že je cituji "možná chyba je v ovládání" tedy že uživatel neumí s nastavením zacházet. Vskutku krásné jednání se zákazníkem.
S toho je zjevné, že servis Medion opět závadu neopravil.
Dnes 16.7.2014 jsem se tedy na pobočce Alzy Brno Střed dohodnul, že notebook nepřevezmu, jelikož je zjevné, že opět nedošlo k opravě.

Ale hlavně nastal problém, že díky servisu Medion je nyní notebook bez záruky pokud bych jej převzal. Protože, pokud se nepletu, záruka se neprodlužuje o dobu kdy byl notebook servisu, pokud nebyla reklamace uznána. Řešili jsme, jestli jej neposlat znovu na reklamaci ale to nemá zjevně cenu podle techniků v Alze. Servis Medion by udělal to samé znovu.

Chtěl jsem tedy notebook vzít a nechat udělat znalecký posudek Soudním znalcem. Ale nevím jestli ho mohu převzít aniž by pak Alza, Medion nebo Lenovo neřekli že se jedná o pravu mimo záruku. Také mě technici v Brně poradili abych kontaktoval centrálu Alzy v Praze. Po nahlášení problému by mě měli kontaktovat snad už zítra. Ale pro jistotu píšu i zde. Nevím totiž co přesně mám a můžu dělat. Jestli mohu převzít notebook a nechat udělat znalecký posudek (a jestli stále mohu uplatnovat záruku nebo v tomto případě, záruka stale běží pokud dá znalecký posudek za pravdu mě) nebo se dohodnout s Alzou jak tuto situaci vyřešit. Protože ted je notebook v Brně a nevím jak dál postupovat abych nepřišel o záruku.


Produkt

Lenovo IdeaPad Y580 Metal Gray, Sériové č. CB16489068CB02052099


Požadované řešení

Do této chvíle jsem měl s Alzou výborné zkušenosti. A nakoupil jsem zde již mnohokrát a také všechny ostatní reklamace byli vždy rychlé a bez problémů. Proto pevně věřím, že Alza uzná, že jsem udělal vše proto aby reklamace proběhla hladce a rychle a vyhoví mým požadavkům.
Vzhledem k tomu, že servis Medion, který podle mě stojí za všemi problémy, se očividně výhýbá opravě. Požaduji vrácení peněz ( a to také proto, že notebook se již 2 roky neprodává a proto není možná výměna a ani oprava a upřímě Lenovo už nikdy nechci).


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.7.2014 15:11, před 11 lety

Dle § 2165 odst. 1 občanského zákoníku je kupující oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Právo je uplatněno písemnou reklamací. Prokázat, že reklamace podaná v záruční lhůtě nebyla řádně vyřízena, a domoci se tak zpětně svého práva, lze i po té, co záruční lhůta již uplynula. Jako spolehlivý důkaz se považuje nezávislý objektivní odborný posudek.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.5.2015 16:26, před 10 lety

Společnost Alza.cz a.s. byla o podané stížnosti informována. Bohužel doposud neprojevila zájem se ke stížnosti vyjádřit, proto jsme se rozhodli případ uzavřít z důvodu nereakce podnikatele.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.