Společnost


Michal Tyc

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#3793Reklamace v záruční době - nerovnost podlahy po pokládce vinyl. podlahy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

8 měsíců 13 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
17.07.2014, před 10 lety

Drahoslava Cihlářová

Znění stížnosti

V říjnu 2012 provedli pracovníci firmy Interiér Michal Tyc dodávku a montáž samonivelizační stěrky, pokládku a lištování vinylové podlahy.Letos v zimě se začaly na podlaze projevovat nerovnosti především v místě kde byla zbourána příčka a firma tato místa vyspravovala. Následně došlo ke zvlnění v celé ploše.Pod cejchovanou 2 m latí s pomocí klínku byly přeměřeny nerovnosti, které přesahují povolenou nerovnost dle normy do 2mm. U nás se nerovnost pohybuje převážně kolem 3-5 mm, v některém místě i 7,5 mm.
Doporučeným dopisem ze dne 10.5.2014 jsem zaslala reklamaci provádějící firmě spolu s fotografiemi z měření nerovností. Po té mě telefonicky a emailem kontaktovala paní Tycová a dojednali jsme schůzku pana Tyce u nás v bytě na 16.6.2014.
Mezi tím přišel od pana Tyce doporučený dopis kde se píše: ..."osobně jsem na vaší zakázce nepracoval a proto jsem se obrátil na zaměstnance, kteří zakázku realizovali. Nejdříve nic neuvědomovali, je to již delší doba. Druhý den přišli s tím, že to bude problém, který s vámi na místě konzultovali. Jedná se o to, že aby bylo možné podlahu naprosto přesně srovnat, je nutné udělat dle profilu určité výšky nivelace v růszných místech, podle nerovností. U vás by ovšem toto provedení zvýšilo úroveň podlahy natolik, že jste toto neakceptovala.Proto došlo pouze ke znivelování na úroveň tak,aby podlaha byla hladká a tudíž vhodná k pokládce tak, aby nevystupovala hrubost podkladu." Spolu s dopisem byl zaslán Reklamační list č.2014001. K tomuto dopisu jsem připravila odpověď, kterou osobně převzal pan Tyc dne 16.6.2014 -
" K vašemu dopisu ze dne 6.6.2014 ve věci reklamace vaší firmou prováděné samonivelační stěrky a pokládky naší vinylové krytiny sděluji následující:
Předpokládám, že práci prováděli vaši zaměstnanci, neboť práce byla fakturována firmou Interiér Michal Tyc, Svojkovice 175, 338 22 Volduchy.
Nepopírám, že jsem souhlasila, aby stěrka byla výškově napojena do stávajících dveřních otvorů. Vyměřování výšek nivelace prováděli vaši pracovníci bez mé přítomnosti, protože požadovali zapůjčit nějaké pracovní nářadí a já pro ně odešla do garáže. Po mém návratu do bytu nebyly nikde po obvodu výškové risky. Bylo mi pouze sděleno, že v místnosti jsou až 3cm rozdíly nerovností, a že je pouze možné stěrku srovnat tak, aby rozdíly výšek nebyly patrné. Namítala jsem sice, že na podlahách původně dvou místností byla již dělána stěrka před pokládkou korku. Jediný výškový rozdíl mohl být v místě vybourané příčky a toto místo jsem chtěla odborně vyspravit, protože stropy jsou provedeny z Miako tvarovek. Tato skutečnost se následně promítla i ve vaší fakturaci, kde účtujete broušení podkladu v množství 1ks diamantového kotouče, či práce broušením 1 hod. (není přesně uvedeno za celkovou cenu 1000,- Kč) a příprava podkladu, srovnání v ceně 539,00 Kč. Další položkou je penetrace, kterou jsem též neviděla dělat a nivelace PCI 31 v množství 100kg. Dle sdělení výrobce je nivelace PCI 31 použitelná od 0,5 do tl. 1cm v jednom kroku, která je po jednom dni pochozí a po změření zbytkové vlhkosti stěrky přístrojem CM a po přebroušení je možná pokládka vinylové podlahy. Z fakturace vyplývá, že na naši podlahu bylo zpracováno 100kg nivelační stěrky PCI 31. Dle sdělení výrobce spotřeba na 1cm a 1m2 je cca 17kg. Při použití nivelace PCI 31 a tl. 1cm v celé ploše mělo být použito 316,54kg. Dle fakturace bylo použito 100kg nivelace PCI 31, což je množství pro úpravu plochy o rozloze 5,88m2 při tl. 1cm a nebo množství, dostatečné pro úpravu plochy 18,62m2 při tl. nivelace 58mm, což je téměř přípustné minimum použité v celé ploše. Pokud byly rozdíly nerovností takové, že k jejich vyrovnání stačila nivelace o průměrné tl. 58mm, měla být raději použita kvalitní samonivelační stěrka. Vycházím-li ale ze sdělení vašich pracovníků, že rozdíly nerovností jsou až 3cm, jeví se použité množství nivelační stěrky PCI 31, jako nedostatečné a nabízí se vysvětlení, že nebyly dodrženy předepsané technologické postupy výrobce. O tom svědčí i skutečnost, že po týdnu od provedení nivelace přišli vaši pracovníci a řekli, že podlaha je ještě mokrá a pokládku vinylu provedli až za další 3 dny, přičemž se v domě intenzivně topilo a větralo. Na povrchu se vytvořily slité, hladké jakoby skletované plochy, které dle odborníků vzniknou vyplavením jemných lepivých složek nivelační hmoty, které dle technologických předpisů mají být rovnoměrně rozprostřené v celé ploše a tloušťce provedené nivelace.
Před pokládkou vinylu nebylo provedeno měření zbytkové vlhkosti ani nebyla změřena rovnost podlahy pod 2m latí, jak předepisuje norma.
K propsání nerovností provedené nivelace dochází v souladu s intenzitou zatěžování za dlouhou dobu. Protože jsem byla část roku mimo Plzeň, pochozí zatížení podlahy bylo minimální. V zimním období letošního roku jsem byla v domě, topilo se intenzivně a vinyl se přizpůsobil nerovnostem podkladu.
Dle sdělení výrobce a konzultační odborné firmy Weber, BASF a Murexin, s odvoláním na Nový občanský zákoník a § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele, požaduji bezplatně, řádně a včas provést sejmutí stávajícího vinylu, odstranění vámi provedené nivelační stěrky, přípravu podkladu tak, aby se nepropisovalo místo bývalé příčky a provedení nivelační stěrky v souladu s normou a technologickými předpisy, pokládku nového vámi dodaného vinylu ve stejném barevném provedení a kvalitě jako je stávající, nebo finanční náhradu v takové výši, aby uvedené práce a dodávku vinylu bylo možno zajistit jinou firmou."
Při osobní návštěvě se pan Tyc nevyjádřil z jakého důvodu došlo k nerovnostem,přiložil pouze 2 m lať na podlahu, něměl klínek aby změřil hloubku nerovností, pouze okem viděl nerovnosti pod latí ve všech místech. Přes opakováný dotaz jak bude nerovnost podlahy odstraněna řekl, že odpoví písemně. Dne 26.6.2014 byl doručen doporučený dopis následujícího znění: ! Vzhledem k tomu, že s Vámi bylo na místě domluveno, jakým způsobem je možno zakázku realizovat a Vy jste souhlasila, reklamaci zamítám." Na základě jednání s vaší pracovnicí, kde jsem popsala celý problém, mě bylo doporučeno odeslat předžalobní výzvu následujícího znění:
"K vašemu dopisu doručenému dne 26.6.2014 sděluji, že nesouhlasím se zamítnutím reklamace. Vzhledem k tomu, že při vaší návštěvě a prohlídce zvlněné podlahy jste nebyl schopen vysvětlit proč a z jakého důvodu došlo ke zvlnění podlahy, ba ani jste neobhájil tvrzení vašich pracovníků, že nerovnosti stávající stěrkované podlahy jsou až 3 cm ve dveřních otvorech, přičemž dle fakturace byla provedena stěrka v tl. cca 3 mm, což neodpovídá technologickým postupům. Pokud nejste schopen dát odborný posudek ke stávajícímu stavu a zajistit opravou rovnost podlahy pak rozhodne soud, jak má být sjednána náprava."
Prosím o radu a pomoc při vyřízení mé reklamace. Děkuji Cihlářová


