Společnost


Partex Global GmbH

Počet nahlášených stížností:4
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#38080Uznaná reklamace,neproplacené poštovné do Německa

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 10 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
17.12.2019, před 5 lety

Petr Maršík

Znění stížnosti

Objednal jsem si na stránce internetu www.automobilovedily24.cz startér do automobilu.Přišel startér z Německa,ale jiný typ,než jsem požadoval.Uznali reklamaci s tím,že mám poslat startér zpět do Německa a oskenovat podací stvrzenku poštovného a poslat na jejich stránku www.automobilovedily24.cz.Peníze za reklamovaný startér poslali ale poštovné za odeslání zpět do Německa nechtějí proplatit.Poštovné činí 671kč.Žádal jsem firmu o proplacení poštovného,jelikož to není moje chyba,že poslali jiné zboží.Odepsali:Nemáte zaplacenou funkci bezpečna objednávka, proto navrat součástky zpet na vlastní náklady zákazníka.Odmítají poštovné proplatit.


Produkt

Startér Fiat Brava


Požadované řešení

Proplatit poštovné.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.1.2020 16:17, před 5 lety

Zaslání jiného typu zboží je vadou zboží dle § 2161 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Práva z vadného plnění se zásadně uplatňují v provozovně prodávajícího, ve které je přijetí reklamace objektivně možné, a to v souladu s § 2172 věta první zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník a v souladu s § 19 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.

Zákon hovoří v tom smyslu, že spotřebitel má nárok na náhradu tzv. nutných nákladů spojených s reklamací. Vzhledem k tomu, že šlo o poměrně malý výrobek, bylo pravděpodobně úměrné vzhledem k velikosti balíčku poslat výrobek na reklamaci poštou. Zákon totiž neumožňuje žádat po prodejci proplacení zbytečně vysokých nákladů, pokud šla doprava k reklamaci vyřešit levněji.

Spotřebitel tedy z našeho pohledu dodržel vhodný postup a jím účelně vynaložené náklady nejsou nepřiměřené, ale naopak jsou v nezbytné výši. Na jejich úhradu má spotřebitel právo ze zákona, smluvní ujednání nejsou pro uplatnění tohoto práva nutná.

V případě, že v právním vztahu figuruje zahraniční subjekt, může se spotřebitel o pomoc obrátit také na Evropské spotřebitelské centrum na stránkách www.evropskyspotrebitel.cz. Služby Evropského spotřebitelského centra jsou zdarma. Podrobný formulář stížnosti je k dispozici na webových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz v záložce „Kontakty“. Ke stížnosti je třeba přiložit doklady, které má spotřebitel k dispozici, např. kopii smlouvy, e-mailovou komunikaci s prodejcem. Na Evropské spotřebitelské centrum se může spotřebitel obrátit rovněž telefonicky na čísle 296 366 155 nebo elektronicky na e-mail esc@coi.cz. ESC pro ČR sídlí na adrese Štěpánská 15, 120 00 Praha 2.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.3.2020 22:07, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.