Počet nahlášených stížností: | 1367 |
Z toho za letošní rok: | 9 |
Stále v řešení: | 36 |
ZPři koupil on-line se obvykle pro Alzu nerozhodujeme hlavně kvůli vysokým cenám za produkty snadno dostupné například a Amazonu. Ale protože jsme našli vyhovující produkt, rozhodli jsme se pro tuzemského giganta on-line shoppingu po dlouhé době znovu vyzkoušet.
V pondělí jsme obdrželi mrazák, připlatili jsme si za express dodání a donášku až k bytovým dveřím za 500,- (naprosto zbytečně, kurýr nedokázal bez manželčiny pomoci překonat 1,2m široké dveře, natož výtah). Po rozbalení nás ale čekalo nemilé překvapeni, mrazák byl značne poškozen a nedal se použít (vypouklý na dně, takže se po postavení na zem točil jako káča)
Ihned jsme zavolali Alzu a oznámili reklamaci, telefonista más ujistila o zajištění svozu a doručení nového nepoškozeného produktu. I přes několikačetné urgování se tak nestalo ani po dvou dnech. S vidinou Svátku strávených s mrazákem uprostřed chodby, jsme si domluvili odvoz mrazáku na pobočku vlastními prostředky (samozřejmě jsme se raději ujistili u dvou telefonistek a ty nám v rámci úspory času doporučili ať si na pobočku k reklamaci radši zajedeme sami).
S pocitem naděje na šťastný konec, jsme se vydali na nejbližší pobočku Alza, kde nás okamžitě odmítli, protože mrazák o rozměrech 0,5x0,5x0,8 metru je pro pobočku prostě příliš velký. Po domahaní se manažera pobočky to najednou šlo. Zapůjčili jsme si rudlík a hezky zpět do auta a pro mrazák, s najivním pocitem vítězství a vyřešení reklamace.
Po hodině a půl na pobočce jsme obdrželi pouze první část peněz zpět za samotný mrazák. Částka za rozvoz a “donášku před dveře” však spadá pod dopravce a je tedy nutné vystavení dobropisu. Společně s bezradným klučinou za přepážkou se snažíme dohledat pomoc opět na telefonu. Kde telefonistka několik minut prověřuje situaci a po několika minutách již přespříliš povedomé melodie, nám oznámí že dobropis vystavují kolegové kteří mají už 10 minut padla (v té chvíli jsme strávili na pobočce 2 hodiny).
Po několika minutách argumentů a dohadování se na jiný kontakt bitvu přohráváme a jedeme zpět domů (alespoň že bez mrazáku).
Koupě mrazáku
Tak triviální věc jako on-line koupě spotřebiče nás oba s manželkou stalo alespoň 4 hodiny života a to by se prostě nemělo Evropské zemi stávat, dokud budeme tuto úroveň servisu akceptovat, nejen on-line shopping, ale veškerý servis nemá důvod své zaostalé způsoby měnit.
|
Tweet |
Dle ustanovení § 19 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, je s výjimkou případů, kdy je k provedení opravy určena jiná osoba, prodávající povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb. Prodávající je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace.
Spotřebitel má právo na účelně vynaložené náklady spojené s oprávněnou reklamací, které je prodejce povinen na základě žádosti kupujícího proplatit. Účelně vynaloženými náklady jsou náklady, které musí spotřebitel nezbytně nutně vynaložit k tomu, aby mohl reklamaci uplatnit. Právo na jejich úhradu vychází z ustanovení § 1924 občanského zákoníku.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.