Počet nahlášených stížností: | 1034 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, píši ohledně nepřiměřené teploty ve vlacích, jedoucích na trasách Semily – Liberec – Ústí nad Labem. V takto přetopeném prostředí jsem se snad nikdy v životě neocitla. Ve vlaku se absolutně nedá vydržet, že by člověk šel raději těch 180 km v mrazu pěšky než se dusit ve 150 000 °C. Jsem běžně naprosto zimomřivý typ, ale toto je naprosto nesnesitelné. Dveře do výstupní chodby jsou permanentně uzavřeny, protože se otevírají elektronicky a okna jsou uzamčena. Je tedy naprosto nereálné docílit hygienicky přežitelné teploty, nemluvím ani o zdravotních rizicích cestujících, kteří z tohoto prostředí vystoupí ven, do -10 °C. Straší paní vedle mě vypadá, že brzy dostane infarkt a když se omylem dotknete stěny nad topením, zaručeně si spálíte ruku. Netuším, co za génia rozhodlo, že letos budou Češi jezdit pohyblivým peklem místo vlaku, ale nákup, který vezu z Liberce na 80 % jistě již během cesty dávno podlehl zkáze. Něco s tím prosím udělejte.
Naprosto extrémní nesnesitelné horko
Snížit teplotu ve vagónech pro cestující, alespoň na pokojovou teplotu.
|
Tweet |
Pokud nebyly ve vlaku kategorie R, Rx, Ex, IC, EC, SuperCity, railjet, EN dodrženy standardy nebo komfort přepravy, může cestující uplatnit právo na jednorázové odškodnění ve výši 30 Kč, které vystaví průvodčí přímo ve vlaku, a lze ho použít k úhradě dalších služeb Českých drah. Odškodnění průvodčí vystaví pouze po předložení platného jízdního dokladu. Více informací nalezne spotřebitel na
https://www.cd.cz/typy-jizdenek/odskodneni-reklamace-a-vymeny/-26400/
Jedná se i o případy, kdy ve voze řazeném dle plánu řazení nebyla dodržena teplotní pohoda z důvodu nefunkční klimatizace, nuceného větrání nebo topení a cestujícího nelze adekvátně přemístit. Odškodnění za neplnění vybraných standardů lze při jedné platbě uplatnit maximálně dvě.
Email info@cd.cz - je určen pro dotazy týkající se odškodňování
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.