Společnost


ELEKTRO EURO plus s.r.o.

Počet nahlášených stížností:6
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#37958Neuznaná reklamace v prodejně Jeseník, ulice 28. října 887, Elektrocentrum Dvořáček

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 14 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
13.12.2019, před 5 lety

Václav Pálka

Znění stížnosti

Dne 25.11.2019 jsem zakoupil pro svou maminku televizor LG 49LJ515V.AEE,
výrobní číslo 704MAGP3C495. Dne 28.11.2019 v 08:00 hodin jsem ji vybalil ale bohužel zjistil, že je ve spodní části poškozená a nefunkční. Svítí pouze obrazovka, nelze nastavit.

Reklamační protokol odpovídá popisované události, kromě toho, že výrobek mně nebyl předveden při koupi jako funkční a dále je dost podstatná skutečnost, že ochranná folie rozhodně nebyla průhledná, jednalo se o černou pásku.
V uvedený den jsem zakoupil televizor, který byl vystaven na regálu prodejny. To z toho důvodu, že
byl již poslední. Na výstavním panelu nebyly zřejmé žádné prvky poškození ( za prvé přítmí prodejny, za druhé
celý rám televizoru a část obrazovky byl chráněn ochrannou černou folií ( páskou ). Pracovníci vložili televizor do krabice, já jsem jej naložil do osobního vozu na zadní sedadlo, přičemž byl z obou stran jištěn prošívanými dekami.
Po dvou dnech jsem jej ráno přivezl k mamince a v 08:00 hodin jej rozbalil. Po odstranění ochranné folie
bylo patrné poškození - jakoby někdo ostrým předmětem propíchnul rám a po zapnutí do sítě
se televize sice rozsvítila, ovšem byly dále patrné stopy poškození obrazovky ( pavouk ) a dálkovým ovladačem
již není možnost jakkoliv regulovat světlo ani signál. Proto jsem televizor vložil zpět do krabice a odvezl na prodejnu k reklamaci. Krabice byla nepoškozena. Prodávající mi dne 28.11.2019 televizor převzal k reklamaci a cca po 13 dnech mi jej vrátil s tím, že si za poškození mohu sám, televizor byl z jejich strany v pořádku a oni tudíž již nenesou žádnou odpovědnost - mé právo bylo si ji nechat předvést, což jsem neučinil. K zakoupenému televizoru jsme obdrželi pouze lístek z pokladny, žádný reklamační řád, žádný záruční list a podobně. Navíc pracovníci již spěchali na oběd a byli velmi rádi, že jsme opustili s manželkou prodejnu.

Děkuji
V.P.


Produkt

televizor LG 49LJ515V.AEE, výrobní číslo 704MAGP3C495.


Požadované řešení

Váš názor na šanci řešení - děkujeme jsem již důchodce a částka 9284,Kč není pro nás nijak zanedbatelná. Navíc televizor byl určen pro mou 85 letou maminku k vánocům. Máme pořízenu i fotodokumentaci


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.12.2019 16:35, před 5 lety

Prodávající odpovídá kupujícímu za to, že věc při převzetí nemá vady. Projeví-li se na zboží vady během 6 měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012, občanského zákoníku, za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající, nikoliv spotřebitel. Prodávající by měl zejména prokázat, pokud reklamaci zamítá, že zboží bylo při převzetí bez vad, nebo prokázat, že tato konkrétní vada byla způsobena spotřebitelem a tím vyloučit, že byla na zboží přítomna při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající opak neprokáže, spotřebitel může trvat na řádném vyřízení reklamace a požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady. Žádat lze namísto uvedených nároků i přiměřenou slevu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.3.2020 21:01, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.