Společnost


Provident Financial s.r.o.

Počet nahlášených stížností:6
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#38089Provident - šmejdi

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 22 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
18.12.2019, před 5 lety

Zdeňka Berounová

Znění stížnosti

Dobrý den, prosím o pomoc v záležitosti údajného úvěru mojí maminky od spol. Provident. Moje maminka žije v domově seniorů ve Zdicích. V červnu si po pádu zlomila nohu v krčku a od té doby pobývá v nemocničních zařízení následné péče a LDN. 4. listopadu mě poprvé kontaktovala spol. Provident sms zprávou o předání vzkazu mojí mamince. Když jsem se pokusila na uvedené kontakty ve zprávě dovolat, hovor se nespojil. Ptala jsem se maminky na vypůjčené peníze, nevěděla o penězích nic, ale že si k ní do pokoje v domově chodí nějaká paní pro splátky.. Smluvní podrobnosti neznám, netuším na jakou částku je údajný úvěr sepsán. Naprosto nechápu, jak může být uzavřena úvěrová smlouva s důchodcem. Mamince po odečtení poplatků za pobyt v DS zbývají necelé 3 000,- Kč, ze kterých si hradí léky, telefon drogerii a další drobné poplatky, na splátky zkrátka zbytkové peníze nemá. Působí to na mě celé jako podvod, maminka neví, kde peníze jsou, žádné nemá (může být ale zmatená), já s nimi žádnou smlouvu neuzavřela, souhlas s evidencí mých osobních údajů jsem jim také nedala, přesto mě opakovaně kontaktují (4. 11. a 17.12.2019).


Produkt

Úvěrová smlouva číslo ??


Požadované řešení

Zrušení smlouvy


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.12.2019 11:47, před 5 lety

Poskytovatel spotřebitelského úvěru je povinen dle § 86 odst. 1 věta druhá zákona č. 257/2016 Sb., o spotřebitelském úvěru (dále jen "zákon o spotřebitelském úvěru") posoudit úvěruschopnost spotřebitele, tedy schopnost spotřebitele úvěr splácet. Jestliže tak poskytovatel úvěru neučiní, je smlouva o úvěru dle § 87 odst. 1 zákona o spotřebitelském úvěru neplatná. Neplatnost je oprávněn namítat spotřebitel, a to v tříleté promlčecí lhůtě běžící ode dne uzavření smlouvy. Poskytovatel úvěru by pak byl povinen prokázat, že svou povinnost ověřit schopnost splácet splnil.

Spotřebitel má možnost obrátit se na finančního arbitra, který rozhoduje spory mezi spotřebitelem a věřitelem (případně zprostředkovatelem) při nabízení, poskytování nebo zprostředkování spotřebitelského úvěru nebo jiného úvěru, zápůjčky, či obdobné finanční služby. Více informací je možné vyhledat na webové adrese http://www.finarbitr.cz/cs/reseni-sporu/pruvodce-podanim-navrhu.html.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
4.3.2020 15:04, před 5 lety

Vážená paní Berounská,

V návaznosti na Vás podnět ohledně spotřebitelského úvěru, který jsme údajně poskytli Vaší matce, a kontaktu na Vás, který je dle Vašeho tvrzení naší společností aktivně využíván, Vám sdělujeme následující.

Co se týče Vaší žádosti o sdělení podrobných informací ohledně spotřebitelského úvěru, který jsme údajně poskytli Vaší matce, Vám v tuto chvíli bohužel nemůžeme žádné informace poskytnout, a to z toho důvodu, že jste nebyla svou matkou – naší klientkou – zplnomocněna s námi jednat ve věci jejích spotřebitelských úvěrů, jež mohly být poskytnuty Vaší matce.

Pokud jde o poskytování spotřebitelských úvěrů a dalších produktů, společnost Provident Financial s.r.o. působí na českém trhu již od roku 1997 a za tu dobu využilo naše produkty více než 1 000 000 zákazníků. Transparentně nabízíme bezúčelové hotovostní i bezhotovostní půjčky, bez ručitele a bez skrytých poplatků. Mezinárodní skupina International Personal Finance (IPF), do níž patří i česká pobočka Provident Financial s.r.o., působí ve Velké Británii již od roku 1880. IPF v současnosti poskytuje služby ve dvanácti zemích světa: v České republice, Polsku, Maďarsku, Rumunsku, Bulharsku, Finsku, Estonsku, Lotyšsku, Litvě, Španělsku, Austrálii a v Mexiku.

Naše společnost je nebankovním poskytovatelem spotřebitelských úvěrů a podléhá dozoru České národní banky. Při své činnosti vždy dodržujeme vysoké etické a profesionální standardy definované v našem interním etickém kodexu, ale také relevantní účinné právní předpisy, jež jsou součástí právního řádu České republiky. Co se tedy týče zákonnosti sjednávání smluv o spotřebitelském úvěru s naší společností, rádi bychom v této souvislosti uvedli, že naše činnost a naše postupy v rámci poskytování finančních služeb jsou zcela v souladu se zákonem.

K použití Vašeho telefonního čísla, jehož prostřednictvím jste byla z naší strany v minulosti kontaktována, bychom v této souvislosti rádi uvedli, že Vaše telefonní číslo nám poskytla Vaše matka, jako náhradní kontakt na její osobu a z toho důvodu bylo využíváno. Z našich systémů bylo toto číslo na základě Vašeho přípisu ihned odstraněno.

Pokud se týká klientského vztahu mezi naší společností a Vaší matkou, můžeme Vám, aniž bychom porušili jeho důvěrnost, sdělit, že zápůjčka, která byla poskytnuta vaší matce je malá, mnohem nižší než 10.000 Kč a je v možnostech vaší matky ji bez problémů splatit. A také jí bez problémů do svého onemocnění /zranění splácela. Po prověření všech okolností a postupů můžeme potvrdit, že při sjednávání smlouvy nedošlo k žádným pochybením a vše proběhlo dle standardů naší společnosti. Pokud se týká věku a zdravotního stavu klientky, upozorňujeme, že z důvodu antidiskriminačních pravidel není možno, aby tyto skutečnosti měly vliv na případné odepření posouzení žádosti o spotřebitelský úvěr, pokud takovou žádost společnost obdrží.

V případě potřeby nás neváhejte kontaktovat na zakaznicky.servis@provident.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.4.2020 22:47, před 5 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.5.2020 11:33, před 5 lety

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.