Počet nahlášených stížností: | 790 |
Z toho za letošní rok: | 4 |
Stále v řešení: | 9 |
Koupila jsem přepravku s dvaceti plnými lahvemi piva Pilsner Urquell 0,5l.
Proč bych měla být povinna uchovávat prázdné lahve bez nichž Lidl nechce samostatnou přepravku vykoupit zpět.
Část lahví může být "rozbitá, ztracená nebo jen zůstane ve špajzu, atd". A samotnou přepravku od lahví nemohu vrátit.
Nebo jak by mi z Lidlu doporučili postupovat, když pivo nepiju a bylo pro řemeslníky na chatě. Mám si dokoupit chybějící lahve?
Přijde to v rozporu se zákonem
HLAVA II ZÁKLADNÍ POVINNOSTI PŘI NAKLÁDÁNÍ S OBALY A ODPADY Z OBALŮ
§ 9 Vratné zálohované obaly
(4) Osoba, která uvádí na trh nebo do oběhu výrobky ve vratných zálohovaných obalech, je povinna vykupovat tyto vratné zálohované obaly bez omezení množství a bez vázání tohoto výkupu na nákup zboží.
Děkuji
Přepravka Pilsner Urquel 20 x 0,5l
Aby Lidl vykupoval i samostatné přepravky.
|
Tweet |
Přepravka na láhve od piva je "samostatným" obalem ve smyslu § 2 odst. 1 písm. a). Proto máme za to, že výkup tohoto obalu není možné vázat na vrácení jiného "samostatného" obalu - vratných láhví od piva. Úprava zákona č. 477/2001 Sb., o obalech, je v tomto směru kogentní a nelze se od ní smluvně či jinak (např. interním předpisem vydaným společností pro zaměstnance prodejny) odchýlit, notabene v neprospěch spotřebitele.
Povinnosti prodejce v této konkrétní oblasti kontroluje dle § 36 zákona č. 477/2001 Sb., o obalech, Česká obchodní inspekce. Ta je dle § 36 písm. d) téhož zákona oprávněna v případě zjištění porušení povinností uložit ochranná opatření, opatření k nápravě a pokuty. Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona v oblasti, kde Česká obchodní inspekce vykonává dozor, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.