Společnost


Vodafone Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:708
Z toho za letošní rok:3
Stále v řešení:15
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

54%
46%
Toto skore je založeno na 147 stížnostech.

#37902Snaha o ukončení smlouvy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 15 dnů 6 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
12.12.2019, před 5 lety

Jakub Klaus

Znění stížnosti

Dobrý den.

Již déle než rok nevyužívám staré telefonní číslo a od 3. měsíce tohoto roku se snažím smlouvu s operátorem VODAFONE zrušit.
V březnu tohoto roku jsem volal na infolinku s dotazem jak zrušit staré číslo a smlouvu. Bylo mi řečeno, že smlouva je sjednána na 2 roky a vypovědět ji před uplynutím této doby nelze bez pokuty. Do 10 prac dnů se prý ozve někdo, s kým vše dořešíme. Nikdo se ale 2 měsíce ani po urgencích neozval.
Následně mě odkázali, ať vše vyřeším na prodejně. Na prodejně mě zas odkázali na online reklamační formulář a reklamační oddělení, kam jsem tedy v květnu podal první reklamaci a následně několik dalších, protože do dnešního dne stále odmítají smlouvu zrušit, jakkoliv se se mnou bavit či něco řešit. Stále chodí pouze jediná odpověď, žádné pochybení na naší straně jsme nenašli. Smlouva ale není stále zrušena a operátor si stále účtuje měsíční poplatky ve výši 700Kč i když služby mi zrušil. Původní pokuta, když jsem neměl žádný nedoplatek byla necelých 1500Kč, aktuálně evidují nedoplatek 6000Kč. Nutno dodat, že dokud jsem pravidelně řádně platil, tak se mnou nikdo nekomunikoval. Až od té doby co jsem přestal platit začali chodit alespoň zamítací odpovědi.

Prosím o pomoc, už jsem opravdu zoufalí, protože se 3/4 roku neúspěšně snažím o zrušení a operátor se mi prakticky jen vysmívá a vše protahuje.

Děkuji


Požadované řešení

Prosím o pomoc, už jsem opravdu zoufalí, protože se 3/4 roku neúspěšně snažím o zrušení a operátor se mi prakticky jen vysmívá a vše protahuje.

Nechci nic jiného než u operátora zrušit smlouvu a neplatit nesmyslné tisíce za měsíční paušál od doby, co jsem požádal o zrušení smlouvy ve 3. měsíci.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.12.2019 11:17, před 5 lety

Spotřebitel má právo smlouvu vypovědět, v takovém případě však v souladu s § 63 odst. 1 písm. p) zákona č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích, má poskytovatel služby právo požadovat úhradu až jedné pětiny součtu měsíčních paušálů zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy, avšak za předpokladu, že byla smlouva uzavřena na dobu určitou. Výpověď se dále bude řídit uzavřenou smlouvou, kde musí být mimo jiné uvedena také výpovědní doba. Délka výpovědní doby by měla být upravena ve všeobecných obchodních podmínkách, se kterými spotřebitel při uzavírání smlouvy vyslovil souhlas.

Jednostranné předčasné ukončení smlouvy (výpověď) musí umožňovat poskytovatel internetu v obchodních podmínkách (dále jen "VOP"). Případně je možné se domluvit na ukončení smlouvy dohodou, tedy souhlasný dvoustranný projev vůle, podmínky tohoto ukončení budou stanoveny v dohodě samotné. Doporučujeme se tedy podívat do VOP podnikatele a podle nich postupovat, případně se domluvit na jiném způsobu řešení nastalé situace.

Nesouhlasí-li spotřebitel s postupem společnosti, je vhodné uplatnit reklamaci. Společnost je povinna vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu, nejpozději do 1 měsíce ode dne doručení reklamace. Doručení vyřízení reklamace musí být provedeno prokazatelným způsobem.

V případě, že společnost reklamaci zamítne nebo uplyne lhůta pro její vyřízení, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace (nebo uplynutí lhůty pro její vyřízení) obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
29.12.2019 14:08, před 5 lety

Dobrý den, pane Klausi,

jak postupovat při výpovědi smlouvy, podrobně popisujeme na stránce https://www.vodafone.cz/pece/osobni-a-firemni/otazky/smlouvy-poplatky/postup-pri-zruseni-smlouvy/, kde také najdete odkazy na potřebné formuláře. Pokud už jste situaci řešil reklamací a obdržel jste naše vyjádření, považujte ho prosím za konečné stanovisko Vodafonu.

Přeji pěkný den.

Martina Bakerová
Péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
30.12.2019 09:01, před 5 lety


Jakub Klaus

Dobrý den.

