Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Objednal jsem si na stránce internetu www.automobilovedily24.cz startér do automobilu.Přišel startér z Německa,ale jiný typ,než jsem požadoval.Uznali reklamaci s tím,že mám poslat startér zpět do Německa a oskenovat podací stvrzenku poštovného a poslat na jejich stránku www.automobilovedily24.cz.Peníze za reklamovaný startér poslali ale poštovné za odeslání zpět do Německa nechtějí proplatit.Poštovné činí 671kč.Žádal jsem firmu o proplacení poštovného,jelikož to není moje chyba,že poslali jiné zboží.Odepsali:Nemáte zaplacenou funkci bezpečna objednávka, proto navrat součástky zpet na vlastní náklady zákazníka.Odmítají poštovné proplatit.
Startér Fiat Brava
Proplatit poštovné.
|
Tweet |
Zaslání jiného typu zboží je vadou zboží dle § 2161 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Práva z vadného plnění se zásadně uplatňují v provozovně prodávajícího, ve které je přijetí reklamace objektivně možné, a to v souladu s § 2172 věta první zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník a v souladu s § 19 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
Zákon hovoří v tom smyslu, že spotřebitel má nárok na náhradu tzv. nutných nákladů spojených s reklamací. Vzhledem k tomu, že šlo o poměrně malý výrobek, bylo pravděpodobně úměrné vzhledem k velikosti balíčku poslat výrobek na reklamaci poštou. Zákon totiž neumožňuje žádat po prodejci proplacení zbytečně vysokých nákladů, pokud šla doprava k reklamaci vyřešit levněji.
Spotřebitel tedy z našeho pohledu dodržel vhodný postup a jím účelně vynaložené náklady nejsou nepřiměřené, ale naopak jsou v nezbytné výši. Na jejich úhradu má spotřebitel právo ze zákona, smluvní ujednání nejsou pro uplatnění tohoto práva nutná.
V případě, že v právním vztahu figuruje zahraniční subjekt, může se spotřebitel o pomoc obrátit také na Evropské spotřebitelské centrum na stránkách www.evropskyspotrebitel.cz. Služby Evropského spotřebitelského centra jsou zdarma. Podrobný formulář stížnosti je k dispozici na webových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz v záložce „Kontakty“. Ke stížnosti je třeba přiložit doklady, které má spotřebitel k dispozici, např. kopii smlouvy, e-mailovou komunikaci s prodejcem. Na Evropské spotřebitelské centrum se může spotřebitel obrátit rovněž telefonicky na čísle 296 366 155 nebo elektronicky na e-mail esc@coi.cz. ESC pro ČR sídlí na adrese Štěpánská 15, 120 00 Praha 2.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.