Společnost


CZC.cz s.r.o.

Počet nahlášených stížností:661
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

73%
27%
Toto skore je založeno na 178 stížnostech.

#3794Neuznaná reklamácia mechanickej vady

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 13 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
17.07.2014, před 11 lety

Matej Kubik

Znění stížnosti

Dobrý deň,
rád by som sa spýtal na možnosť riešenia mechanickej závady, ktorá bola servisom odmietnutá ako "mechanické poškození".

14.2. som si kúpil sluchátka Creative WP-380.

V dubnu mi pri nasadzovaní na hlavu praskol plastový diel (kryt káblov) v nadhlavníku. Pretože vada vznikla pri bežnom používaní a ani pred tým som sluchátka nenamáhal neprimeraným spôsobom (čo by mohlo mať za následok zlomenie krytu), dňa 29.4. som ich dal na reklamáciu.

Prvá reklamácia sa mi vrátila, pretože sa vadu nepodarilo zreprodukovať; po dohode s pracovníkom v predajni sme dospeli k záveru, že popis asi nebol dostatočne jasný a 23.5. som dal sluchátka na opätovnú reklamáciu a nechal som priložiť fotografiu pre servis.

Druhá reklamácia sa mi vrátila 20.6. s odkazom mechanické poškodenie produktu. Pretože vada vznikla pri bežnom používaní a sluchátka mi nespadli, nesadol som na nich ani som ich neprimerane nenamáhal, vysvetlil som to pracovníkovi v predajni, ktorý mi prisľúbil, že to ešte nechá poslať do ich interného servisu, kde sa na to pozrie ich technik a zabezpečí opravu. Bohužiaľ, výsledok bol rovnaký: neuznané kvôli mechanickému poškodeniu - prasknutá plastová lišta.

Po tejto reklamácii som zavolal na obchodné oddelenie spoločnosti, popísal som im problém a spýtal sa, ako by sa to dalo riešiť, pretože sa jedná síce o mechanickú vadu, ale o vadu, ktorá vznikla bežným používaním a po 2 mesiacoch od kúpy sa nejedná o bežné opotrebovanie. Na telefonickej linke mi odporučili, aby som si zabezpečil znalecký posudok, ktorý by potvrdil, že vada nevznikla nesprávnym zaobchádzaním; ak by tento posudok potvrdil moje tvrdenie, bude mi preplatený.

Rád by som sa opýtal, či sú alternatívne možnosti reklamácie. Znalecký posudok cenovo prevyšuje hodnotu sluchátok a najmä cenu vadného dielu (plastového krytu). Rozumiem, že sa firma chce brániť proti neoprávneným reklamáciam, ale ako môžem reklamovať produkt, ktorý sa zlomí pri bežnom a obvyklom používaní a je potom odmietnutý pre mechanické poškodenie, prosím?


Produkt

sluchátka Creative WP-380


Požadované řešení

Výmena alebo vrátenie peňazí


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.7.2014 13:40, před 11 lety

Pokud se vada vyskytne na zboží do 6-ti měsíců, má se dle ustanovení § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že zde byla již při převzetí, Tuto zákonem stanovenou domněnku lze vyvrátit pouze důkazem opaku. Jinými slovy důkazní břemeno ohledně tvrzení, že se o vadu nejedná, leží prvních 6 měsíců od koupě na prodejci. Za spolehlivý důkaz se považuje odborné posouzení nezávislou objektivní osobou.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
18.7.2014 14:57, před 10 lety

Dobrý den,

vkládám originální protokol z autorizovaného servisu.

Prosíme o znalecký posudek, že se jedná o vadu materiálu.

Děkuji za pochopení

Lukáš Boček
Vedoucí reklamací

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.9.2014 14:19, před 10 lety

Stížnost uzavíráme z důvodu dlouhodobé nereakce spotřebitele.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.