Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Tímto způsobem jsem dnes 13. 12. 2019 odmítl uznat a uhradit požadavky za premium členství, které jsem nepoptával ani nečerpal. Je to takto v pořádku prosím?
_____________________________________________________________________________________________
Adresáti: Service CZ, zakaznickyservis@be2.cz a collections@be2.com
Vážení,
dne 27. 10. 2019 jsem s Vámi uzavřel smlouvu o poskytování služeb, ve které jsem identifikován jménem: J.K., zemí, ze které Vaše služby využívám: ČESKÁ REPUBLIKA, e-mailem: xy@centrum.cz, referenčním číslem: CZ-2019-11-27-197999956-BE2-DN
K Vaší "poslední upomínce" ohledně zaplacení částky 2.530 Kč, kterou jste mi zaslali dne 13. 12. 2019 z e-mailové adresy noreply@be2.cz, Vám sděluji, že Váš nárok neuznávám, a to z následujícího důvodu;
Uvedenou částku jako členský poplatek za období po mně požadujete s odůvodněním, že došlo k automatickému prodloužení smlouvy. Smluvní ujednání o automatickém prodloužení smlouvy ve spojení se ujednáním o podmínkách výpovědi ze strany spotřebitele považuji za nepřiměřené ve smyslu § 1813 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, ve znění pozdějších předpisů, když ve svém důsledku tato ujednání působí významnou nerovnováhu v právech a povinnostech smluvních stran v neprospěch spotřebitele. Podle § 1815 téhož zákona se k takovému ujednání nepřihlíží.
S ohledem na uvedené k automatickému prodloužení shora uvedené smlouvy nedošlo, a tedy smlouva zanikla uplynutím doby. Vám proto nevznikl nárok na další členské poplatky.
Pro případ, že mou námitku neuznáte, sděluji Vám, že Tímto uvedenou smlouvu vypovídám, a to s okamžitou účinností.
______________________________________________________________
> Od: "Management pohledávek be2"
> Komu: xy@centrum.cz
> Datum: 08.12.2019 07:06
> Předmět: NALÉHAVÉ - POSLEDNÍ UPOMÍNKA - Vaše předplatné na be2
>
be2
NALÉHAVÉ – Poslední platební upomínka
Vaše předplatné na www.be2.cz
be2 S.à.r.l. / www.be2.cz
Referenční číslo: CZ-2019-11-27-197999956-BE2-DN (uveďte prosím při platbě)
8.12.2019
Vážený pane J.K.,
dne 1.12.2019 byla na Vaši adresu zaslána upomínka k platbě za níže uvedené členství.
Ke dni 27.11.2019 bylo Vaše 3měsíční Premium členství automaticky obnovené (prvotně uhrazené na stránce www.be2.cz ke dni 27.10.2019 s uvedením e-mailové adresy karnas@centrum.cz).
Uvedené prodloužení bylo realizované v souladu s našimi Všeobecnými obchodními podmínkami, se kterými jste souhlasil/a.
Produkt: 3měsíční Premium členství
Forma úhrady: CreditCard MASTER
Zajišťovatel platebních služeb nás informoval, že Váš členský poplatek nebyl k datu 27.11.2019 připsán.
Nyní je vůči Vám evidován dluh ve výši členského poplatku 2 247,00 CZK, navýšený o manipulační poplatky ve výši 283,00 CZK.
Celková výše dlužného poplatku činí nyní 2 530,00 CZK.
Potvrdit zánik nárokování platby za premium členství a zrušení účtu/registrace.
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, je bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to i s odkazem na stanovisko občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Takové ujednání by bylo tudíž neúčinné, v případě soudního sporu by se jej tudíž společnost nemohla dovolávat. Spotřebitel proto není povinen společnosti nic hradit, neboť smlouva nemohla být bez jasného a informovaného souhlasu spotřebitele automaticky prodloužena.
Preventivně uvádíme, že pokud bude společnost údajný dluh vymáhat prostřednictvím inkasních agentur, nemají tyto inkasní agentury žádná speciální oprávnění oproti běžnému věřiteli (například nemohou nařídit exekuci). Z důvodu předběžné opatrnosti spotřebiteli doporučujeme také oslovit jeho banku s případnou žádostí o zablokování karty.
Závazek, je-li sjednán na dobu určitou, skutečně zaniká uplynutím této doby. Přesto doporučujeme z preventivních důvodů navíc závazek zrušit jednostranným úkonem ve formě výpovědi. Řádná výpověď vypadá následovně. Výpověď by měla dle obchodních podmínek společnosti obsahovat následující údaje: úplné jméno, zemi, jejíž služby be2 využívá (zřejmě se jedná o zemi, ve které spotřebitel využívá službu), svou e-mailovou adresu zaregistrovanou u společnosti be2 a své uživatelské jméno (alternativně: šifru, která byla spotřebiteli přidělena). Tato výpověď by měla být dle obchodních podmínek společnosti zaslána poštou na adresu: be2 S.à.r.l., služby zákazníkům / ukončení, 13 rue du Commerce L-1351 Luxemburg, Luxemburg; nebo faxem na číslo 420 227203713. Nicméně z důvodu, že smlouva byla uzavřena přes internet, postačí (ač to obchodní podmínky neupravují), pokud bude výpověď zaslána na e-mailovou adresu společnosti (zakaznickyservis@be2.cz).
Tímto žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. Pokud tak společnost neučiní, bude stížnost uzavřena.
Společnost nevyužila možnosti na případ reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel se také může přidat k našemu projektu Bojujeme proti neférovým seznamkám. Bližší informace a formulář lze nalézt na webových stránkách www.neferoveseznamky.cz.