Počet nahlášených stížností: | 169 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Koupili jsme si telefon Nokia Asha a už při kouoi nám bylo sděleno, že telefon je často opravovaný od zákazníků, ale vždy opraven, tak jsme se rozhodli telefon zakoupit. Jedná se o telefon, který se dá ovládat tlačítky a zároveň i dotykem na malém displeji. Telefon byl zakoupen v prosinci 2013 a po 3 týdnech používání se displej zasekl a nereagoval, tak jsme mobil reklamovali. Telefon byl po 20ti dnech opraven. Před měsícem se stala úplně stejná závada, z ničeho nic mi v ruce telefon přestal reagovat, šla jsem telefon tedy znovu reklamovat, že se jedná o stejnou druhou závadu. A ejhle, reklamace zamítnuta, že se jedná o oxidaci. Samozřejmě vím, že telefon mi nespadl a ani se na něj nic nevylilo, vždy byl v pouzdře a na displeji ochranná folie. Je jasné, že se jedná o druhou stejnou závadu a vědí, že by se to stalo potřetí a nechtjí vracet peníze. Řekli mi ať telefon hodím z okna, že mám smůlu. Jednání hrozné, telefon má 7 měsíců.
Děkuji Dtest za pomoc.
Oprava
|
Tweet |
Jedná-li se o totožnou vadu, lze po prodejci žádat vysvětlení, z jakého důvodu byla první reklamace uznána a druhá nikoli. Jestliže spotřebitel uplatnil reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající. Po uplynutí šestí měsíců nese důkazní břemeno spotřebitel. Doporučujeme spotřebiteli, aby si vyžádal fotografie oxidace. Reklamaci lze zamítnout z důvodu oxidace v případě, že oxidace je příčinou reklamované vady. V opačném případě by měla být reklamace vyřízena. Pokud byla reklamace zamítnuta, písemně odůvodněna a prodávající bude setrvávat na svém stanovisku, je možné nechat si vypracovat znalecký posudek. Seznam znalců je na www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci. V případě, že posudek vyjde ve prospěch spotřebitele, má spotřebitel právo na řádné vyřízení reklamace a na úhradu znalečného.
Společnost Electro World s.r.o. byla o podaných stížnostech informována. Bohužel doposud neprojevila zájem se ke stížnostem vyjádřit, proto jsme se rozhodli případy uzavřít z důvodu nereakce podnikatele. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti. V soudním řízení by měl být spotřebitel schopný prokázat (např. zmíněným znaleckým posudkem), že se jednalo o vadu a byla přítomná na zboží v době uplatnění reklamace.
Na žádost společnosti jsme stížnost znovu otevřeli, aby mohla připojit své vyjádření.
Společnost Electro World s.r.o. již nevyužila možnosti reagovat, stížnost proto opětovně uzavíráme. V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.