Společnost


Radka Nováková

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#38079Klamání spotřebitele

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 1 den

Detail stížnosti

Publikováno
17.12.2019, před 5 lety

Stanislav Beran

Znění stížnosti

Dobrý den Jmenuji se Stanislav Beran bytem Bělá u Pecky a chtěl bych se s vámi podělit o takovou nemilou věc kterou mám s majitelkou firmy MOTO-SHOP dříve MOTOCENTRUM Mostní 70 Kolín R. N.

Dne 24.9.2017 jsem po telefonické domluvě kdy jsem reagoval na inzerát který byl na inzerci v období srpen až září 2017 uváděn jako novinka na trhu zakoupil dvě elektrokoloběžky V inzerátu nabízeli koloběžky s výkonem až 2000 wattů Volal jsem tam neboť v nabídce měli spoustu modelů a požadoval koloběžky o výkonu do 1000 wattů neboť tam kam jezdím na dovolenou je to samá cyklostezka. Podle zákona na cyklostezku nesmí elektrokolo či koloběžka s výkonem nad 1000 wattů Prodejcem jsem byl ujištěn, že koloběžky které má v nabídce jsou všechny 1000 wattů a vysvětlil mi že je výkonnostně jako kdyby byla 2000 wattů neboť mají silnější Lithiové baterie a bezkartáčový motor který je vlastně zadní kolo koloběžky tudíž bez převodu a proto má větší sílu díky které víc uveze a má delší dojezd Proto jsme se s manželkou dohodli koloběžky vzít dvě Jednu obyčejnou se zlatými blatníky za 23000 kč a druhou částečně odpruženou a lepší výbavou s modrými blatníky za 30000 kč Hlavní důvod koupě byl ten, že jsem invalidní se špatnou schopností chůze a tudíž jsem koloběžku pojal jako invalidní vozík hlavně při pohybu nejen po vsi kde bydlím, ale také na dovolené Manželce jsem koloběžku koupil proto aby za mnou nemusela furt chodit Oba jsme předdůchodového věku a také se v práci dost nachodí a zdravotně na tom také není v pořádku Také už prodělala jednu operaci Od koupě do necelého roku, ale ta moje modrá koloběžka začala mít velké problémy které jsem na garanční prohlídce kam jsem jezdil pravidelně jak bylo napsáno v manuálu popsal Z toho důvodu si tam dne 8.9.2018 modrou koloběžku nechali V té době měla manželka termín operace a já věděl, že nebude schopna chodit tak jsem někam nechtěl jezdit domluvil jsem se s prodavačem že bych si pro koloběžku dojel později a že se ozvu Pro koloběžku jsem jel 20.10.2018 a na dotaz co s ní bylo mi odpověděli, že koloběžku vyčistili a to občasné hučení prý způsobovalo lanko zadní brzdy které prý škrtalo o zadní pneumatiku Ptal jsem se prodavače jestli mu připadám jako idiot neboť koloběžka žádná lanka k brzdám nemá má totiž kapalinové brzdy kde k brzdičům od páčky vedou tvrdo-plastové trubičky a kdyby opravdu docházelo ke kontaktu s kolem zákonitě by se prodřela a došlo by k úniku kapaliny a nefunkčnost brzdy Na to nic neřekl jen, že koloběžka je funkční Vzal jsem koloběžku s kamarádem ji naložili do auta a jeli domů Doma jsem občas popojel, ale koloběžka nejezdila tak jako před dvěma měsíci než se začala projevovat závada. Další věc co se stala bylo to, že když jsem dal koloběžku na nabíječku tak při spojení koloběžky s nabíječkou to prsklo což nikdy nedělalo, ale koloběžku to nabilo Volal jsem prodejci a opět se snažil ze mne děla vola prý špatně zapojuji nabíječku Řekl jsem mu postup a to takový že nejdříve propojím koloběžku s nabíječkou a po té nabíječku zastrčím do zásuvky Přesně tak jak se to má dělat Doporučil mi ať tedy zkusím použít nabíječku z té druhé koloběžky Po vyčerpání kapacity baterie až k novému nabytí jsem tedy koloběžku zkoušel nabít druhou nabíječkou jak radil prodejce, ale bylo to stejné a tak jsem opět zavolal už také proto, že koloběžka výrazně ztratila výkon Nedokázala ujet ani polovinu toho co v červenci 2018 kdy na jedno nabití ujela kolem 50 km A tak po domluvě s prodejcem jsem koloběžku odvezl už i s písemným vyjádřením do prodejny k reklamaci To bylo 20. 11. 