Počet nahlášených stížností: | 104 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
dobrý den,
12.12.2019 mi bylo strženo z účtu 1190,- Kč, žádám o okamžité vrácení
PRO
DRI*AVAST Software
-1 190,00 Kč
Info
Platba kartou
DRI*AVAST Software, , avast.com/ord, IE
Číslo karty451161XXXXXX7741
Datum transakce12.12.2019, 07:47:54
Marie Neoralová
603 538 662
marieneoralova@seznam.cz
vrácení platby
|
Tweet |
Společnost může účtovat platby spotřebitelům pouze v případě, že k tomu má právní důvod. Typickým důvodem je např. uzavření smlouvy. Bez platného důvodu společnost není oprávněna účtovat si částku a pokud tak učiní, jedná se o bezdůvodné obohacení ve smyslu § 2991 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Dle tohoto ustanovení je podnikatel povinen vydat spotřebiteli musí ochuzenému vydat, oč se obohatil.
Z podané stížnosti však není patrné, zda nebyl objednán produkt s tzv. automatickou prolongací.
Samotná prolongace smluvního vztahu není zakázaná. Co se týká prolongace, ta může být sjednána ve smlouvě a obecně platí, že se smlouva prodlužuje za stejných podmínek, pokud není již předem domluveno jinak.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Pokud společnost před uzavřením smlouvy spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Zákazníkovi byla obnovena licence na základě automatického obnovení licence, které je aktivní.
Zákazníkovi bylo zasláno upozornění na nadcházející platbu společně s možností jejího zrušení.¨
Pokud si zákazník přeje platbu vrátit tak se může obrátit na stráku podpory zde: https://support.avast.com/cs-cz/contact/sales_refund_general
Nejsem si vědoma, že bych tuto informaci dostala a rozhodně budu žádat vrácení platby.
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.