Počet nahlášených stížností: | 661 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Měl jsem reklamaci v cca květnu 2014 s tím, že byl vyměněný display. V červnu jsem dal další reklamaci, jelikož display reagoval posunutě, tedy místo kontaktu neodpovíádalo mítu reakce displaye.
Včera mi došela e-mail s tím, že je reklamace neuznána
Vyjádření technika: obnoveno tovarni instalace OS, testy ok - nejedna se o za rucni opravu aplikace tretich stran mobou silne ovlivnit funkce tabletu, za tyto aplikace nenese vyrobce ani prodejce zadnou pravni ani jinou zodpovednost.
- technik napsal "aplikace třetích stran mohou silně ovlivnit", tedy nebylo prokázáno, že se tak stalo a jde o neprokazatelnou spekulaci, a nebylo ani uvedeno, která aplikace takto činí; podle mého se technik vyjadřuje k právním otázkám a nikoli k otázkám technickým
- měl jsem tam několik aplikací typu prohlížeč, antivir, počasí, pdf, office... nic extra navíc. Všechny byly stažené z oficiálního obchodu, který nabízí samotný systém tabletu, tedy tvrzení technika se nezakládá na žádném logickém podkladu;
display byl vyměněn z důvodu jeho závady a do výměny displaye takto předchozí nikdy nereagoval, po výměně displaye jsem nic neinstaloval - logické vysvětlení tedy je závada displaye či software daného tabletu a nikoli spekulativní vadný sowtware třetí strany
Odůvodnění neuznání reklamace nemá žádný relevantní důvod, jelikož jsem neudělal jako spotřebitel nic, co by bylo v rozporu se systémem a co by tento systém nějak obcházelo (warez apod.)
Pokud nelze instalovat z oficiálního obchodu na který je tablet přímo napojen a nabízí takové produkty, bez toho, aby byla zde ztráta záruky, tak takový tablet je zcela k ničemu, protože předinstalované věci jsou kvalitativně natolik mizerné a omezené, že je nutné stahovat i základní věci (prohlížeč, office), aby tablet fungovat rozumně. Jde tedy o klamání spotřebitele, protože spotřebitel má oprávěnnou dobrou víru v oficiální obchod napojený na systém počítače.
tablet
Vrácení peněz, případně voucher na finanční částku na nákup zboží u CzC.
|
Tweet |
Z informací, které jsou nám dostupné, nevyplývá v jaké fázi záruční lhůty byla reklamace uplatněna. Pokud by se jednalo o reklamaci do 6-ti měsíců od koupě, leží důkazní břemeno ohledně tvrzení, že se o vadu nejedná, dle § 2161 občanského zákoníku na prodejci. Poté se důkazní břemeno obrací. Za spolehlivý důkaz se považuje nezávislý objektivní odborný posudek.
Dobrý den,
přikládám originální protokol ze servisu.
Dle našeho názoru nevznikl nárok na odstoupení od smlouvy.
Lukáš Boček
Vedoucí reklamací
Z protokolu není patrné datum koupě. Z reklamačního protokolu ale vyplývá, že reklamovaná závada se při testování neprojevila. Pokud se jedná o dobu prvních šesti měsíců od koupě, bylo by dobré doložit i výsledky testů. Bohužel nemůžeme posoudit způsob, jakým společnost k tomuto závěru dospěla.
Pokud spotřebitel nebude souhlasit se závěrem uvedeným v protokolu, doporučujeme mu, aby si pořídil například videozáznam, který by společnost mohla respektovala jako důkaz o existenci vady, případně znalecký posudek. Seznam znalců je na www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci. V případě, že posudek vyjde ve prospěch spotřebitele, má spotřebitel právo na řádné vyřízení reklamace a na úhradu znalečného.
Argumentace prodejce je rozporuplná.
Zopakujme si fakta:
1/ tablet byl s totožnou chybou opravován v cca březnu - výsledek byla uznaná reklamace s ohledem na vadný display.
