Společnost


ENVONA s.r.o.

Počet nahlášených stížností:139
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

25%
75%
Toto skore je založeno na 4 stížnostech.

#38000Maření plnění přihlášky

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 12 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
15.12.2019, před 5 lety

Helena Šestáková

Znění stížnosti

Koncem roku 2017 navštívila mne dealerka firmy Envona
a nabídla levnější energie 1050 Kč, podepsal jsem plnou
moc na výběrové řízení na nejvýhodnějšího dodavatele,
výběrovým řízením byl vybrán Armex energy a.s 18.4.2019,
jenže dohodnutá částka byla vyšší a to 1.469 Kč + 115 Kč měsíčně, s čímž
jsem nesouhlasil a kontaktoval paní, jenže číslo nedostupné,
i další kontakty, které mi uvedla. Rozhodl jsem se vrátit k EON
a ty mně 10.9.2019 poslali potvrzeni o změně smlouvy a jsem jejich ¨
klientem zpět, s tím že smlouvu zruší sami s Envonou.
Jenže Envona mně posla dopis o maření a poslala pokutu ve výši 3 .000,-
Musím to zaplatit nebo může se odvolat na nedodržení ceny, kterou nabídli ?
a navíc jak zrušit s nimi dohodu.
Navíc to byl podomní prodej, bez domluvy, zazvonila u domu.


Požadované řešení

Nechci již mít s nimi smluvní vztah, jsem zpět u EON,
chi odstoupit od smlouvy ,
a nechci platit pokutu, nebot nabízená cena nebyla dodržena,
nebyli dostupní ,

nevím jak postupovat , proto žádám o pomoc při řešení


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.1.2020 15:26, před 5 lety

Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.

Dále, pokud bylo dojednáno, že společnost zajistí dodavatele, který bude poskytovat levnější dodávky než původní dodavatel spotřebitele, jenomže společnost naopak vysoutěží dodavatele dražšího, jedná se dle našeho názoru ze strany společnosti o podstatné porušení smlouvy. To znamená, že lze v takovém případě bez zbytečného odkladu odstoupit podle § 2002 odst. 1 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

Dozor nad dodržováním pravidel ochrany spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, má možnost obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více o podání na www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.

Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu obchodníka spotřebitel vyžádal či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy. Zároveň je ale vždy vhodné zprostředkovateli odvolat plnou moc.

Co se týče smluvní pokuty při ukončení závazku, dle nálezu Ústavního soudu, sp. zn. I. ÚS 3512/11, platí, že v rámci spotřebitelských smluv ujednání zakládající smluvní pokutu zásadně nemohou být součástí tzv. všeobecných obchodních podmínek, nýbrž toliko spotřebitelské smlouvy samotné. Pokud je ujednání o smluvní pokutě pouze součástí obchodních podmínek, tak je ve vztahu ke spotřebiteli překvapivé a pro něj neúčinné.

Zároveň není možné podle rozsudku Nejvyššího soudu, sp. zn. 32 Cdo 4469/2010, spojit smluvní pokutu s výkonem práva, kterým je odstoupení od smlouvy či její výpověď. Podání výpovědi či uplatnění odstoupení od smlouvy tedy nemůže mít podle judikatury za následek účtování smluvní pokuty.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.3.2020 21:16, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.