Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Dne 12.12.2019 nám končila smlouva u 2 mobilních tarifů. Byli jsme tedy na pobočce v tento den oznámit, že nechceme nic prodlužovat a obě čísla chceme zrušit. Následně nám ale bylo řečeno, že musíme počkat 30 dnů (jakási výpovědní lhůta), než dojde ke zrušení a těchto 30 dnů, tedy do 12.1.2020 zaplatit. Operátorka na lince mi tvrdila, že se nejedná o prodloužení smlouvy jako takové, ale nebyla schopna mi říct, jak je tedy možné, že musím paušál platit dál.
Předem děkuji za radu.
Tarif O2 spolu 3G
Okamžité zrušení neobjednané/mnou neprodloužené služby.
|
Tweet |
Obecně platí, že závazek sjednaný na dobu určitou zaniká uplynutím této doby bez dalšího. Máme za to, že uplatnění 30 denní výpovědní doby je možné v situaci, kdy spotřebitel ukončuje závazek výpovědí, nikoliv v situaci, kdy závazek zaniká jiným způsobem. Zákon č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích, v žádném svém ustanovení neuvádí, že by při ukončení závazku sjednaného na dobu určitou mohla po uplynutí sjednané doby běžet navíc výpovědní doba - zde konkrétně v situaci, kdy spotřebitel odmítl závazek prodloužit. Takovéto rozšiřující pojetí a použití výpovědní doby se nám jeví jako nepřiměřené.
Pokud spotřebitel s vyúčtováním služeb nesouhlasí, je třeba uplatnit reklamaci. Reklamaci na vyúčtování ceny je spotřebitel oprávněn uplatnit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 2 měsíců ode dne poskytnutí služby. Společnost je povinna vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu, nejpozději do 1 měsíce ode dne doručení reklamace. Doručení vyřízení reklamace musí být provedeno prokazatelným způsobem.
V případě, že společnost reklamaci zamítla, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.
Pěkný den,
skončením závazku nedochází k automatickému zrušení služby. Po jeho ukončení je služba poskytována v bez závazkové variantě a je nutné počítat s tím, že dojde k navýšení pravidelného měsíčního poplatku o 150 Kč viz ceník: https://1url.cz/EMuzW .
Aby byla služba zrušena je potřeba korektně výpověď nahlásit a to buď prostřednictvím značkové prodejny nebo na 800 02 02 02. Výpovědní lhůta je následně stanovena na 30 dnů po kterou je služba plně funkční a účtována.
Tuto skutečnost si můžete ověřit zde: https://1url.cz/vMVVJ a to kliknutím za záložku "jak zruším služby u O2?" .
Taktéž je možné si tuto informaci ověřit ve Všeobecných obchodních podmínkách : https://1url.cz/pzM0e a to přesně bod 11.8.
S těmi souhlasíte při zřízení služby.
Petr Šimeček
Guru pro Social Media, O2
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.