2018 Dne 17.12.2018 mi volali, že reklamace je vyřízená Na dotaz co tomu bylo odpověděli, že reklamace se zamítá a ať si pro koloběžku dojedu a vůbec prodavačka která volala nebo-li majitelka byla dost hrubá do telefonu Sepsal jsem takové psaní o nesouhlasu s neuznáním záruky které mi podepsala a koloběžku si tam nechali a nic do dnes neudělali a já jsem celou věc dal k soudu a je to ve fázi zpracování Vzhledem k tomu, že mám s prodejnou takové problémy jsem kontaktoval v lednu 2019 živnostenský úřad kde mi jistá úřednice paní ing. N. sdělila, že jsem asi 10 člověk co si na prodejnu MOTOCENTRUM Kolín Mostní 70 stěžuje a ať se obrátím na občansko správní soud což jsem udělal. V březnu 2019 kdy měl být další termín garanční prohlídky jsem volal do prodejny a telefon mi vytipli.Zhruba za hodinu mi, ale zavolali Představil jsem se a dožadoval se garanční prohlídky Nebylo mi to umožněno prý toho mají moc Upozornil jsem je, že vzhledem k tomu, že tyto prohlídky byl jejich výmysl a že nechci kvůli tomu mít jiné problémy jaké už mám s modrou koloběžkou Slíbila že mi druhý den zavolá (NEZAVOLALA) Volal jsem tedy opět to vytípli, ale tentokrát se ozvala asi za půl hodiny a začala se vymlouvat s tím, že ten co jim prohlídky dělá je mimo republiku a ať si zajedu na garančku jinam Řekl jsem jí že nemůžu jinam neboť manuál od koloběžky mám u nich neboť jsem jej tam omylem zapomněl Slíbila mi že jej pošle Já jsem si ale před tím než jsem po druhé zavolal zjistil, že mají dceřinou společnost v Chlumci nad Cidlinou a v Mladé Boleslavi a tak jsem navrhoval, že pojedu do Chlumce kam to mám blíž Kategoricky mi to zatrhla s tím, že tuto prodejnu z důvodu nerentability zavírají (BYLA TO LEŽ PRODEJNA JE DO TEĎ OTEVŘENÁ A DÁL INZERUJE A ZVĚTŠILA SVOU NABÍDKU ) A tak jsem když mi přišli manuály od koloběžek zajel jsem po telefonické domluvě jinam i když vím, že tím prodejce v Kolíně porušuje zákon neboť na garančku sice můžu jinam, ale pokud je to jejich dceřinná prodejna a ne k jinému prodejci už jen proto kdyby bylo potřeba uplatňovat záruku Prodejce který mi nabídl, že mi vyhoví se divil co po něm chci a že si službu zaplatím Divil se proto, že on takové věci po zákazníkovi nevyžaduje, ale provádí jak záruční tak i po záruční opravy.Vzhledem k tomu, že jsem službu platil i v Kolíně jsem souhlasil Prodejce ke kterému jsem zajel jen pouhým prohlédnutím zjistil, že koloběžka a manuál k sobě nepatří a zároveň mne upozornil, že používáním koloběžky riskuji tučnou pokutu Koloběžka je sice podle manuálu 60 Voltů 1000 Wattů ale ve skutečnosti je 60 Voltů ale 1500 Wattů To znamená, že podle zákona o provozu elektrokol-koloběžek na pozemních komunikacích se na elektrokolo-koloběžku přihlíží dvěma způsoby . Koloběžka s výkonem do 1000 Wattů je považována za kolo není nutné řidičské oprávnění a může být provozována na cyklostezkách ale nesmí se jet rychleji než 25 km/h což toto jediné koloběžka v manuálu splňuje neboť má ecomodem a tudíž rychlost se nemusí hlídat A koloběžka s výkonem nad 1000 Wattů je považována za motorové vozidlo bez ohledu na to jaký je způsob pohonu což znamená nutnost řidičského oprávnění nutnost registrace na dopravce a nesmí na cyklostezku To znamená, že jsem koupil věc kterou nesmím používat proto, že k registraci na dopravku musí být ke koloběžkám tak zvaný COC list a tento list prodejce nedával. I kdyby mi třeba prodejce COC list teď nabídl dodatečně odmítl bych tuto věc neboť hlavním důvodem proč jsem koloběžky koupil je to že jsem striktně požadoval koloběžky do 1000 Wattů abychom mohli jezdit po cyklostezkách To jsem si mohl rovnou koupit skútr který by mně nestál 53000 kč a mohli bychom jezdit na jednom a ne kupovat dvě věci A kdyby mi prodejce už v prodejně sdělil skutečnost o výkonu tak bych od koupě ustoupil Na opak při prodeji zopakoval to samé co do telefonu v září 2017 a dokazoval to manuálem. Jediné co mi už v prodejně bylo divné bylo to, že manuály jsou uplně stejné i přes to, že každá koloběžka už od pohledu je jiná Bylo mi řečeno, že jiné manuály dodavatel nedodává a je tam kolonka potvrzující shodu modelů. Vzhledem k tomu jaké jsou problémy s touto prodejnou jsem také 2x kontaktoval ČOI nejdříve ČOI Kolín a potom přímo ústřední inspektorát Praha v prvním případě jsem upozornil, že prodejce nedodržuje záruční podmínky a nedává žádnou účtenku ani daňový doklad když jsem dával koloběžky na garančku kdy jsem za každou koloběžku platil 500 kč. Odpověď mně zarazila neboť prý je mou povinností nechat udělat znalecký posudek na baterii a o tom, že prodejce nedává žádné potvrzení o platbě prý není jeho povinnost a naopak prý povinností zákazníka si o tento doklad říct. Doklad o tom je pod Sp. ČOI56006/19/1000 Čj. ČOI75300/19/1000

