Společnost


CZC.cz s.r.o.

Počet nahlášených stížností:661
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

73%
27%
Toto skore je založeno na 178 stížnostech.

#38063Nevyřízená reklamace ve lhůtě, prošlá záruka

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 10 dnů 11 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
17.12.2019, před 5 lety

Karel Peroutka

Znění stížnosti

Dne 3.2.2018 jsem u této společnosti zakoupil notebook značky Asus v hodnotě 33.900 Kč. Notebook byl dle prodejce nový, to mi bylo i potvrzeno emailem dne 6.11.2019. Dne 27.9. 2019 jsem u prodejce uplatnil reklamaci, kde jsem uvedl, že notebook ztratil výkon a z notebooku se ozývá chrastivý zvuk. Na dotaz pracovníka prodeje na pobočce Prosek, zda si budu přát vyzvednout notebook osobně, nebo zda chci nechat notebook dovézt kurýrem jsem odpověděl, že notebook si vyzvednu osobně, že na adrese, kterou jsem měl v původní objednávce se již nenacházím. Prodejce zboží přijal a byl mi vystaven protokol viz příloha. Dne 25.10.2019 jsem byl prodejcem informován, že reklamace byla ukončena s tímto výsledkem viz. protokol v příloze ( reklamace nebyla uznána z důvodu, že prý jsem do notebooku neodborně zasahoval - s tímto samozřejmě nesouhlasím). Dne 25.10.2019 jsem se vydal na pobočku Prosek, kde jsem reklamaci podával, abych si zboží vyzvedl. Po příjezdu mi bylo sděleno, že zboží mě zaslali kurýrem na adresu, kde ale již nebydlím. V ten samý den jsem prodejci sdělil, že nic takového sem si nepřál a rozhodně si nebudu, takto křehké a drahé zboží přebírat od kurýra, aniž bych si zboží při převzetí zkontroloval a ozkoušel, zda vůbec po zásahu technika funguje. Prodejce mi sdělil, že kurýra zruší a nechá zboží zaslat na pobočku, já jsem trval na dodržení reklamační doby ( z tohoto rozhovoru mám audio nahrávku). Dne 29.10 mě přes to kurýr kontaktoval s informací, že mi veze zásilku z CZC. Kurýrovi jsem sdělil, že na adrese se nenacházím, takže si nemohu zásilku převzít a zároveň jsem se ho zeptal, zda umožňuje zákazníkům kontrolu zásilky. Kurýr mi jasně sdělil, že zásilku mi neumožní zkontrolovat!! ( opět mám audio nahrávku). Dne 30.10. jsem se opět vydal na pobočku tj. 33. den od podání reklamace, abych si zboží vyzvedl, opět mi bylo sděleno, že zboží je u přepravce. Dne 6.11.2019 mě bylo zasláno emailem, že moje žádost o odstoupení mi bylo zamítnuto z důvodu, že jsem si zboží měl převzít od kurýra dne 29.10.2019. Tímto tato záležitost skončila, ale na povrch se objevila další věc a to daleko závažnější. Stále mě nebylo jasné co znamená, že při vyřizování reklamace bylo zjištěno, že do notebooku bylo neodborně zasahováno. Rozhodl jsem se tedy přes výrobce tedy přes firmu ASUS ČR, zjistit historii tohoto notebooku a byl jsem velice překvapen informací, že začátek záruky tohoto notebooku byl dne 10.4.2017 tj. 11měsíců před koupí tohoto notebooku. To znamená, že jsem koupil defakto použité zboží a tato skutečnost mi byla zatajena. Do notebooku tedy měl přístup neurčitý počet uživatelů a poškodit ho mohl kdokoliv. Poté co jsem tuto skutečnost sdělil prodejci, bylo mě stroze odpovězeno, že jejich rozhodnutí to nezmění. To mě samozřejmě šokovalo, vzhledem k tomu, že z nového počítače se ze dne na den stal počítač z druhé ruky.

Prosím o prošetření celé záležitosti, dle mého názoru mám neodvolatelné právo na vrácení celé kupní ceny!! Vzhledem k tomu, že použité zboží při prodeji nabízeli jako nové a že nebyla dodržena lhůta na vyřízení reklamace.





Děkuji
K.P.


Produkt

Notebook Asus - GL702VM-GC142T


Požadované řešení

výměna, oprava, vrácení kupní ceny


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.1.2020 11:28, před 5 lety

1) K pozdě vyřízené reklamaci uvádíme následující:
Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Prodávající má dle ustanovení § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se prodávající se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě.

Pokud prodávající nevyřídí reklamaci ve stanovené době (30 dnů nebo individuálně sjednaná doba), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle ustanovení § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Prodávající má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku.

Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce prodávajícího možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

2) K rozporování závěrů reklamace uvádíme následující:
Existuje-li spor o to, zda se jedná o vadu nebo nikoli, může se spotřebitel obrátit na soudního znalce z oboru, který se bude zabývat existencí a povahou vytýkané vady. Současně by se měl vyjádřit k vlastnímu odůvodnění reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

3) k prodeji údajně použitého zboží uvádíme následující:
Z formulace ve stížnosti "začátek záruky tohoto notebooku byl dne 10.4.2017 tj. 11měsíců před koupí tohoto notebooku" nemůžeme automaticky dovodit, že notebook byl před prodejem již někým užíván.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.3.2020 22:03, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.