Počet nahlášených stížností: | 139 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Děkuji z zájem a sdílení našeho problému. Bohužel, tato společnost vůbec nebere v potaz naše zákony. V roce 2017 jsme se obrátili na ÚŘAD PRO OCHRANU SPOTŘEBITELE. Bylo nám sděleno, že od smlouvy může spotřebitel odstoupit ze závažných důvodů i po delší době než je 14 dní. A to jsme na základě zjištění o podvodném jednání této společnosti vůči seniorům splnili -- rozdíl 6dnů. Přesto nás tato společnost opakovaně po dvou letech, kdy pro nás nic ohledně nízkých cen energií nedělali nic, obesílá dopisy o zaplacení 3000kč pokuty za nedodržení smlouvy. Navíc po nás po 2letech požadovala dokumenty, faktury od našich stávajících dodavatelů. A tím, že jsme jim to neposlali, jsme taky cosi porušili. Jakousi součinnost. O tom ale při sjednávání smlouvy nebylo ani řeči!! Další podvod.
Oni si po dvou letech, kdy by vlastně už naše smlouva neměla platit uplatňují nějaké nároky a za to máme platit 3OOOkč ???
neplatná smlouva, placení pokuty
Tak jak máme na toto jednání společnosti Envona reagovat. To, že jsme od podvodného jednání odstoupili po delší době než je 14 dní neplatí?? Ale o stížnostech na internetu na tuto společnost zjistili po několika dnech!! A podle Úřadu pro ochranu spotřebitele jsme na to měli právo?? Tak kde je spravedlnost?? Máme podvodníkům platit??
|
Tweet |
Dle § 2001 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník platí, že od smlouvy lze odstoupit, ujednají-li si to strany, nebo stanoví-li tak zákon. Dále dle § 2002 občanského zákoníku platí, že poruší-li strana smlouvu podstatným způsobem, může druhá strana bez zbytečného
odkladu od smlouvy odstoupit.
Podstatné je takové porušení povinnosti, o němž strana porušující smlouvu již při uzavření smlouvy věděla nebo musela vědět, že by druhá strana smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala.
Dle ustálené judikatury Nejvyššího soudu ČR (např. sp. zn. 33 Odo 469/2006) platí, že výkon práva na odstoupení od smlouvy není možné sankcionovat smluvní pokutou. Samozřejmě se nejedná o případ, kdy se odstoupení od smlouvy neopírá o zákonné důvody. Byla-li smlouva ukončena odstoupením od smlouvy, které se může opřít o zákonné důvody, nemůže společnost vymáhat smluvní pokutu, neboť ujednání o smluvní pokutě je absolutně neplatné.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.