Počet nahlášených stížností: | 20 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, do schránky nám přišel dopis. Společnost se pokouší vymáhat dluh, který ale s jistotou neexistuje. Moc nevím, co s tím, tchán půjde s dopisem asi na policii. Já psal do společnosti email, do přílohy jsem dal kopii dopisu s žádostí o vysvětlení, zatím bez odpovědi. Největší záhadou je pro mě, proč uvedli zkomoleninu/kombinaci mého jména a příjmení tchána, adresa taky nesedí. Nevím jak se to dostalo k nám do schránky, když je tam číslo popisné domu na druhé straně hodně dlouhé ulice.
Znění dopisu:
V hlavičce kombinace mého jména a příjmení tchána
Adresa jiná, než je naše trvalé bydliště - sedí pouze ulice, PSČ také nesedí
číslo spisu XXXXXX (radši neuvádím)
Nepodařilo se nám Vás zastihnout při osobní návštěvě.
Minulý týden jsme se Vás pokusili zastihnou v místě Vašeho bydliště a pracoviště, avšak neúspěšně. (já pracuji z domova a tchán je v důchodu, jasná lež)
Další postup:
Pokud obratem neuhradíte částku 2000 Kč nebo nás nekontaktujete na tel: 226 254 647, budeme nuceni opět vyslat našeho inspektora na Vaši adresu! Ten bude vyžadovat okamžitě uhrazení celého dluhu a zároveň sepsání Vašeho majetku pro případnou exekuci.
Následek neúhrady:
Pokud neproběhne úhrada z Vaší strany, následujícím krokem je příprava materiálů k podání návrhu na vydání platebního rozkazu k věcně a místně příslušnému soudu, který bude pokračovat v procesu ve smyslu zákona. V tomto stádiu již budete zavázán/na hradit veškeré náklady spojené s právním vymáháním.
K okamžité úhradě 2000 Kč
(k dispozici QR kód pro rychlou platbu mobilem)
Aktuální dluh 7 273,22 Kč
Bankovní účet 35-XXXXXXXXXX/0800 (radši neuvádím celé)
VS XXXXXX
SS XXX
netuším o co se jedná
nejsem si jistý jak se máme zachovat, nejradši bych vyjádření společnosti a potvrzení, že se jedná o "omyl", to se ale asi nedočkám podle toho, co jsem se o nich dočetl
|
Tweet |
Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Pokud si je spotřebitel jistý tím, že závazek neexistuje a ani nikdy neexistoval, patrně nebude možné tento právní důvod prokázat a dluh vymáhat.
O neexistenci dluhu je vhodné informovat společnost, které byla údajná pohledávka postoupena - tedy CREDITEXPRESS Česká republika s.r.o. Neexistuje-li dluh spotřebitele vůči společnosti, není ani společnost, které je pohledávka postoupena, oprávněna údajnou pohledávku vymáhat.
Doporučujeme rovněž podat podnět České obchodní inspekci, neboť praktiky společnosti by mohly být hodnoceny jako nekalé dle § 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnět lze podat prostřednictvím formuláře, který nalezne spotřebitel zde: https://www.coi.cz/podatelna/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.