Počet nahlášených stížností: | 528 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dne 11.12.2019 jsme objednali produkt Danalock V3 set Chytrý zámek a vložka bluetooth (v rámci objednávky č. 113944360). V rámci nákupu jsme se rozhodovali dle informací uvedených u produktu a také dle produktových fotografií zde zveřejněných a to po konzultaci s montérem/zámečníkem. U produktu jsou fotografie, které nesouhlasí se skutečností - na základě zpětného kontaktu na infolinku Mall mi bylo sděleno, že jsou jen ilustrační a neodpovídají skutečnosti a ani nemusí. Dále je u produktu v bodech uvedeno - Set se hodí na jakékoli standardní dveře včetně širokých bezpečnostních. Na dveře ve firmě a ani u mě v soukromém době se tento zámek (vložka) ale nehodí. Snažil jsem se dohodnout na výměně za produkt vhodný, který v nabídce je a za stejných podmínek. Nicméně mi nebylo vyhověno a MALL (operátor - M.K.) komunikuje zcela arogantně jako kniha. Pro nemožnost jakéhokoliv lidského jednání předávám sem a prosím o pomoc.
danalock V3 set - Chytrý zámek a cylindrická vložka - Bluetooth | Značka: danalock | prodejní kód: 1349851
Požadujeme výměnu zboží za správné + opravdu na internetových stránkách, aby údaje a fotografie již nebyly zavádějící. Tento problém se může týkat mnoha kupujících. Rádi bychom také u obchodního partnera viděli ohleduplnější jednání - toto je ale samozřejmě nad rámec nějakého zákona nebo povinnosti - zde jde o standardní lidskou slušnost.
|
Tweet |
Prodejce podle § 2161 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, odpovídá kupujícímu za to, že výrobek má jím deklarované vlastnosti, tedy vlastnosti uvedené v popisu u výrobku.
Pokud výrobek nemá popsané vlastnosti, vzniká spotřebiteli na základě § 2169 občanského zákoníku právo na opravu věci, dále výměnu věci nebo její součásti za totožnou věc, pokud toto není možné, i odstoupení od smlouvy. Jelikož výrobek sám o sobě vadu nemá, není tedy co opravovat nebo vyměňovat. Může spotřebitel odstoupit od smlouvy nebo požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny na základě odstavce 3 již zmíněného § 2169.
Pokud byla smlouva uzavřena za pomoci prostředku umožňujícího komunikaci na dálku, může spotřebitel (nikoli podnikatel) taktéž využít práva odstoupit od smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dní od převzetí věci. Pokud spotřebitel odstupuje od smlouvy, je povinen o tom informovat prodávajícího (v případě soudního sporu by musela spotřebitel prokázat, že od smlouvy odstoupil) a vrátit prodávajícímu zboží. Prodávající je povinen vrátit spotřebitelovi peněžní prostředky nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy bylo od smlouvy odstoupeno. Prodávající nemusí vracet peněžní prostředky dříve, než mu spotřebitel prokáže, že mu zboží odeslal. Nevrátil-li prodávající peněžní prostředky ve výše uvedené lhůtě, může spotřebitel požadovat také zákonný úrok z prodlení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Pokud podnikatel neposkytne České obchodní inspekci součinnost, má tento úřad možnost udělit podnikateli pokutu za přestupek. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.