Společnost


Pratenorm s.r.o.

Počet nahlášených stížností:342
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

46%
54%
Toto skore je založeno na 49 stížnostech.

#37873Neoprávněný poplatek 5000,-

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 15 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
11.12.2019, před 5 lety

Petr Hanych

Znění stížnosti

Mám s touto společností stejnou zkušenost jako ostatní.
Připojujeme se ke stížnostem. Úplně stejný scénář, 23.10. jsme měli zájem o bližší info k inzerátu nemovitosti na pro nás ověřeném a nepodvodném webu sreality.cz.

S detaily k inzerátu se ozval tým s-drazby.cz, který v mailu uvedl, že je pro zaslání bližších informací potřeba registrace. O poplatku nebyla v emailu žádná zmínka a registraci

jsme považovali s ohledem na serióznost webu sreality.cz za pouhý sběr/doplnění kontaktních údajů. Nyní po více jak měsíci jsme v šoku, že po nás tým s-drazby.cz požaduje částku 5000,-.

Fakticky pouze za zaslání dvou .pdf dokumentů.


Produkt

skrytý poplatek za registraci


Požadované řešení

Vrácení poplatku 5000Kč


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.12.2019 16:20, před 5 lety

Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně. Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spáchá-li společnost přestupek dle § 24 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, může Česká obchodní inspekce udělit sankci až do výše 5 000 000 Kč. Podání podnětu k šetření je možné zde: https://www.coi.cz/podatelna/

Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.

Co se týče poplatku spojeného s registrací účtu, není na něj upozorňováno v registračním formuláři ani jinak. Informace o ceně je podstatnou náležitostí o které musí být spotřebitel jasně informován v průběhu všech fází registračního procesu, resp. sdělování údajů společnosti, aby po něm mohla následně společnost tuto částku žádat. Sdělení o ceně skryté v ceníku či podmínkách se tak nejeví jako dostatečné informování spotřebitele. Ujednání o registračním poplatku je překvapivé i z toho hlediska, že z průběhu předsmluvní komunikace nevyplývá, že by nabízená služba měla být jakýmkoli způsobem zpoplatněna.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Dodáváme, že vymáhat dluh prostřednictvím exekutora je možné pouze v případě, pokud k tomu existuje exekuční titul, např. bylo-li o dluhu rozhodnuto v soudním řízení a rozhodnutí soudu nabylo právní moci a stalo vykonatelným.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
19.12.2019 18:48, před 5 lety

Dobrý den pane Hanychu, fakticky odeslání dvou pdf dokumentů, tak jak píšete, je ve skutečnosti dost náročná práce, kdy je nutné DENNĚ sledovat několik set dražebních jednání, jelikož DENNĚ dochází ke změnám a to jak při odročení dražby nebo uhrazení dluhu. Tak jak správně píšete jedná se o stejný scénář, jelikož všichni stěžující klienti prostě nečtou naše smluvní dokumenty, kdo si řádně přečte Sdělení před uzavřením smlouvy, nebo Smlouvu, tak mu všechny naše poplatky a odměny musí být 100% jasné, což je u drtivé většiny našich klientů. Ke komentáři dTestu následující: Poplatek není nikde skryt je uveden jak ve Sdělení před uzavřením smlouvy, tak v kořenové Smlouvě, tedy v žádných nepřehledných obchodních podmínkách. Poplatek je dále uveden přímo v realitní inzerci, na smluvní dokumenty je opakovaně upozorňováno v emailové komunikaci, která předchází samotné registraci. Ano, dTest má pravdu v tom, že exekuce se může vést až po pravomocném rozhodnutí soudu, což tvrdíme i z naší strany. Základem chování spotřebitele by však mělo být zcela jednoznačně odpovědné a obezřetné, zejména pokud v rámci internetu činí určitý projev své osobní vůle, např. uzavřením smluvního vztahu v rámci registrace a to s odkazem na své jednání v rámci „rozumné míry pozornosti a opatrnosti“, tak jak je tato jeho povinnost definována Směrnicí Evropského parlamentu a Rady 2005/29/ES o nekalých obchodních praktikách, je tato nečinnost klienta - spotřebitele pouze jeho rozhodnutím a za jeho nečinnost nenese podnikatel žádnou odpovědnost a klient - spotřebitel se nemůže domáhat právní ochrany, kdy sám svým jednáním a to zejména tím, že spotřebitel nečinil v rámci „rozumné míry pozornosti a opatrnosti“ způsobil - zavinil tvrzený stav ze strany klienta - spotřebitele, že se neseznámil, resp. že nebyl informován o příslušných smluvních dokumentech, kdy však svým projevem vůle tvrdí opak.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
20.12.2019 08:32, před 5 lety


Petr Hanych

Dobrý den.
K vaší odpovědi mám tyto poznámky:
Před vyplněním registrace mi byl zaslán pouze e-mail s poměrně dlouhým textem, ve kterém píšete, že pokud mám zájem o zaslání dražební vyhlášky nebo znaleckého posudku, tak se musím zaregistrovat.(je přiložen i odkaz na registraci). Nikde není ani zmínka o nějakém poplatku za tuto registaci.

