Počet nahlášených stížností: | 1367 |
Z toho za letošní rok: | 9 |
Stále v řešení: | 36 |
Dobrý den,
dne 20.4.2017 jsem si od Alzy objednala mobilní telefon Apple iphone 7 na 24 měsíců. Č. objednávky 120524172.
Cena telefonu byla 28 200 ,- Kč. Převzala jsem jej v obchodě Alzy v Kolíně.
Celkem jsem za něj zaplatila 41 500,- Kč.
Nikdy jsem nesouhlasila s podnájmem telefonu v programu Alza Neo.
Pokoušela jsem se již několikrát volat a psát do Alzy, kteří se mnou vůbec nekomunikují a nereagují na mé dotazy.
Bránila jsem se, že se podnájem telefonu nezakládá na pravdě a nikdy bych s tím nesouhlasila.
Po té mě drze předali vymáhacím společnostem Intrum a Logcall, kteří mě neustále obtěžují a vyhrožují soudním sporem.
Žádám Vás o zastavení neoprávněného vymáhání a ukončení celé bezvýchodné situace.
Nezaplatím neprávem již nic navíc. Vše bylo uděláno podvodně ze strany Alzy bez mého vědomí.
Alza porušila povinnost při zpracování mých osobních údajů (EU) 2016/679 a porušili zákon č. 250/16 Sb. o odpovědnosti za přestupky a řízení o nich, zákona č. 110/2019 Sb. oo zpracování osobních údajů a dále podle zákona č. 500/2004 Sb. a neoprávněné bez mého vědomí předala veškeré moje osobní údajé vymahacím společnostem Intrum a Logcall.
Prosím o urgentí vyřešení a ukončení neoprávněného vymáhání.
S pozdravem
Kim Rothová
Mobilní telefon Apple iphone 7
Prosím Vás o vyřešení mé stížnosti a zastavení neoprávněného vymáhní společností Intrum a Logcall, kterým předal bez mého vědomí Alza mé osobní údaje.
Pokud nebude vyhověno, předám vše na Policii ČR a podám na Alzu trestní oznámení.
Děkuji
Kim Rothová
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelkou a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitelku se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitelku řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitelku o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohla by spotřebitelka namítat neplatnost smlouvy, neboť byla uvedena společností v omyl. Navíc pokud zaměstnanec společnosti při nabízení služby uvedl nepravdivé údaje, mohou být naplněny znaky klamavého konání, jež je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná.
Dozor nad dodržováním pravidel stanovených v zákoně o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitelka důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, má možnost obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více o podání na https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/rady-a-informace-prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/. Spotřebitelka může také žádat náhradu škody, která jí vznikla v souvislosti s porušením zákonné povinnosti ze strany společnosti.
Navíc je dle podmínek společnosti dostupných na webu možné po uplynutí minimální doby trvání, která je u mobilních telefonů 6 měsíců, smlouvu kdykoliv vypovědět bez uvedení důvodu, s čímž však souvisí povinnost vrátit mobilní zařízení. Zde záleží především na tom, jak probíhala komunikace, resp. co spotřebitelka požadovala. Jestliže z jejího jednání vyplývalo, že si přeje službu ukončit, potom by nekomunikaci ze strany společnosti bylo možné vyložit jako bránění spotřebitelce v ukončení smlouvy, což je nepřípustné krácení spotřebitelských práv.
Co se týče předání údajů, společnost v podmínkách ochrany osobních údajů uvádí ke službě Alza NEO následující: "V případě, že za pronajatý produkt nebudete hradit pravidelné měsíční členské poplatky řádně a včas, tak vaše osobní údaje předáme do registrů dlužníků vedených společnostmi Intrum Czech, s.r.o. (IČO 27221971), LogiCall Česká republika, s.r.o. (IČO 26849551), Intrum Slovakia, s.r.o. (IČO 35831154, spol. zapsaná u Okresního soudu Bratislava I, Slovenská republika, vložka č. 26033/B) a LogiCall Slovensko, s.r.o. (IČO 44151721, spol. zapsaná u Okresního soudu Žilina, Slovenská republika, vložka 61891/L)." (viz https://www.alza.cz/privacy-policy#treti_subjekty).
Co však u informace schází je to, že po předání údajů bude docházet také k vymáhání pohledávky uvedenými subjekty. Problematické by bylo předání rovněž v tom případě, pokud by spotřebitelka neměla předmětnou službu sjednanou, jak tvrdí.
Ohledně zpracování osobních údajů se spotřebitelka může obrátit na Úřad pro ochranu osobních údajů (https://www.uoou.cz/).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.