Počet nahlášených stížností: | 16 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Bohužel i já jsem udělal osudovou chybu a z čiré zvědavosti, zda mi někde nevisí nesplacený dluh jsem si dne 10/12/19 vytvořil profil na této pochybné stránce. Pro úplnost si dovolím podotknout, že jsem si žádnou placenou službu NEOBJEDNÁVAL. Pouze mi u nich visí můj profil. Prosím poraďte mi co, možná nejjefektivněji, jak mámpostupovat, abych se jich tzv. zbavil a měl čistou hlavu.
Na kterou poštovní adresu mám zaslat výpověď tzv. smlouvy, kterou jsem si vytvořil v oprávněnému domnění, že bude bezplatná.
|
Tweet |
Pokud byla smlouva uzavřena přes internet, může spotřebitel ve lhůtě 14 dnů ode dne uzavření smlouvy od smlouvy odstoupit, nebylo-li ze smlouvy plněno. Smlouva se pak ruší od samého počátku, jakoby nikdy nebyla uzavřena. Informace o možnosti odstoupení patří mezi povinně poskytované informace, které musí dodavatel spotřebiteli před uzavřením smlouvy sjednávané po telefonu poskytnout. Nedostanete-li tuto informaci vůbec, má možnost od smlouvy odstoupit do roka a čtrnácti dnů od uzavření smlouvy.
Uplynula-li již lhůta pro odstoupení, má spotřebitel spotřebitel právo ukončit předčasně závazek výpovědí. Nutný je postup dle bodu 6.3 Všeobecných podmínek (https://www.centralniregistrdluzniku.cz/doc/vseobecne-podminky.htm), který říká: "Zákazník je oprávněn ukončit smlouvu na kteroukoli službu užívanou zákazníkem, a to písemným oznámením zaslaným prostřednictvím typizovaného formuláře, který si vygeneruje ve své administraci v sekci „osobní údaje“. Žádosti nebude vyhověno, pokud nebude splňovat předepsané náležitosti uvedené na formuláři. Registr dlužníků za uzavření účtu (smlouvy) náleží úhrada spojená s administrativním nákladem, jež je specifikován v ceníku registru.7."
Poplatek za předčasné ukončení smlouvy má charakter smluvní pokuty. Ta musí být sjednána přímo ve smlouvě uzavřené se společností. Pokud by nebyla sjednána přímo ve smlouvě, ale např. v obchodních podmínkách nebo samostatném ceníku, nelze ji považovat za platně sjednanou a společnost na ni nemá nárok.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.