Jak zrušit smlouvu jsem již řešil na zákaznické lince Vodafonu, na prodejně i prostřednictvím reklamace, protože od začátku roku 2019 jsem telefon již nevyužíval.
K "uzavření smlouvy" došlo prostřednictvím operátorky na telefonu a následné SMS zprávy, když jsem chtěl pouze snížit tarif. Při tomto jsem si nevšiml, že operátorka nejen že chtěla souhlas s úpravou tarifu, ale i potvrzení o dvouletém vázání smlouvy. Jelikož vše probíhalo během telefonního hovoru, tak jsem opravdu nečetl veškerou textaci, ale když mi bylo řešeno zkopírujte ověřovací kód, tak jsem to udělal. Ano toto je moje chyba, ale tento postup uzavírání smluv není asi úplně standardní a v pořádku.
Každopádně v březnu 2019 jsem chtěl zrušit smlouvu. O smluvní pokutě jsem byl informován slovy - Za předčasné ukončení je penalizace formou pokuty ale netuším v jaké výši. Pokud máte výhrady k samotné uzavřené smlouvě, s tím nemohu nic dělat. Předám vše nadřízenému a ten se Vám do 10 dnů ozve a vše s Vámi dořeší.
Toto mi zdělila operátorka v březnu. Do května mě nikdo nekontaktoval, pouze já jsem několikrát urgoval opět zákaznickou linku, že stále čekám na vyřízení, následně jsem byl i na prodejně, protože mě další operátor po téměř dvou měsících odkázal na zadání reklamace prostřednictvím aplikace, do které byl ale v mezičase upraven přístup a vůbec jsem neměl heslo. Odkázal mě operátor tedy na prodejnu, abych si zřídil nové 6ti místné heslo tam, jelikož přidali ochranu a stará 4 místná hesla jsou již k ničemu. Na 30km vzdálené prodejně se mi vysmáli, že jsem tam vůbec nemusel jezdit, že mi měl operátor říct, jak se k heslu dostat z domova a prodavačka mě navedla jak k získání hesla (kvůli kterému jsem na prodejnu opravdu nemusel), tak mi ukázala kam zadat reklamaci online, jelikož jí nechtěla řešit na prodejně.
Zadal jsem tedy dle jejích instrukcí první reklamaci v květnu 2019, další v červnu, další v červenci atd až prakticky do teď. Vždy přišla po delší době pouze odpověď prozkoumali jsme vaši stížnost ale k pochybení ze strany Vodafone nedošlo a musíme tak reklamaci zamítnout. Netuším co tím Vodafone myslí, ale od května posílám prostřednictvím reklamace, že chci zrušit tarif, jelikož tento telefon a číslo již nepoužívám a stále nic, pouze vesele účtují měsíční poplatky.
V červenci jsem si navíc všiml, že se někdo v mém zákaznickém účtu v aplikaci hrabal. Nenašel jsem žádnou založenou reklamaci ani vyjádření k ní a nastavený email, kam se všechny zprávy a potvrzení přeposílali byl také nesmyslný, takže jsem neměl v ruce žádné potvrzení, že jsem reklamaci podal. To mám prvně až právě z uvedeného 15.7. a od té doby si vše kvůli jednání Vodafone zálohuji.
Jelikož první důkaz o podání reklamace, ve které je jasně uvedeno, že požaduji zrušení tarifu, mám tedy z 15.7. a v té době jsem neměl ještě žádný nedoplatek, požaduji po Vodafone zrušení všech nedoplatků, protože ty vznikli dalším účtováním po době, kdy jsem prokazatelně zažádal o zrušení tarifu. Jelikož nemám v ruce žádný důkaz o zažádání již v březnu (jelikož nahrávky hovorů prý Vodafone již nemá a neposkytne mi je) a předchozí 2 reklamace z aplikace smazali tak ani nežádám o vrácení přeplatků od doby prvního požádání o zrušení tarifu ani o odpočet smluvní pokuty od tohoto přeplatku. Chci jen už mít vše za sebou a všechny vztahy se společností Vodafone zrušit.
Opravdu mě už nebaví, že vše celou dobu pouze protahují nebo přehazují mezi odděleními jak horký brambor. Nervů mě to už stálo dost a neoprávněný nedoplatek, který si evidují ve výši více jak 6000Kč, i když jsem prokazatelně již několikrát žádal o zrušení tarifu a který vznikl právě kvůli průtahům a neustálému účtování služeb, které mi již odpojili, mi také na klidu nepřidává. Nejsem ale blázen, abych jen držel hubu a krok a platil měsíčně více jak 700kč za službu, kterou již nevyužívám, kde smlouva vznikla šmejdsky a kde se již takovou dobu dožaduji o zrušení. Nutno dodat, že dokud jsem pravidelně platil, tak Vodafone ani nehnul prstem, jen mi stále přislibovali, že se mi ozve někdo, kdo se mnou vše dořeší a chtěli uvést hodinu, kdy mě mají v pracovní den kontaktovat, nebo si si vše přehazovali mezi prodejnou a dalšími odděleními. Kdyby mi ochotná prodavačka na prodejně, kterou nebudu radši blíže upřesňovat, aby jí za to ještě nedali postih, neporadila jak postupovat, tak si mě v tom kolotoči přehazují do teď.
Pokud tedy Vodafone nehodlá smlouvu zrušit a zaslat mi pouze vypočtenou pokutu za předčasné ukončení, namísto jejich nesmyslných nedoplatků, které vznikli jejich průtahy, tak mi nezbude opravdu nic jiného, než dát na radu Dtestu a vše předat Telekomunikačnímu úřadu.

Děkuji
S pozdravem
Jakub Klaus

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.3.2020 20:48, před 5 lety

Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.