Počet nahlášených stížností: | 47 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 30.9.2019 jsem na internetovém obchodě Rivalenti.cz, jehož provozovatelem je firma Aurora Ignite Devine Co s.r.o., objednala zboží - dámská bunda, č.obj.1140478, v hodnotě 800,-Kč. Zboží od přepravce jsem převzala dne 28.11.2019. Zboží absolutně neodpovídalo vyobrazení na internetovém obchodě, bylo nekvalitní, proto jsem se rozhodla jej v zákonné lhůtě 14 dnů vrátit zpět.
Dne 29.11.2019 jsem kontaktovala prodejce (mailem na:info@rivalenti.cz), ať mi sdělí adresu, na kterou mám zboží vrátit. Prodejce mi odpověděl, ať nikam nic neposílám a vyčkám na další instrukce. Z jejich jednání jsem vytušila, že chtějí celou věc natahovat, aby byla zmeškaná zákonná lhůta 14 dnů pro vrácení zboží. Proto jsem je opět vyzvala k udání adresy, jinak že dám podnět na Českou obchodní inspekci, případně trestní oznámení na PČR za podvod a bezdůvodné obohacení. Na to zareagovali dne 3.12.2019 s tím, že mi sdělili adresu a chtěli vyplnit reklamační formulář(ten se vyplňoval na stránkách jejich internet.obchodu, nebylo možné jej vytisknout). Ještě téhož dne 3.12.2019 jsem jim na uvedenou adresu zboží odeslala a mailem jim zaslala podací lístek České pošty. Přepravce - Česká pošta mě sms zprávou informoval, že zboží jim bylo doručeno dne 5.12.2019. Dne 10.12.2019 jsem vyzvala prodejce (mailem), aby vrátil peníze za vrácené zboží. Prodejce již nekomunikuje a peníze dosud nevrátil.
Nákup dámské bundy, která absolutně neodpovídala popisu a vyobrazení na stránkách internet.obchodu Rivalenti.
Požaduji, aby prodejce vrátil mně ,jako kupující, peníze za zboží. Zboží jim bylo zaplaceno, v zákonné lhůtě vráceno a nyní se z jejich strany jedná o bezdůvodné obohacení.
|
Tweet |
Spotřebitelka má dle § 1829 odst. 1 písm a) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží na to, aby odstoupení u prodávajícího uplatnila. V návaznosti na to má prodávající povinnost jí dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od ní na základě smlouvy přijal, stejným způsobem.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení, spotřebitelka tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku. Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebitelce.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Platila-li spotřebitelka při nákupu přes internet platební kartou, může spotřebitelka využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měla spotřebitelka co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.