Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1247
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 342 stížnostech.

#38159Ukončení smlouvy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 19 dnů 10 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
19.12.2019, před 5 lety

Lubomir Skola

Znění stížnosti

Dne 12.12.2019 nám končila smlouva u 2 mobilních tarifů. Byli jsme tedy na pobočce v tento den oznámit, že nechceme nic prodlužovat a obě čísla chceme zrušit. Následně nám ale bylo řečeno, že musíme počkat 30 dnů (jakási výpovědní lhůta), než dojde ke zrušení a těchto 30 dnů, tedy do 12.1.2020 zaplatit. Operátorka na lince mi tvrdila, že se nejedná o prodloužení smlouvy jako takové, ale nebyla schopna mi říct, jak je tedy možné, že musím paušál platit dál.

Předem děkuji za radu.


Produkt

Tarif O2 spolu 3G


Požadované řešení

Okamžité zrušení neobjednané/mnou neprodloužené služby.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.1.2020 17:10, před 5 lety

Obecně platí, že závazek sjednaný na dobu určitou zaniká uplynutím této doby bez dalšího. Máme za to, že uplatnění 30 denní výpovědní doby je možné v situaci, kdy spotřebitel ukončuje závazek výpovědí, nikoliv v situaci, kdy závazek zaniká jiným způsobem. Zákon č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích, v žádném svém ustanovení neuvádí, že by při ukončení závazku sjednaného na dobu určitou mohla po uplynutí sjednané doby běžet navíc výpovědní doba - zde konkrétně v situaci, kdy spotřebitel odmítl závazek prodloužit. Takovéto rozšiřující pojetí a použití výpovědní doby se nám jeví jako nepřiměřené.

Pokud spotřebitel s vyúčtováním služeb nesouhlasí, je třeba uplatnit reklamaci. Reklamaci na vyúčtování ceny je spotřebitel oprávněn uplatnit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 2 měsíců ode dne poskytnutí služby. Společnost je povinna vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu, nejpozději do 1 měsíce ode dne doručení reklamace. Doručení vyřízení reklamace musí být provedeno prokazatelným způsobem.

V případě, že společnost reklamaci zamítla, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
9.1.2020 20:20, před 5 lety

Pěkný den,
skončením závazku nedochází k automatickému zrušení služby. Po jeho ukončení je služba poskytována v bez závazkové variantě a je nutné počítat s tím, že dojde k navýšení pravidelného měsíčního poplatku o 150 Kč viz ceník: https://1url.cz/EMuzW .
Aby byla služba zrušena je potřeba korektně výpověď nahlásit a to buď prostřednictvím značkové prodejny nebo na 800 02 02 02. Výpovědní lhůta je následně stanovena na 30 dnů po kterou je služba plně funkční a účtována.
Tuto skutečnost si můžete ověřit zde: https://1url.cz/vMVVJ a to kliknutím za záložku "jak zruším služby u O2?" .
Taktéž je možné si tuto informaci ověřit ve Všeobecných obchodních podmínkách : https://1url.cz/pzM0e a to přesně bod 11.8.
S těmi souhlasíte při zřízení služby.
Petr Šimeček
Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.2.2020 12:44, před 5 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.3.2020 23:53, před 5 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.