Počet nahlášených stížností: | 8 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Porouchal se kávovar Krups. Po zavolání do servisu mi bylo sděleno ať kávovar neposílám přepravcem, neboť mnoho kávovarů přijde poškozeno. Volal jsem tedy prodejci, kde mi bylo řečeno ať kávovar přivezu a oni se o opravu postarají. Přivezl jsem tedy kávovar do prodejny os. autem. Po provedené opravě jsem pro kávovar opět přijel do prodejny. Nemohli ho vyzkoušet, takže po příjezdu domů jsem zjistil, že kávovar se chová úplně stejně jako před opravou a je nefunkční. Prodejci jsem poslal žádost o zaplacení účelně vynaložených nákladů reklamace ve výši 742 Kč. 181 km x 4,10 Kč. Prodejce odmítl s tím, že jsem měl použít Českou poštu. Nabízí jako náhradu pánev v ceně 500 Kč.
Kávovar Krups Evidence, Typ: EA891C10, výr. č. 0719
Chtěl bych zaplatit náklady na cestu tam a zpět.
|
Tweet |
Práva z vadného plnění se zásadně uplatňují v provozovně prodávajícího, ve které je přijetí reklamace objektivně možné, a to v souladu s § 2172 věta první zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník a v souladu s § 19 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
Zákon hovoří v tom smyslu, že spotřebitel má nárok na náhradu tzv. nutných nákladů spojených s reklamací. Vzhledem k tomu, že šlo o poměrně malý výrobek, bylo pravděpodobně úměrné vzhledem k velikosti balíčku poslat výrobek na reklamaci poštou. Zákon totiž neumožňuje žádat po prodejci proplacení zbytečně vysokých nákladů, pokud šla doprava k reklamaci vyřešit levněji. Pokud však prodejce výslovně doporučil spotřebiteli jiný způsob dopravy, pak je samozřejmě povinný uhradit veškeré náklady, které spotřebiteli vzniknou tím, že vybral způsob přepravy dle "návodu" prodávajícího. Spotřebitel má právo na úhradu těchto nákladů v penězích.
Pro výpočet náhrady za používání motorových vozidel se, pro absenci právní úpravy v oblasti spotřebitelského práva, používá analogicky předpisů pracovního práva. V těch se stanoví, že sazba základní náhrady za 1 km jízdy činí nejméně u osobních silničních motorových vozidel 4,20 Kč (viz § 1 písm. b) vyhlášky č. 358/2019 Sb.).
Obecně doporučujeme trvat na uhrazení nákladů. Pakliže s Vámi na prodejně nikdo nebude komunikovat, doporučujeme vznést tento požadavek písemně cestou doporučeného dopisu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.