A po druhé jsem podal stížnost pod číslem Čj.115684/19/3100 na podvod nebo-li klamání spotřebitele. Tato stížnost šla přímo do Prahy Když to shrnu tak už v tom když mi majitelka lhala o zavírání prodejny v Chlumci a hlavně že prodávají koloběžky kde podle manuálu garantují výkon který je podvodný a neumožňuje provoz koloběžek jak stanoví ministerstvo dopravy už od 2014 Nejen, že na odpověď jsem čekal půl roku a to vždy když jsem se dožadoval jak to vypadá tak nejdříve mi bylo oznámeno, že věc předali do Ostravy a ať se obrátím to bylo 4.6.2019 tam což jsem učinil Ostrava mne vyzvala o zaslání všech podkladů co mám Učinil jsem tak a nic 9.9.2019 jsem se dotázal do Ostravy co a jak bylo mi sděleno, že věc vrátili zpět do Prahy a tak jsem dne 12.9.2019 kam jsem při svém dotazu co a jak poslal vše co jsem poslal do Ostravy Opět nic až 12.12. 2019 mi bylo sděleno, že prodejce se žádného podvodu nedopustil neboť ČOI provedla kontrolu u prodejce kde zjistili, že tento model se již nevyrábí a ani není k dispozici aby se mohlo překontrolovat jestli se mé podání zakládá na skutečnosti Přitom mohli dojet ke mně kde mám jednu z koloběžek doma a manuály od obou Vypadá to tak, že tu koloběžku co jsem nechal už před rokem v prodejně jako neuznanou záruku mohli předělat a nebo mohli ukázat jinou neboť koloběžka nemá žádný typový štítek Přitom jak do Ostravy tak i do Prahy jsem poslal tři fotky předmětné koloběžky hlavně motor koloběžky kde jsou viditelné údaje o výkonu Divím se že když nechtěli přijet že mně nevyzvali jestli bych byl ochoten třeba někam koloběžku dovézt nebo třeba požádat policii o fotky s vyjádřením kde a kdy došlo k focením s razítkem policie

