Počet nahlášených stížností: | 645 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den!
Jmenuji se S.K.
V pátek 13.12.2019 jsem byl v Kladně na tř.TGM v prodejně T-mobile s tím, bych potřeboval předplacenou SIM kartu do alarmu. Slečna u přepážky mi nabídla k mému stávajícímu tarifu SIM kartu za 12,-Kč měsíčně plus to, co vytelefonuji, nebo podle počtu SMS. Když jsem se zeptal na cenu volání tak jsem dostal informaci, že volání do všech sítí je za 3,50 Kč a 1 SMS za 1,50 Kč.
Po prvním vyzkoušení alarmu jsem spotřeboval 2 minuty volání a
1 SMS. Když jsem se podíval na vyúčtování v aplikaci Můj T-mobile, tak jsem zjistil, že cena neodpovídá informacím z prodejny.
V účastnické smlouvě jsem cenu volání ani cenu SMS nenašel, přesto že má být součástí smlouvy (viz 1. strana smlouvy) Z těchto důvodů jsem požádal o okamžité zrušení smlouvy. Dostal jsem měsíční výpověď k 15.1.2020.
Já jsem jinak s Vašimi službami velice spokojený, ale toto jednání mne velmi rozlobilo.
Žádám aby smlouva byla zrušena bez finančního vypořádání, protože důvod k výpovědi byly klamavé informace Vaší zaměstnankyně. Dále žádám, aby věc byla s touto zaměstnankyní projednána a aby již příště nedávala zákazníkům klamavé informace týkající se výše tarifu.
|
Tweet |
Byl-li při nabízení služby užit nepravdivý údaj, mohlo by se jednat o klamavou obchodní praktiku, která je dle § 4 zákona č 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, zakázaná. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele provádí v oblasti elektronických komunikacích Český telekomunikační úřad. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila povinnost uloženou jí zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad s podnětem, že byl porušen zákon. Spotřebitel může také žádat náhradu škody, která mu vznikla v souvislosti s porušením zákonné povinnosti ze strany společnosti.
Spotřebitel by měl v souladu s § 64 odst. 7 zákona o elektronických komunikacích službu u společnosti reklamovat a žádat nápravu (požadovat opravu vyúčtování, přiměřené snížení ceny nebo zajištění služby náhradním způsobem). Způsob uplatnění reklamace za poskytnuté služby, včetně údajů o tom, kde a v jakých lhůtách lze reklamaci uplatnit, je povinnou součástí smlouvy uzavřené mezi zákazníkem a společností.
V případě, že společnost reklamaci zamítne nebo uplyne lhůta pro její vyřízení, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace (nebo uplynutí lhůty pro její vyřízení) obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.
Společnost T-Mobile Czech Republic a.s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím své infolinky a oddělení stížností. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze ve správním řízení u Českého telekomunikačního úřadu, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.