Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Dobrý den,
dne 9.10.2019 jsem obdržel objednané zboží O2 Smart Box, které jsem rozbalil a ve stejný den jsem toto zboží zaslal zpět na adresu:
O2 Czech Republic a.s.
Expediční středisko SOME CZ
Všeradice 1, 252 19 Depo Praha 704.
Následně jsem prostřednictvím on-line chat komunikoval s vaším zaměstnancem, kterému jsem sdělil, že jsem zboží zaslal zpět a jak mám v této záležitosti dále postupovat. Bylo mi sděleno, že mám především zaplatit příslušnou částku ve výši 4 752,- Kč za výše uvedené zboží + 99,- Kč za dopravné, což bez váhání provedl. Dále jsem vašemu zaměstnanci zaslal veškeré podklady, které po mně požadoval včetně kopie podacího lístku.
O2 Smart Box
Požaduji navrácení peněz. O tento druh zboží již nemám zájem.
|
Tweet |
Spotřebitel má dle § 1829 odst. 1 písm a) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží na to, aby odstoupení u prodávajícího uplatnil. V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání.
Občanský zákoník tedy neumožňuje pozdržení platby v případě poškození zboží spotřebitelem. V takové situaci je možné dle § 1833 občanského zákoníku pouze to, aby si prodávající nárokoval tzv. snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Jestliže k takovému snížení vrácené částky dojde, měl by prodávající prokázat, na základě čeho se tak stalo, a to např. doložením fotodokumentace.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení, spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku. Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Dobrý den,
velice se omlouváme za potíže, které Vám navrácením modemu vznikly. Primárně se doporučuje vrátit zboží přímo na prodejně, aby se obdobným průtahům předešlo.
Vaši zásilku se nám podařilo dohledat. Zajistil jsem Vám tedy vystavení opravného daňového dokladu (informace Vám bude zaslána na kontaktní e-mail) a navrácení platby. Ta by měla být připsána na Váš účet nejpozději v průběhu příštího týdne.
S pozdravem
Martin Stalmach
Guru pro Social Media, O2
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.