Jenom upozorním, že ostatní solidní firmy zabývající se dražbami mají znalecké posudky a dražební vyhlášky umístěné buďto přímo u inzerátu (volně a zdarma přístupné) a nebo je zdarma zašlou na vyžádání bez jakékoli registrace.

Dále po prokliknutí na váš registrační formulář opět nedostanu informaci o to, že by pouze samotné jeho vyplnění mělo být jakkoli zpoplatněno.

Opět upozorním, že ostatní solidní formy a weby u nichž je zapotřebí registrace je tato registrace vždy zdarma. Vycházím ze svojí zkušenosti, kdy jsem za žádnou registraci nikde neplatil.
Je to totiž logické, tím že se zaregistruji nic nezjískám!
A vy s registrací nemáte žádnou "práci" abyste za ni požadovali nějakou platbu. Takto by to bylo logické a očekávatelné u solidní firmy, která má zájem vydělávat peníze solidně a přijímat platby za odvedenou práci a ne jako ve vašem případě, kdy se snažíte zákazníka nachytat na poplatky uvedené nepřehledně a nejednoznačně kdesi v ceníku.

Dále bych chtěl říci, že rozhodně nesouhlasím s platbou uvedeného poplatku a žádám jeho vrácení v plné výši.
Důvodem je to, že na zpoplatnění registrace jsem nebyl žádným řádným způsobem upozorněn a byl jsem uveden v omyl. V podstatě jste mě oklamali a neupozornili jste mě žádným způsobem na parametry registrace.
A to se mi jeví jako nekalá obchodní praktika a nepoctivé jednání z vaší strany.

Pokud by to vám nebo někomu dalšímu nebylo jasné, tak to celkem obsáhle popsala i ČOI v této zprávě:
https://www.coi.cz/wp-content/uploads/2019/11/Vyrozumeni_o_ukonceni_stanovisko_oddeleni_ADR_ze_dne_1.11.2019-1.pdf

Také bych rád upozornil na to, že stížnosti zde jenom přibývají a dle mého názoru je sem neumístí zdaleka všichni poškození zákazníci.
Z vašeho vyjádření výše jsem odvodil, že si myslíte, že všichni co se této vaší nepěkné praktice brání jsou hlupáci, ale to se mýlíte !!!
Hloupé je vaše podnikání vydělávající na klamání svých klientů.
A to že většina vašich klientů je s poplatkem seznámena před registrací, o tom silně pochybuji. Já vám naopak tvrdím že seznámeni řádně nejsou a ani být nemohou pokud s nimi bylo jednánoi stejně jako v mém případě.

Pokud bych byl o zpoplatnění registrace řádně informován, tak bych ji ROZHODNĚ NEVYPLŇOVAL !!!

Společnosti uplatňující takovouto praktiku již při registraci bych se vyhnul obloukem!

Věřím ve vaši solidnost a schopnost uznat a napravit svoji chybu. Proto mnou
uhrazenou částku vraťte na účet ze kterého vám byla odeslána a zašlete mi doklad do e-mailu. Takto samozřejmě postupujte i u ostatních oklamaných klientů.

Děkuji a přeji hezké Vánoce


Veškeré výše uvedené je můj svobodně vyjádřený názor za kterým si stojím.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
20.12.2019 11:05, před 5 lety

