Společnost


Pratenorm s.r.o.

Počet nahlášených stížností:342
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

46%
54%
Toto skore je založeno na 49 stížnostech.

#37936Neoprávněný poplatek 5.000,- Kč za registraci - portál s-drazby.cz

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 3 dny 6 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
13.12.2019, před 5 lety

Michal Hroch

Znění stížnosti

Můj příběh je.

Začátkem října 2019 jsem si na https://www.sreality.cz/ vyhlédl nemovitost. Stejně jako jsem si reality na těchto stránkách už prohlížel milionkrát. Jako prodávající byly uvedeny https://www.s-drazby.cz/
Chtěl jsem k nemovitosti více bližších informací abych věděl, zda se o nemovitost dále zajímat či nikoliv. Abych nějaké informace obdržel, bylo nutné se zaregistrovat. Po registraci jsem obdržel informace o nemovitosti které jsou dostupné na na jiné webové stránce zdarma.
Co mě ale opravdu překvapilo, byla před pár dny obdržená faktura od https://www.s-drazby.cz na částku 5.000,-Kč. Před samotnou registrací jsem nebyl na toto zpoplatnění upozorněn.
Žádnou smlouvu jsem s touto podvodnou společností neuzavřel, proto pokládám tuto fakturu jako neopodstatněnou.
Na telefon ani na e-mail společnost nereaguje.
Podal jsem stížnost na ČOI a zde mi bylo zděleno toto.

https://www.coi.cz/stanovisko-oddeleni-adr-ze-dne-1-11-2019/


Požadované řešení

Zrušení neoprávněného registračního poplatku


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.12.2019 10:28, před 5 lety

Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně. Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spáchá-li společnost přestupek dle § 24 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, může Česká obchodní inspekce udělit sankci až do výše 5 000 000 Kč. Podání podnětu k šetření je možné zde: https://www.coi.cz/podatelna/

Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.

Co se týče poplatku spojeného s registrací účtu, není na něj upozorňováno v registračním formuláři ani jinak. Informace o ceně je podstatnou náležitostí o které musí být spotřebitel jasně informován v průběhu všech fází registračního procesu, resp. sdělování údajů společnosti, aby po něm mohla následně společnost tuto částku žádat. Sdělení o ceně skryté v ceníku či podmínkách se tak nejeví jako dostatečné informování spotřebitele.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
15.12.2019 20:53, před 5 lety

Dobrý den pane Hrochu, nevíme proč nazýváte naši společnost podvodnou, to že nejste schopen si řádně přečíst smlouvu a sdělení před uzavřením smlouvy není náš, ale Vás problém. To, že tvrdíte, že jste se s těmito dokumenty seznámil a neučinil tak, není opravdu již naše starost. Stanovisko ADR je nám známe, v příloze (na Váš email) Vám posíláme naše vyjádření právě ke stanovisku ADR ze dne 1. 11. 2019, kdy se jedná o nezávazné stanovisko ADR, které řeší jeden konkrétní případ, který byl realizován ještě před uveřejněním ceníku na hlavní stránce, což je možné jednoduše vyčíst i z vyjádření ADR, které přímo cituje (před uveřejněním ceníku na hlavní stránce), ale i tak námi dokladovaná pravomocná judikatura hovoří o opačném právním názoru na celou věc.

Pokud si řádně přečtete naše vyjádření, musí být i laikovi jasné, že stejně musí rozhodnout soud.

Každopádně Vás můžeme ubezpečit, že jsme připraveni hájit naši činnost před všemi kontrolními a dozorovými orgány, kdy v dalším emailu Vám posíláme naše právní argumenty, kdy i z našeho vyjádření pro ADR je zřejmé, že s předmětnou problematikou oslovujeme přímo i Ústředního ředitele ČOI, tedy jsme z naší strany 100% přesvědčeni, že smlouva byla uzavřena platně, což dokazuje mimo jiné i judikatura, která hovoří 100% v náš prospěch při řešení podobného soudního sporu, který řešil 15 x větší finanční plnění než poplatek, ale způsob a forma uzavření smlouvy byla úplně totožná, jako v případě poplatku.

Ohledně stížností několika desítek klientů, tak v tomto ohledu jsme opět schopni prokázat, že se jedná o pouhý zlomek všech našich registrovaných klientů.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
17.12.2019 17:23, před 5 lety


Michal Hroch

Dobrý den

Žádný další email jak píšete výše jsem neobdržel.
Pokud jste seriozní firma tak proč nereagujete na volání ani na emaily které jsem Vám zasílal ?
Ano toto bude muset rozhodnout jedině soud což už řeším v rámci pojistky s firmou D.A.S

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
17.12.2019 19:54, před 5 lety

Dobrý den pane Hrochu,

máte pravdu, email Vám šel až nyní, omlouváme se, měl nižší prioritu, jelikož hlavní péče je věnována našim platícím klientům.

Reagujeme na všechny podněty od našich klientů, funguje jak telefonická, tak emailová podpora. Od Vás máme jeden email ze dne 29.11.2019 kde zmiňujete, že nebude hradit poplatek a druhý Váš email ze dne 9.12.12019, kde odstupujete od smlouvy. Vzhledem ke skutečnosti, že své klienty nepřemlouváme žádným způsobem k úhradě poplatku, tak na první email nebylo reagováno a Váš případ byl přímo předán k podání návrhu na platební rozkaz, druhý email odstoupení od smlouvy evidujeme, dle našeho názoru není nutné na něj reagovat, jelikož se jedná o jednostranný úkon z Vaší strany. Pokud máte další dotazy, pište, jsme tu pro Vás, i když nejste zatím platící klient.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.1.2020 08:28, před 5 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.2.2020 16:02, před 5 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.