Společnost


Michał Piotr Rejdych

Počet nahlášených stížností:3
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#3791Reklamace záruční opravy televizoru

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

9 měsíců 13 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
17.07.2014, před 11 lety

Václav Jílek

Znění stížnosti

27.8.2012 jsem zakoupil přes internet televizor Samsung UE46ES8000, jak bylo později zjištěno, p.Rejdych prodává TV které nejsou určeny pro distribuci v ČR..??.Televize přestala úplně fungovat 30.5.2014, týž den jsem oznámil na info@quito.cz. Televize dorazila z opravy (provedené v Polsku)17.6. ale nefungoval sat.příjem kodovaných programů, ostatní OK. Reklamoval jsem opět 18.6. P.Rejdych po mně na druhou opravu požadoval dodat můj vlastní modul Skylink včetne karty, poskytl jsem pouze kartu. TV přišla 14.7. z opravy zpět se stejnou vadou i když se chovala po připojení sat, modulu jinak než poprve, nicméně kodované programy nefungovaly. P. Rejdych podmiňuje další opravu dodáním mého modulu a karty Skylink. To nechci akceptovat protože bych si doma jednak zrušil příjem Tv na dobu cca 3 týdnů (na druhé TV) a také proto že bych se podruhé velmi obával svěřit své zařízení do rukou polského servisu, když v 1. případě nedokázali rozpoznat vlastnosti karty a dokonce tvrdili, že je neaktivovaná nebo nezaplacena (což je lež), navíc se televize vrátila s částečně poškozeným adaptérem pro vložení moduliu. Jsem přesvědčen, že nejsem povinen poskytovat p. Rejdychovi svá vlastní zařízení, dokonce na můj úkor, aby byl schopen opravit, resp. uvést televizi do 100% stavu v jakém byla před závadou. Mám pravdu? Český servis by s tím dle informací neměl mít větší problém. Je otázkou do jaké míry je regulerní, že mám televizi která není určena pro ČR? Nebyl jsem o tom při koupi zpraven a pan Rejdych mi dokonce při dlouho probíhající e-mailové komunikaci 15.7. sdělil: "Nikdy a nikde jsme neuvadli ze televize je z ceske distribuce". Je to pro něho zcela jistě finančně výhodné, ale neměl bych na to snad doplácet já jako zákazník.


Produkt

Televize Samsung, Model Code UE46ES8000SXXH, S/N: Z9MV3SCC402411W.


Požadované řešení

Chtěl bych v první řadě, aby pan Rejdych provedl (on samozřejmě vzhledem k uvedeným skutečnostem musí objednat, protože ve vztahu k polskému servisu je zákazníkem...)opravu televize tak, aby měla parametry tak jako před závadou, to znamená aby akceptovala a byla tím kompaktibilní s moduly platformy Skylink, to jest pro příjem satelitních programů v ČR. A to bez použití mých vlastních zařízení. Polský servis zřejmě nezajímá, že televize byla koupena v ČR, a je provozována v ČR. Opravuje Tv v rámci Polska a při druhé opravě p. Rejdychovi dkonce sdělil, že provedl kontrolu Tv a je vše vpořádku.?? Ten mi k tomu sdělil, že televizi ověřil před odesláním a vše fungovalo, jenže s modulem Polsat a kartou Polsat???? Já ale reklamuji funkci modulů a potažmo karet Skylink.
A k tomu mi p. Rejdych sděluje abych si odřekl cca na 3 týdny sledování televize a poslal mu k opravě společně s TV můj vlastní modul a kartu Skylink, jinak že nelze opravu provést... Osobně by mně vůbec nevadilo, že p.Rejdych servisuje TV v Polsku, neboli kdekoliv jinde, ale ta oprava snad musí respektovat podmíky provozu Tv v ČR. Nebude-li schopen uvést televizi do stavu aby fungovala pro příjem sat. programů v ČR, t.j. byla kompaktibilní s moduly Skylink tak jako před závadou, jsem ochoten dohodnout se na jakémkoliv řešení - vrácení peněz, poskytnutí finanční kompenzace, já si pak zajistím opravu v ČR a pod.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.7.2014 16:34, před 11 lety

V rámci Evropské unie se uplatňuje volný pohyb zboží, je tedy možné prodávat zboží, které je určeno pro jiný trh. Tento způsob prodeje má nevýhody v tom, že ve většině případů není možné k reklamaci využít oficiální servis, ale je nutné reklamaci řešit pouze s prodejcem. Pokud si spotřebitel zakládá na skutečnosti, aby měl zboží určené pro český trh, je nutné si tuto informaci ověřit při nákupu a nejlépe nechat uvést do smlouvy. Poté by bylo možné uplatnit tzv. nesplněnou jakost při převzetí, kdyby se ukázalo, že zboží není určené pro český trh.
I kdyby mohla být vada v modulu nebo v jiné věci, prodávající není oprávněn reklamaci podmiňovat dodáním těchto věcí, pokud nebyly od něho zakoupeny. V takovém případě by ale s velkou pravděpodobností nebyl odpovědný za tuto vadu. V této situaci je tedy žádoucí zjistit, o jakou vadu se jedná a na jakém výrobku vázne.
Pokud v době, kdy TV byla předmětem závazku prodávajícího, došlo ke škodě na TV, odpovídá prodávající za tuto škodu. Škodu je nutné prokázat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.4.2015 15:33, před 10 lety

Pan Michał Piotr Rejdych byl o podané stížnosti informován, ale neprojevil zájem se k ní vyjádřit. Jelikož je služba VašeStížnosti.cz založena na principu dobrovolnosti, rozhodli jsme se případ z důvodu nereakce podnikatele uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.