2/ na opravném listě je napsáno, že do tří měsíců je plná záruka na opravu
3/ totožná závada se projevila v červnu
Jde tedy o vadu na opravě přístroje, kdy se vada projevila ve tříměsíční lhůtě po opravě; koupě s tím nemá nic společného, ale byl zakoupen koncem června 2013.
K argumentaci ohledně restartu do továrního nastavení prodejce: Je s podivem, že v březnu žádný takový restart nebyl proveden, ačkoli prodejce tvrdí, že se dělá vždy (viz jednání s pracovníky při převzetí přístroje, kde jsem to zapsal na reklamační list).
Tuto otázku by to chctělo vysvětlit, protože zde prodejce uvádí nepravdivou argumentaci jež byla vyvrácena.
Tedy dvě zásadní sporné otázky...
Co s etýče tvrzení, že stažením z OFICIÁLNÍ aplikace výrobce systému nemůže prodejce nést odpovědnost je zcela účelová a zejména nepravdivá. Stačí se podívat na reklamační řád CzC, který přepisuje právní normy:
- zboží má vlastnosti, které si kupující s prodávajícím ujednali, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
- zboží se hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá,
Toto nemusím ani prokazovat znaleckým posudkem, jelikož samotný prodejce mi sdělil, že to byla porucha způsobena instalovaným software.
Je zcela očekávatelné, že já jako kupující očekávám s ohledem na povahu tabletu, a současně dokonce s ohledem na účel, ke kterému se tablet používá, že bude mít očekávatelné vlastnosti funkčnosti s ohledem na stažený OFICIÁLNÍ software.
(pokud tomu tak není, je to věc řešení mezi prodávajícím a výrobcem a následně mezi výrobcem a vývojářem software a nikoli problémem zákazníka).
Pokud tyto vlastnosti tablet nesplňuje, tak je zde důvod k vrácení zboží. Používat tablet jenom k procházení e-mailů a za použití továrního (vysoce nekvalitního) prohlížeče, je velmi omezené používání, které nenaplňuje očekávatlný účel.
Změna v přístupu zákaznického servisu mě vcelku udivila, jelikož je zde naprostá rezistence k jakýmkoli argumentům ohledně chyby v tabletu. A je mi to po menším pátrání již zřejmé - jde o naprosto nekvalitní a vysoce závadové zboží - poruchovost dle webu CzC je 37,90%. U elektronického přístroje je to tedy velmi závažná chyba výrobku samotného!
http://www.czc.cz/3q-q-pad-lc1016c-cerna/123669/produkt
(viz printscreen).
btw.: restartem vymazal technik všechny mnou pořízené fotografie v přístroji a nikde nebyla provedena záloha prodejcem. Tedy vznikla další škoda, protože děti nemohu dát do situací, kde jsem je fotografoval...
Navrhuji změnu ve vyřešení, kdy bude prodejcem uplatněna sleva na tablet ve výši 60% z prodejní ceny (klidně i formou voucheru, protože nakoupím u společnosti). Tablet dám dětem na hraní her s tím, že se bude muset asi pravidelně resetovat do továrního nastavení nebo měnit display a životnost bude nejvýše ještě jeden rok... po trvání záruční doby. potom půjde při první chybě do koše, tedy cena po snížení, tedy 1583 je odpovídající...
Daný tablet je totiž bohužel v současném stavu velmi drahé prkénko na krájení - jak vtipně ukazovala jedna reklama.
Byl-li tablet s totožnou chybou již jednou reklamován, může se spotřebitel dožadovat vysvětlení, z jakého důvodu byla předchozí reklamace uznána. Ovšem v případě, kdy se v servisu závada neprojevila, lze pravděpodobně poskytnout pouze protokol o testování, případně prodávající může přistoupit na znovuposouzení reklamace. Pro spotřebitele jsou primární nároky vyplývající z kupní smlouvy, protože odstranění první závady probíhalo z titulu záruční opravy.
K uvedení tabletu do továrního nastavení lze uvést, že jsou situace, kdy je takové jednání oprávněné. Jedná se většinou o softwarové závady. Spotřebitel by měl být o této možnosti informován a měl by být vyzván, aby si data zálohoval.
