Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den
jako většina zde, i já se bohužel zaregistroval u seznamky ACADEMIC SINGLES a zaplatil měsíční členství (39Kč/1týden) celkem 156,-Kč ((poplatek za jeden měsíc na vyzkoušení)) k datu 15.11.2019 s vědomím, že se platím opravdu a pouze jeden měsíc na vyzkoušení. Při vyplňování a následné platbě jsem nebyl nikde jasně upozorněn, že by si společnost automaticky a sama bez povolení strhla následující měsíc další platbu. A nejen platbu za započatý měsíc, ale rovnou platbu za roční členství která měla činit podle mého přesvědčení měsíčního poplatku 156,- Kč celkem 1872,- Kč. Nicméně z mého účtu bylo strženo bez mého souhlasu celkem 2247,-Kč a to 15.12.2019 Tedy předpokládám, že informace o 156,-Kč na měsíc je pro klienta zavádějící. Nikde jsem se během registrace nesetkal s jasným vyrozuměním, že následující měsíce budou fakturovány automaticky a za jinou částku.
Tedy během měsíce listopadu/prosince 2019 mi nebylo nijakým způsobem sděleno a ani jsem nebyl jasně upozorněn, že by k podobnému kroku ze strany be2 ((ACADECMIC SINGLES)) mělo dojít a v žádném případě jsem nebyl ani seznámen s konečnou částkou, která by měla být stržena.
Následně jsem 15.12. 2019 smlouvu vypověděl s žádostí o vrácení již stržené částky z mého účtu, jelikož služeb be2 ((ACADECMIC SINGLES)) jsem nadále využívat nechtěl a nadále nevyužívám. Zákaznický servis mi sdělil následovné: "Refundace uhrazené částky není (s ohledem na skutečnost, že jste včas a řádně nevypověděli automatickou prolongaci svého VIP členství) nárokovatelná."
Výpověď jsem podal řádně se všemi požadovanými údaji jak písemnou formou (fax) tak na email společnosti.
Později jsem se se dočetl, že klient je dle vnitřních regulý firmy povinen podat výpověď nejpozději 14 dní před skončením prvního měsíc služeb. Tuto informaci jsem vpodstatě vydoloval v záplavě jiných pro mě až překvapivých smluvních ujednání. Dle mého názoru by tyto podmínky měli být vždy jasně a srozumitelně podány klientovi při zakládání účtu. Takto na mne vše působí zavádějící formou s účelem, že si klient první měsíc neuvědomí, jak se věci doopravdy mají.
Pochopilbych, kdyby si společnost férově strhla měsíční poplatek za další započatý měsíc, tedy dalších 156,-Kč. Ale takto se cítím poškozen, podveden a okraden.
ACADEMIC SINGLES // internetová seznamka
navrácení neoprávněně stržené částky 2247,- Kč, okamžité smazání účtu/profilu na seznamce / změna politiky informování potencionálních a současných i budoucích klientů tak, aby nedošlo k zavádějícím informacím jak se děje v současnosti
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Takové ujednání by bylo tudíž neúčinné, v případě soudního sporu by se jej tudíž společnost nemohla dovolávat. Mimo jiné to znamená, že závazek zanikl uplynutím doby, která byla původně sjednána - tedy jednoho měsíce. Pokud společnost obdrží plnění na základě neúčinných obchodních podmínek, jedná se o bezdůvodné obohacení, na jehož vydání má spotřebitel nárok dle § 2991 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou, může využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Výpověď by měla dle obchodních podmínek společnosti obsahovat následující údaje: úplné jméno, zemi, jejíž služby be2 využívá (zřejmě se jedná o zemi, ve které spotřebitel využívá službu), svou e-mailovou adresu zaregistrovanou u společnosti be2 a své uživatelské jméno (alternativně: šifru, která byla spotřebiteli přidělena). Tato výpověď by měla být dle obchodních podmínek společnosti zaslána poštou na adresu: be2 S.à.r.l., služby zákazníkům / ukončení, 13 rue du Commerce L-1351 Luxemburg, Luxemburg; nebo faxem na číslo 420 227203713. Nicméně z důvodu, že smlouva byla uzavřena přes internet, postačí (ač to obchodní podmínky neupravují), pokud bude výpověď zaslána na e-mailovou adresu společnosti (zakaznickyservis@be2.cz).
Pokud společnost spotřebiteli brání smlouvu zrušit, zkracuje tím spotřebitele na jeho právech a k takovému jednání se nepřihlíží. Spotřebiteli doporučujeme, aby si uchoval všechny dokumenty, které prokazují, že smlouvu řádně ukončil.
Tímto žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. Pokud tak společnost neučiní, bude stížnost uzavřena.
Společnost nevyužila možnosti na případ reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel se také může přidat k našemu projektu Bojujeme proti neférovým seznamkám. Bližší informace a formulář lze nalézt na webových stránkách www.neferoveseznamky.cz.