Počet nahlášených stížností: | 73 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Na informace "zboží je skladem na prodejně a lze si ho tam rezervovat" se naprosto nelze spolehnout. Po několika dnech, kdy máte dle informačního mailu čekat na výzvu k vyzvednutí, se po telefonickém dotazu dozvíte: "data o dostupnosti na prodejně nejsou online, může se stát, že v okamžiku rezervace už je zboží vyprodané a nově ho naskladňujeme" (o tom však informační mail nic neříká). V kombinaci s bodem 3.10 obchodních podmínek tohoto e-shopu to znamená, že tzv. rezervace na prodejně nic zákazníkovi nezaručuje, de facto žádnou rezervací není.
e-shop, rezervace na prodejně
Korektně informovat spotřebitele nebo rezervaci vůbec nenabízet.
|
Tweet |
Dle § 5 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, se obchodní praktika považuje za klamavou, pokud obsahuje věcně nesprávnou informaci a je tedy nepravdivá, což vede nebo může vést spotřebitele k rozhodnutí ohledně koupě, které by jinak neučinil.
V daném případě se tedy může jednat o nekalou obchodní praktiku, která může být sankcionována příslušným dozorovým orgánem, tj. Českou obchodní inspekcí. Podání podnětu k šetření je možné zde: https://www.coi.cz/podatelna/
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.