Prodávající nemůže nést odpovědnost za komplatibilitu všech aplikací, které jsou k dispozici v daném obchodě, respektive za jejich vzájemné fungování. Aplikace jsou dodávány různými subjekty a je vždy nutné ověřit, zda tablet splňuje podmínky, které aplikace vyžaduje. Chyba může být i v konkrétní aplikaci.
Spotřebitel má v tuto chvíli primárně právo na opravu, jedná-li se o vadu odstranitelnou. Není-li takový postup možný, může požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny. I pro tento nárok, ale platí, že reklamace musí být uznána nebo vada spotřebitelem prokázána.
Dobrý den pane Šebesto,
dle vyjádření výše Vám nabízím odeslání zařízení znovu do servisního střediska na posouzení.
Děkuji za pochopení.
Lukáš Boček
Vážená pane Bočku,
Moje praxe v právních kancelářích mne opravdu naučila i celkem hodně o ekonomii obchodu. Vaše nabídka ztrácí čas a tedy peníze mě i Vám.
Celkem by mne zajímalo, co v servisu na tom chcete hledat?
Pokud se zničily důkazy o poškození, a hlavně mi pracovníci opravy bez mého souhlasu zničili fotografie svým svévolným jednáním bez mojí vůle.
Mimochodem vrácení peněz jsem požadoval při druhé opravě již od počátku, tak jak mám vědět, že nedošlo k výměně displaye, a aby se nemusely řešit peníze. Hlavně je zde důležitá 37,90% PORUCHOVOSTI, tak se tady melou nesmysly o restartu do továrního nastavení.
Zde již není důvěra v solidnost toho, kdo to opravoval.
Tablet tam bude měsíc, někdo ho zapne, chybu neuvidí a dopadně to stejně... jak by mohl, když dle mého názoru došlo k výměně displaye i podruhé.
Já jsem výslovně psal, že k chybě na display dochází po delším používání hodina až tři. Opravdu chci vidět, jak někdo tři hodiny testuje dotykový display tak, že na něm opravdu pracuje. Kolik si bere opravna? 350? 400? korun na hodinu, možná i více.
Tedy při pouhém ekonomickém náhledu na věc samotnou se mi jeví Vaše nabídka jako velmi nesolidní, protože nemůže nic kloudného skutečně vyřešit.
Výše jsem uvedl dvě nabídky z mojí strany, a to jsem ještě solidní k 37,90% poruchovosti tabletu; takový přístroj nemá co na trhu dělat.
1) buď mi vrátíte peníze a já tablet a koupím si něco dalšího u Vás, nebo
2) mi vrátíte 60% z ceny (k tomu dáte DPH, které vám vrátí stát, tak jje to méně) a ponechám si tablet s rizikem, že v řípadě poruchy nebudu požadovat výměnu či vrácení zbytku peněz a zejména rizika, že ho po záruční době vyhodím do koše, protože ho nechám na hraní dětem.
Skoro 38% rizika poruchovosti je bohužel vysoký faktor s ekterým se musí počítat.
Pokud nemáte s výrobcem smlouvu, kde nesete riziko poruchy Vy jako prodejce a dostáváte vratný peníz za "poruchovost" (běžně kolem 2-5%), tak se divím, že tady nabízíte hodně neakceptovatelné podmínky a že Vašim lidem stojí za to, přesvědčovat někoho o něčem, co není pravda. Že tam taková smlouva bude nasvědčuje to vaše jednání.
Ukažte, že umíte vyjednávat se skutečnými kompromisy a nebudeme trávit čas u soudu, kde, pokud bych to byl nucen zadat některému z kolegů, specialistů na civilní právo, bychom se potom pobavili i o nemajetkové újmě za zničené fotografie - pořádek a důslednost dělá přátele.
Hezký víkend.
btw. telefon na mne máte a e-mail taktéž, abychom obchodní věci neřešili na veřejném webu a mohli tuto věc ku spokojenosti všech uzavřít.
Jelikož služba VašeStížnosti.cz slouží ke zprostředkování dohody a z vyjádření stran neplyne, že by se dohody podařilo dosáhnout, rozhodli jsme se stížnost uzavřít.