Dobrý den pane Hanychu, absolutní nesouhlas se vším co tady tvrdíte, logicky na svoji obranu. Jasný a zřetelný text před tlačítkem Registrovat se, Vám zcela jednoznačně, jasně a srozumitelně oznamuje, že samotnou registrací souhlasíte s našimi Aukčními podmínkami, co je ma tomto textu nesrozumitelné ? Na skutečnost, že pracujeme pro naše klienty dle našich Aukčních podmínek, máte v informačním emailu před samotnou registrací dokonce opakovaně, informace o poplatku máte již v samotné realitní inzerci, co máme dělat více ? Jelikož ne všechny naše služby jsou zpoplatněny, některé jsou zdarma, tak nemůžeme vše uvádět u tlačítka Registrovat se, ale právě zcela jednoznačně a transparentně v ceníku a v před smluvní a smluvní dokumentaci. Ceník máte uveřejněn i před smlouvou na prvním místě na webu, dále na hlavním menu, přímo uprostřed, dále na spodním menu, na první pozici zleva a na dalších místech na webu. Ohledně závěrů ADR, tak jak na ně odkazujete, tak Vám pošleme na Váš email naše stanovisko, ať se blíže seznámíte s touto problematikou, ale jelikož se jedná o zcela nezávazné stanovisko, tak nezavazuje ani jednu ze stran a jak ze samotného vyjádření je zřetelné, samotné ADR se vyjadřuje v tom smyslu, že rozhodovat může pouze soud. Také přejeme pohodové Vánoce, ohledně Vaší žádosti o vrácení poplatku si prosím napište samostatnou žádost k nám na email, kde napište konkrétní důvody, proč by z naší strany mělo dojít k odpuštění poplatku, vyjádříme se Vám do 14 dnů.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
20.12.2019 11:57, před 5 lety


Petr Hanych

Dobrý den,
můj názor se plně shoduje se stanoviskem ČOI v ADR.
Informaci o tom, že je registrace zpoplatně nelze uvést pouze v dokumentu,
na který je uveden pouze odkaz na stránce kde se vyplňují údaje k registraci.

Takto uvedené je to pro zákazníka neviditelné, skryté.
Tento váš postup je nestandartní,klamavý, nejasný a nepoctivý.

A zákazníkovy zaslat po téměř 6 týdnech oznámení že má zaplatit poplatek o kterém nemá ani tušení že existuje. Dále splatnost 4 pracovní dny je také značně nestandartní.

Takto uvedené je to pro zákazníka neviditelné, skryté.
Tento váš postup je nestandartní,klamavý, nejasný a nepoctivý.

Zašlete mi prosím na e-mail vaše stanovisko k ADR.

Zašlu vám zároveň e-mail s žádostí o vrácení poplatku.

Jsem zvědav, zda se mi dostane nějaké odpovědi.
Ohledně vašeho popaltku jsem vám již zaslal 2 e-maily a ani na jeden jsem od vás nedostal odpověď.

Zato zde, kde je to vidět i pro ostatní, reagujete velmi obratně a pohotově.
Zřejmě ve snaze udržet si nějaké PR.
Toho ovšem můžete dosáhnout pouze nápravou svého jednání a vrácením poplatku.

Děkuji a těším se na kladné vyřízení žádosti o vrácení poplatku.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
21.12.2019 09:02, před 5 lety

Dobrý den pane Hanychu, naše vyjádření ohledně ADR máte v emailu. Skutečnost, že informace o poplatku je uveřejněna ve Sdělení před uzavřením smlouvy a v samotné kořenové Smlouvě je plně dostačující, k tomuto tvrzení máme k dispozici soudní rozhodnutí, ve kterém jsme byli 100% úspěšní při soudním nárokování 15x vyšší částky než registračního poplatku. Způsob a forma uzavření smlouvy byla úplně totožná s formou a způsobem uzavření smlouvy v rámci služby exekuční dražby, tedy nároku na registrační poplatek.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
22.12.2019 07:45, před 5 lety


Petr Hanych

Dobrý den,
vaše vyjádření k ADR nepřináší nic nového - stále ta stejná písnička.
Vy jste nic neprovedli, máte vše v pořádku a oklamaní klienti si za to mohou sami.
A odvoláváte se na rozhodnutí v jiné věci, která s registračním poplatkem nijak nesouvisí.

Bohužel jak se ukazuje i zde, zřejmě netvrdíte pravdu. A dle mého názoru je tento váš postup zcela záměrný s účelem oklamat klienta a nepoctivě z něj "dostat 5000Kč

Stížnosti zde na tento váš nepěkný postup jen přibývají!!!


Dále již nemám chuť se vám tu vypisovat.
Je zjevné že nemáte zájem toto svoje nepěkné jednání žádným zpsobem změnit.
A stále tu píšete dokola tu "svoji písničku"

Žádost o vrácení poplatku jsem vám zaslal.
Sami jste psali že do 14 dnů se vyjádříte.

Těším se na kladné vyřízení žádosti.



Veškeré výše uvedené je můj svobodně vyjádřený názor za kterým si stojím.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.3.2020 20:36, před 5 lety

Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.