Počet nahlášených stížností: | 117 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, v srpnu 2019 mi oznámila společnost Stabil Energy, že z důvodu prodeje části podniku převádí moje odběrné místo ke společnosti Zelená elektřina s účinností od 1.8.2019. Po tomto převodu bude odesláno konečné vyúčtování a že moje smlouva se společností Zelená elektřina bude nadále platná jako u Stabil Energy. Žádné vyúčtování mi dosud nepřišlo ! Na zákaznické linky Stabil Energy ani Zelené elektřiny se nelze dovolat!!! Na moje emaily rovněž nikdo nereaguje. Poslední reakci od Zelené elektřiny mám z jakéhosi no-name INFO emailu s tím, že "vyúčtování proběhne v nejbližších dnech"... odesláno začátkem listopadu 2019. Do dnešního dne = 12.12.2019 jsem žádné vyúčtování neobdržela! Prosím o radu, jak v tomto případě postupovat? Je vhodné např. zastavit odesílání záloh za plyn ? Děkuji Barbora Svitková
Prosím o radu, jak postupovat ?
|
Tweet |
Společnost STABIL ENERGY s.r.o. na svých stránkýách informuje, "že společnost Zelená Elektřina s.r.o. převzala od společnosti STABIL ENERGY s.r.o. do své správy Vaše odběrné místo. Převodem zákaznického portfolia se pro Vás nic nemění."
Dle § 11a odst. 1 zákona č. 458/2000, energetický zákon, je dodavatel povinen změny podmínek dodávek elektřiny nebo plynu uveřejnit a oznámit svým zákazníkům způsobem sjednaným ve smlouvě nejpozději třicátý den přede dnem jejich účinnosti. Za změnu podmínek lze považovat i změnu smluvní strany (změnu dodavatele). Pokud společnost změnu oznámila řádně, tedy alespoň 30 dnů před 1. 8. 2019, mohl spotřebitel od smlouvy odstoupit do 10 dne před změnou smluvních podmínek.
Pokud však společnost spotřebitele včas neinformovala, je oprávněn bez uvedení důvodu odstoupit od smlouvy do 3 měsíců od data změny smluvních podmínek (tj. do 3 měsíců od 1. 8. 2019). Odstoupení je účinné k poslednímu dni kalendářního měsíce, ve kterém bylo doručeno příslušnému dodavateli.
Neposkytnutí informace dle § 11a odst. 1 energetického zákona je rovněž přestupkem, za který může společnost Energetický regulační úřad udělit společnosti sankci (https://www.eru.cz/-/elektronicka-podatelna-eru-e-podatelna-).
Společnost je rovněž povinna spotřebiteli poskytnout konečné vyúčtování dle § 15 odst. 3 vyhlášky č. 70/2016 Sb.
Nebude-li spotřebiteli vyhověno, má možnost obrátit se na Energetický regulační úřad, který rozhoduje spory mezi zákazníkem a společností (více informací je možné vyhledat na webové adrese www.eru.cz/cs/informacni-centrum).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.