Počet nahlášených stížností: | 9 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den.
Dne 19.9.2018 na mě byl nečestným nátlakem v sérii tří po sobě jdoucích telefonátů doslova "vymámen" souhlas s udělením plné moci Internímu výběrovému řízení s.r.o Zarámí 4432, 76001 Zlín. Byla to moje chyba, v podstatě jsem nerozuměl, k čemu ten souhlas uděluji - prý musím souhlasit s novými směrnicemi EU. Pokud je povinností poskytovatele tyto hovory archivovat, v tom prostředním hovoru jsem jasně deklaroval, že o žádné nové dodavatele energií nemám zájem.
V zákonné čtrnáctidenní lhůtě na výpověď (když jsem pochopil, o co vlastně jde) jsem pak tento svůj souhlas zrušil.
Nejdříve telefonicky 1.10.2018 v 11,30h,
následně 2.10.2018 ještě emailem tohoto znění:
Písemně vypovídám "plnou moc", která na mě byla nečestnými praktikami "vymámena" v sérii tří po sobě jdoucích telefonátů (19. 9. - z tel. čísla 608744576). Prakticky jsem byl oklamán.
Tuto plnou moc jsem již vypověděl telefonicky včera, 1.10 2018 (v 11.30 h) - potvrzuji tuto výpověď ještě i písemně touto formou, abych se vyhnul do budoucna jakýmkoli nárokům v vaší strany..
Stanislav Bogar.
Načež 3.10 jsem poslal další email výpovědi
ještě podle vzoru výpovědi z internetových stránek poskytovatele.
Považoval jsem věc za vyřízenou (byl jsem o tom ubezpečen pracovníkem už při tom telefonickém rozhovoru 1.10. 2018, že už žádných dalších kroků z mé strany netřeba, že věc je vyřízena.
Vrámci telefonického hovoru nebyla ze strany podnikatele splněna předsmluvní informační povinnost, kterou mu ukládá zákon.
Pak mi od nich přišel dopis, jako by moji výpověď vůbec nevzali na vědomí:
Vážený zákazníku,
Na základě Vámi uzavřené Smlouvy o přihlášce k výběrovému řízení na dodavatele elektrické energie a zemního plynu ze dne 2018.09.19. Vás chceme informovat o výsledku výběrového řízení.
Výběrové řízení proběhlo zcela podle Vašich požadavků. Zaručené ceny bylo dosaženo prostřednictvím Vítězného dodavatele Energie pro Tebe a.s.
atd........ atd....
Poslali mě k podpisu formulář "Potvrzení souhlasu zákazníka se změnou dodavatele - (což odmítám podepsat). A poslali mě gratulaci k "výběrovému řízení" (prý zcela podle mých požadavků - ta ironie!). Pak mi ještě poslali (drobným písmem) všeobecné smluvní podmínky. To je všechno.
Načež jsem reagoval doporučeným dopisem:
Dne … jsem byl nekalým obchodním jednáním vaší společnosti ze strany vašeho zástupce či zaměstnance uveden v omyl … (popis). Následně mě bylo sděleno, že jsem uzavřel smlouvu …
Mám za to, že jsem takovou smlouvu nikdy neuzavřel, pokud ano, tak žádám o prokázání této skutečnosti z vaší strany, a to např. tel. nahrávkou.
Jelikož jsem důchodce a těmto věcem nerozumím, tak jsem z obavy a neznalosti věci zaslal opakovaně výpověď z této smlouvy.
Dovoluji si vám sdělit, že vámi uváděná smlouva nebyla nikdy z mé strany uzavřena a proto je váš nárok neoprávněný. Pokud mi prokážete takové uzavření, tak na základě výše uvedeného od takové smlouvy odstupuji.
K celé věci dále uvádím, že s okamžitou platností odvolávám i případnou plnou moc, pokud máte za to, že byla, byť zřejmě podvodným jednáním udělena. Dále s okamžitou platností odvolávám souhlas s nakládáním s mými osobními údaji a žádám jejich okamžitý výmaz.
Na tento doporučený dopis už nijak dál nereagovali. Přesto mi prakticky po roce přišla výzva k zaplacení pokuty 6200 Kč!
Informujeme vás, že jsme převzali k vymožení pohledávky, které vznikly společnosti IT special s.r.o (původní název: Interní výběrové řízení s.r.o) za vaši osobou z důvodů porušení přihlášky do výběrového řízení v oblasti dodávek elektřiny a plynu sepsané dne 19.9.2018.
Prosím o radu, jak se těmto šmejdům bránit, či zda mi můžete pomoci.
|
Tweet |
Co se týče smluvní pokuty při ukončení závazku, dle nálezu Ústavního soudu, sp. zn. I. ÚS 3512/11, platí, že v rámci spotřebitelských smluv ujednání zakládající smluvní pokutu zásadně nemohou být součástí tzv. všeobecných obchodních podmínek, nýbrž toliko spotřebitelské smlouvy samotné. Pokud je ujednání o smluvní pokutě pouze součástí obchodních podmínek, tak je ve vztahu ke spotřebiteli překvapivé a pro něj neúčinné.
Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory prodejce, je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy, což stanoví § 1829 odst. 2 občanského zákoníku.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.