Společnost


ONLINE-SPORT.CZ s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#37874Vrácení zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 10 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
12.12.2019, před 5 lety

Kateřina Kadlecová

Znění stížnosti

Dobry den, problém s tímto e-shopem nastal ve chvíli, kdy jsem zaslala zboží zpět kvůli nesedici velikosti. 28.11.mi přišla zpráva od České pošty, že balík dorazil k příjemci. Necelý tyden jsem čekala, peníze však nikde. Napsala jsem mail, že čekám už skoro týden na vyřízení vrácení zboží. V reakci na tento mail mi volal nějaký pán. Onemocněla prý kolegyně, která toto řeší, ale kolega to přebral, tak by to mělo být do pár dnů. Po pár dnech však nic. Psala jsem tedy znovu. Odezva žádná, tak píšu zase další den. 11.11.mi nějaký jiný pan píše, že peníze došli. Častka 499 Kč. Ty však byly za něco jiného. Vyfotila jsem si tedy podací lístek a potvrzovací SMS od České pošty. Pánovi konečně dojde o co jde. Píše však, že boty jsou nošené. Což nejsou. Max jsem si je zkoušela dom. V o číslo menších botech bych ani nechodila. Po 2 týdnech a mém připomínám se najednou takováto odpověď. A to že jsem se ozvala. Jinak odpověď asi žádná a oni by si nechali i peníze i boty. Ceny mají sice super, ale takovéto jednání mi za ně nestojí.
K.K.


Produkt

Boty


Požadované řešení

Žádám vrácení peněz za boty. Byly neobnosene zaslány včas.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.12.2019 16:53, před 5 lety

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm a) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. Tento nárok má spotřebitel z logiky věci i před tím, než zboží vůbec převezme.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Co se týče vyzkoušení zboží platí, že dle § 1833 občanského zákoníku spotřebitel odpovídá podnikateli pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Znamená to, že v zásadě může spotřebitel se zbožím zacházet tak, jak by to býval mohl provádět v kamenné prodejně, a podnikatel není oprávněn strhávat za to jakoukoliv částku z celkové ceny, kterou má navrátit při odstoupení spotřebiteli.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Pokud bude podnikatel nadále v prodlení, doporučujeme spotřebiteli, aby mu zaslal tzv. předžalobní výzvu dle ustanovení § 142a občanského soudního řádu a vyzval ho k plnění ve lhůtě, která nesmí být kratší než 7 dnů před případným podáním žaloby k soudu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.1.2020 22:51, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.