Společnost


RSG Group Česko s.r.o.

Počet nahlášených stížností:5
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#37890Automatické prodlužování smlouvy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 14 dnů 10 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
12.12.2019, před 5 lety

Diana Palyutina

Znění stížnosti

dnes 12.12.2019 mi na mail přišla upomínka na dlužnou částku -1800,00 Kč / CZK členství ve fitness John Reed,členské číslo 4201000011033.

Moje situace je taková, minulý rok jsem podepsala smlouvu na rok se společností JOHN REED. Po vypršení smlouvy jsem psala o ukončení smlouvy. Poté jsem od nich dostala odpověď -

(v odpovědi na tvůj e-mail informujeme, že v bodě 5.1 Všeobecných obchodních podmínek společnosti THE GYMS s.r.o. pro studia provozovaná pod značkou „John Reed“ se uvádí následující:

5. DOBA TRVÁNÍ / VÝPOVĚĎ / POZASTAVENÍ

5.1. První smluvní období / řádná výpověď

Smlouva se nejprve uzavírá na fixní první smluvní období uvedené na krycím listu smlouvy (dále jen první smluvní období). Když smlouvu člen nebo THE GYMS nevypoví před koncem příslušného období, smlouva se prodlužuje vždy o dobu prvního smluvního období, maximálně však o dalších dvanáct měsíců. Řádná výpověď musí být oznámena

- u smlouvy s prvním smluvním obdobím v délce do tří měsíců nejpozději dva týdny,

- u smlouvy s prvním smluvním obdobím delším než čtyři měsíce nejpozději čtyři týdny

před příslušným koncem smlouvy; pro člena platí bod 5.4. těchto VOP.

Aby se smlouva neprodloužila, bylo nutné poslat výpověď do 17/06/2019.

Kvůli tomu tvoje smlouva byla prodloužená o dalších 12 měsíců.)


Poslala jsem před tim jim, že chci ukončit smlouvu, dokonce jsem šla do jejich kanceláře, ale oni nereagovali.

Pak, jsem měla pozastavení smlouvy. Moje smlouva končí normálně v srpnu, ale jsem měla pozastavení smlouvy od 1. května 2019 do 31. května 2019. Tak to znamená že smlouva končí do září.
(v odpovědi na tvůj e-mail informujeme, že první smluvní období Tvojí smlouvy skončilo 14.07.2019, protože smlouva začala 15.06.2018 a smlouva była jeden měsíc pozastavená. Teď už běží druhé smluvní období.)

Jsem studentka a takhle vysoká částka je pro mne likvidační.

Žádám tímto o odpuštění dluhu a předem děkuji za kladné vyřízení.


Požadované řešení

ukončit svou smlouvu


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.12.2019 16:38, před 5 lety

Společnost má povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínky ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.

Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013. Překvapivé ujednání, kterým takováto automatická prolongace smlouvy může být, je vůči spotřebiteli neúčinné.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.1.2020 21:52, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.