Společnost


Sephora s.r.o.

Počet nahlášených stížností:7
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#37993Nepřijetí reklamace z důvodu absence originální účtenky a balení

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 9 dnů 9 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
15.12.2019, před 5 lety

Barbora Skácelová

Znění stížnosti

V prodejně Avion - Shopping park jsem zakoupila balení dvou produktů Fenty - oční linky a rtěnku. Linky se začaly samovolně otevírat a po první aplikaci vyschly. Šla jsem tedy včera večer na pobočku. Měla jsem s sebou linky a vyfocenou účtenku s vírou, že jistě nebude problém ji dohledat v systému -zvlášť když na Sephora kartě lze vidět všechny mé předchozí nákupy - čas i den nákupu, zboží i cena. Kartičku jsem měla u sebe. Nabídla jsem, že vyfocenou účtenku vytisknu. Slečna mi odpověděla, že bez originální účtenky mi reklamaci nepřijme. Účtenku jsem večer našla a dnes ráno opět navštívila pobočku. Po 10-ti minutách čekání u pokladny mi manažerka prodejny sdělila, že bez originální krabičky mi zboží k reklamaci nepřevezme.
Má na toto chování nárok?
Opravdu musím u veškeré své kosmetiky schovávat originální krabičky po dobu dvou let pro případ reklamace?


Produkt

FENTY BEAUTY BY RIHANNA Fly Lil Mattemoiselle


Požadované řešení

Chtěla bych vyměnit linky za nové. Krabičku od konkrétního produktu naštěstí mám. Dále požaduji vyjádření a kompenzaci, protože se domnívám, že mi měla být přijata při první návštěvě.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.12.2019 14:03, před 5 lety

K reklamaci zboží nutně nepotřebuje spotřebitel doklad o koupi. Stačí jakýkoliv důkaz o tom, že dané zboží skutečně u prodejce zakoupil. To vyplývá z § 125 zákona č. 99/1963 Sb., občanského soudního řádu, který upravuje důkazní prostředky, které lze použít pro prokázání stavu věci.

Prodávající tak není oprávněn po spotřebiteli originální doklad požadovat, pokud je spotřebitel schopen jiným způsobem prokázat zakoupení zboží u prodávajícího, a to ani tehdy, pokud by povinnost předložit originální doklad stanovil například v obchodních podmínkách. Takové ustanovení obchodních podmínek by bylo považováno za zakázané ujednání ve smyslu § 1814 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, ke kterému by se dle § 1815 stejného zákona nepřihlíželo.

Pokud se v reklamačních podmínkách prodávajícího objevuje požadavek na reklamaci zboží pouze v originálním obalu, pak vhledem k tomu, že se jedná o ustanovení, které omezuje možnost kupujícího uplatnit reklamaci, může být označeno za neúčinné.

Jestliže prodejce zboží k reklamaci nepřijme, může se spotřebitel obrátit na státní dozorový orgán, Českou obchodní inspekci. Ta provozuje bezplatné řízení o mimosoudním řešení sporů, tzv. ADR. Více informací naleznete na stránkách www.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.1.2020 22:43, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.