Produkt

reklamace v záruční době na provedené práce nivelační stěrka a pokládka vinylové podlahy


Požadované řešení

požaduji bezplatně, řádně a včas provést sejmutí stávajícího vinylu, odstranění provedené nivelační stěrky, přípravu podkladu tak, aby se nepropisovalo místo bývalé příčky a provedení nivelační stěrky v souladu s normou a technologickými předpisy, pokládku nového firmou dodaného vinylu ve stejném barevném provedení a kvalitě jako je stávající(vinyl jsem měla koupený), nebo finanční náhradu v takové výši, aby uvedené práce a dodávku vinylu bylo možno zajistit jinou firmou.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.7.2014 13:21, před 10 lety

Smlouva byla uzavřena za účinnosti zák. č. 40/1964 Sb., občanský zákoník, kterým se nadále řídí. Zhotoviel je povinen dílo provést řádně a dle smlouvy. Je-li pro provedení díla stanovena závazná technická norma, musí provedení odpovídat této normě. Za zhotovení díla je odpovědný zhotovitel, proto mu zákon stanoví povinnost upozornit objednatele na případnou nevhodnost jeho pokynů. Nesplnil-li zhotovitel tuto povinnost, odpovídá za vady, které má věc následkem nedostatků materiálu nebo nevhodnosti pokynů. Upozornění nemusí být v písemné formě, ale v případě pochybností o informování, leží důkazní břemeno na zhotoviteli.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.1.2015 17:20, před 10 lety

Zhotovitel nám ke stížnosti sdělil:

P.Cihlářová k nám do obchodu přišla v říjnu 2012,že by potřebovala udělat nivelaci v jejím bytě.
Neměli jsme čas,dělali jsme 34 bytů v Plzni.
P.Cihlářová se nakonec domluvila s p.Tycem,že by jsme to udělali.
Když se místnost zaměřila,zjistilo se,že to nejde dělat klasicky,ale že dojde pouze ke znivelováním podlahy.
P.Cihlářová s tím souhlasila,jak sama přiznává.
Pak p.Cihlářová chtěla od nás položit vinyl,který se sama někde koupila v akci.
Nepokládáme materiál,pokud není od nás nakoupený.
Přesto p.Cihlářová přemluvila p.Tyce,aby se vinyl položil.
Když bylo hotovo a mělo dojít k placení a nastal problém.
Přebroušení podkladu,lišty,koncovky,doprava.
Po roce a půl je najednou problém.
Vše jsme probrali s odborníky s firmy BASF,tak i se soudním znalcem.
Závěr je takový,že se p.Cihlářová nemůže opírat o žádné normy,když souhlasila se změnou nivelování.
S pozdravem Tycová

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.3.2015 15:10, před 10 lety

Vzhledem k tomu, že spotřebitelka již nevyužila možnost reakce, stížnost uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.