Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Klimatizaci Pro II jsme kopili u prodej. stánku v OD Kaufland Michle
27.4.2019Hned při prvním spuštění jsme zjistili,že neochladí místnost, pro kterou byla zakoupena,kerou prodávající viděl a přesto nás ujistil ,že místnost vychladí.Následovala reklamace s velkým množstvím korespondence,vekteré se prodávajícísnažil svést vinu na nás a zbavit nás možnosti odstoupení od smlouvyBez znalosti obsahu korespondence bude asi velice těžké případ spravedlivě posoudit a proto se na vás obracím s žádostí zda vám mohu podrobnější vysvětlení vč. dopisů zaslat el. poštou,neb osobně přivézt.
Předem děkuji a jsem s pozdravem
Z.
klimatizace nemá výrobní štítek ani tovární číslo zřejmě jde o dovoz
V žádném případě si postěžovat nechci ,nefunkční klimatizace i po 5ti tisícové slevě mě překáží v bytěJsem po středně těžké autohavarii s doživotními následky, v 81 letech odoperovanou rakovinou ,ze svého důchodu je toto pro mě nepříjemná ztráta a při nejmenším NEVHODN0 jednání prodejce mě na zdraví nepřidá.
|
Tweet |
Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Projeví-li se na zboží vady během 6 měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Věc je vadná zejména tehdy, pokud nemá vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li takové ujednání, pak takové vlastnosti, které prodávající popsal. Garantoval-li tedy prodejce v souladu se svou odbornou péči (viz § 5 zákona č. 89/2012, občanský zákoník), že klimatizace je schopna místnost vychladit, ačkoliv se ukázal opak, máme za to, že věc má vadu.
Důkaz opaku provádí prodávající. Ten by měl zejména prokázat, pokud reklamaci zamítá, že zboží bylo při převzetí bez vad, nebo prokázat, že tato konkrétní vada byla způsobena spotřebitelem a tím vyloučit, že byla na zboží přítomna při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající opak neprokáže, spotřebitel může trvat na řádném vyřízení reklamace a požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady. Žádat lze namísto uvedených nároků i přiměřenou slevu.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Stížnost přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl doplnit přílohu.
nefunkční klimatizace -37982
Chci vám touto cestou poděkovat za profesionální a citlivý přístup k mému problému - s jakým jsem se dosud nesetkal a přivítám vaše další .vyjádření.Doplňující info odesílám na uvedenou adresu. Z.
K tomu, co nám spotřebitel zaslal uvádíme, že pokud je přesným měřením doloženo, že klimatizace nechladí, i když prodávající tvrdil opak, mělo by to ze strany kupujícího stačit k tomu, co má v rámci reklamace prokázat. Dále uvádíme, že případné poškození krytu klimatizace nijak neovlivňuje to, zda je klimatizace funkční nebo nikoliv, resp. prodávající by musel prokázat, že nějaký vliv na funkčnost má. Jenom na základě poškození krytu nelze spotřebiteli odepírat práva ze záruky.
Stížnost přeřazujeme na společnost, aby měla možnost reagovat.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.