Počet nahlášených stížností: | 500 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 21.10.2019 jsem zaplatila zboží - kožich Fragel a poštovné 997,- . Číslo objednávky 1321253. Do dnes zboží nemám, zákaznické centrum nekomunikuje a na sledování zakázek nic nevyčtu. Zákaznické centrum jsem kontaktovala již třikrát. Prosím o jasnou odpověď zda zboží dostanu do konce tohoto týdne.
Pokud nejste schopni toto zajistit,žádám potvrzení přijetí reklamace a vrácení peněz.
Luxusní kožich Fragel 1ks velikost XXL cena 939,- s poštovným 997,- Kč č.obj. 1321253
Pokud nepřijde zboží do 20.12. 2019 odstupuji od smlouvy a žádám zpět peníze. Měl to být dárek k vánocům, a musím koupit jiný, takže by bylo dobré poslat mi peníze obratem zpět.
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení.
Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce výzvy k plnění, předžalobní výzvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči prodejci takové právní jednání účinné.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Pokud podnikatel neposkytne České obchodní inspekci součinnost, má tento úřad možnost udělit podnikateli pokutu za přestupek. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz
Spotřebitelka nám zaslala ke stížnosti následující zprávu:
"Firma se mi ozvala a oznámila mi, že dodání zboží selhalo na straně dopravce a nabídla mi možnost odstoupení od smlouvy a vrácení peněz. Tak jsem zvědavá. Formuláře jsem vyplnila, potvrzení o přijetí formuláře přišlo a do třiceti dnů mám mít peníze na účtě. Budu tedy čekat."
Stížnost tedy přeřazujeme na spotřebitelku, aby mohla potvrdit, až jí částka dorazí, a stížnost následně uzavřít.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Jak dále pokračuje můj případ. Peníze jsem ještě nedostala, ale přišlo mi zboží. Když jsem to rozbalila, tak jsem se rozbrečela. Luxusní kožich se vešel do balíčku 20cm x 20cm. Okamžitě jsem psala email na zákaznickou linku, aby mi sdělili kam mám zboží odeslat, neboť to není vůbec to zboží, které jsem si objednala. A upozornila jsem je i na fakt, že v žádném případě nepozastavuji již rozjetou reklamaci a dále trvám na vrácení peněz.Zboží mi přišlo 30.1.2020 Do dnes se mi neozvali a peníze nemám.
Jelikož společnosti uplynula už i lhůta, kterou si stanovila sama (navíc lhůta přesahuje zákonnou lhůtu pro vrácení peněz při odstoupení od smlouvy uzavřené přes internet v délce čtrnácti dnů), doporučujeme spotřebitelce společnost vyzvat písemně k vyplacení částky, s níž je již společnost (na základě informací vyplývajících ze sdělení spotřebitelky) v prodlení.
Dále doporučujeme postup uvedený výše včetně mimosoudního řešení sporů při ČOI.
Stížnost přeřazujeme na spotřebitelku, aby měla možnost reagovat.
Vzhledem k tomu, že firma pořád nereaguje prosím o sdělení jak postupovat při mimosoudním řešení sporu. Děkuji Návarová
Potřebné informace nalezne spotřebitelka zde: https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vzhledem k tomu, že prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz již není možné poskytnout další pomoc, stížnost uzavíráme.