Jediné co mne napadá je ta skutečnost, že jsem od konkurenčního prodejce co zná ty z Kolína je to, že prý nejsem sám kdo má problémy s touto prodejnou což mi potvrdila i paní ing. N. ze živnostenského úřadu v Kolíně Ale hlavně to, že otec jednoho z prodejců je právník a prý jak se říká má dlouhé prsty což mi to opravdu také tak připadá

Nedávno proběhla na Tv PRIMA reportáž jak ČOI prováděla kontrolu nad stánkařem a jak jej nachytali jak nezletilému prodal láhev 12% alkoholu Hned mu bylo vyhrožováno ze strany mluvčího ČOI jak velká sankce mu hrozí ve správním řízení. Chápal bych to ale když koukám jak jednají se mnou tak upřímně já být oním prodejcem a při dnešních zkušenostech mně začal nějaký úředník z ČOI s prominutím buzerovat tak by zřejmě dostal lidově řečeno po hubě




Ještě za zmínku stojí to, že koloběžku kterou si tam nechali a ke které jsem sepsal protokol o nepřevzetí to bylo 17.12.2018 dopsala prodavačka možná majitelka firmy nevím to, že koloběžka zůstává na prodejně že nesouhlasím s nevyřízením reklamace a také dopsala, že doporučuje udělat znalecký posudek Ovšem nenapsala kdo je povinen ten posudek nechat udělat a ani se o tom nikde v manuálu na stránce o reklamaci nepíše že by zákazník při uznání reklamace měl být povinen doložit znalecký posudek a ani v zákoně o uplatňováni záručni opravy jsem to neobjevil. Všechny podklady jak komunikaci s prodejnou i s ČOI mám k dispozici Mám i podklady jak lžou v inzerátech, že i na baterii je záruka dva roky a přitom neuznávají ani rok Mám jak inzeráty od letošního února tak i od letošního listopadu a prosince kde je inzerovaná i prodejna v Chlumci která podle komunikace s prodavačkou by měla být od letošního března zavřená a hlavně každých 14 dní mění polohy inzerátů ale v některých případech nechali stejné telefonní číslo a nebo fotky


To je zhruba vše co bych k dané věci měl


S pozdravem Stanislav Beran …..................................Bělá u Pecky 15.12.2019


Produkt

podvod při prodeji koloběžky lež o výkonu a nedávání účtenek při platbách


Požadované řešení

Trvám na odstoupení od kupní smlouvy neboť zboží které jsem zakoupil nemohu používat neboť používáním riskuji nemalou pokutu Koloběžka ve stavu v jakém mi byla prodána nesmí podle zákona jak na silnici tak ani a to zejména proč jsem je kupoval ani na cyklostezku


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.1.2020 13:43, před 5 lety

V popsaném případě by se mohlo jednat o nesplnění jakosti při převzetí, konkrétně o to, že věc nemá vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné. To je v rozporu s § 2161 odst. 1 písm. a) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

Pokud věc nemá deklarované nebo sjednané vlastnosti, může kupující v rámci uplatněné reklamace požadovat dle § 2169 občanského zákoníku primárně dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené. Pokud je ale možné věc jednoduše opravit nebo vyměnit nějakou její součást bez zbytečného odkladu, mají tyto způsoby vyřízení reklamace přednost. Jestliže není možná ani jedna z uvedených variant, má kupující právo od smlouvy odstoupit.

Vzhledem k popsaným skutečnost, zejména k tomu, že se věc již nevyrábí a není tedy možná zaslat novou věc bez vad, připadá v úvahu zejména oprava, resp. technická úprava věc, anebo odstoupení od smlouvy.

V případě odstoupení od smlouvy se dle § 2004 odst. 1 občanského zákoníku závazek zrušuje od počátku. Tzn., že strany si musejí vrátit to, čím původně plnily.

Právo z vadného plnění lze podle našeho názoru uplatnit v obecné tříleté promlčecí lhůtě (§ 629 občanského zákoníku), která začíná běžet v okamžiku, kdy mohlo být právo uplatněno poprvé (§ 619 občanského zákoníku). Právo z vadného plnění je kupující oprávněn uplatnit tehdy, pokud se vada vyskytla na spotřebním zboží ve lhůtě 24 měsíců od jeho převzetí.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.3.2020 19:42, před 5 lety

Podnikatelka byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.