Počet nahlášených stížností: | 78 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobry den,
dens jsem od pojistovny Kooperativa obdrzela upominku k zaplaceni dluzneho pojistneho ve vysi 6,391 CZK.
Pricemz 5,902 CZK je dluzne pojistne a 489 CZK poplatek za vymahani.
Cena mnou sjednaneho povinneho ruceni za minuly rok byla 3,900 CZK tzn., ze se cena povinneho ruceni pro me zvysila o 2,000 CZK. O zyseni sazby jsem pry byla informovana postovni zasilkou nekdy v srpnu - bohuzel si nejsem vedoma, ze by se dopis / tato informace ke me dostala.
Na zacatku rijna jsem volala na zakaznickou linku s zadosti o ukonceni smlouvy o povinnem ruceni s pojistovnou Kooperativa, protoze jsem nasla levenejsi variantu (levnejsi nez puvodnich 3,900 CZK) , bohuzel mi bylo oznameno, ze zakonem stanovena lhuta pro vypovezeni smlouvy je minimalne 6 tydnu - ani v prubehu tohoto telefonatu jsem nebyla informovana o zvysene sazbe.
Rada bych timto vyzvala zastupce pojistovny Kooperativa k prokazani doruceni zmineneho dopisu, ve kterem me informujete o zvyseni ceny pojistneho.
Bohuzel tak se totiz nestalo. Kdybych tuto informaci obdrzela, zcela jiste bych jednala okamzite a spolupraci s pojistovnou Kooperativa ukoncila jeste pred zakonem stanovenou lhutou.
Ja jsem ale vubec nedostala jsem prilezitost ze zmenou ve smlouve nesouhlasit.
povinne ruceni
Pozaduji okamzite ukonceni smlouvy, na ktere mam v tomoto pripade ze zakona narok.
Dekuji za pochopeni a podporu pri vyrizovani teto stiznosti.
S pozdravem
Lucie Vesela
|
Tweet |
Dle skutkového stavu popsaného ve stížnosti se jedná o pochybení poskytovatele doručovacích služeb, který včas a řádně nedoručil oznámení pojišťovny o zvýšení poplatku za vedení povinného ručení.
Při jednostranné změně ceny hrazeného pojistného má spotřebitel, pokud např. se zvýšením nesouhlasí či mu nepřijde přiměřené, možnost závazek ukončit. Takové ukončení však musí proběhnout do jednoho měsíce ode dne doručení oznámení o zvýšení ceny spotřebiteli. Rozhodující je moment skutečného doručení, nikoliv moment, ve kterém pojišťovna oznámení prostřednictvím poskytovatele poštovních služeb odeslala. Pokud spotřebitel nebyl seznámen se změněným obsahem smlouvy, nemůže být změněnou smlouvou vázán. V zásadě tak platí, že úkon pojišťovny vůči němu není účinný a smlouva není změněna.
Smlouvu lze rovněž ukončit ke konci pojistného období, a to ve formě výpovědi doručené pojišťovně nejméně 6 týdnů před tzv. výročním datem.
V případě, že se jedná o pojištění, je k mimosoudnímu řešení sporů mezi spotřebitelem (pojistníkem, pojištěným, oprávněnou osobou nebo obmyšleným) a pojišťovnou příslušný finanční arbitr. Finančního arbitra lze kontaktovat na adrese: Kancelář finančního arbitra, Legerova 1581/69, 110 00 Praha 1. Více informací naleznete na www.financniarbitr.cz.
Průvodce podáním návrhu je možné vyhledat na následujících webových stránkách www.finarbitr.cz/cs/reseni-sporu/pruvodce-podanim-navrhu.html. Finanční arbitr musí rozhodnout do 90 dnů od shromáždění všech podkladů nutných pro rozhodnutí. Tato lhůta může být maximálně prodloužena o dalších 90 dnů. Řízení není zpoplatněno, proto spolu s návrhem není třeba hradit žádný poplatek.
Podmínkou zahájení postupu mimosoudního řešení sporu před finančním arbitrem je skutečnost, že se stěžovateli nepodařilo vyřešit spor přímo s pojišťovnou.
Spotřebitel nám zaslal informaci, podle které bylo v uvedeném sporu dosaženo smírného řešení. Z výše uvedeného důvodu stížnost uzavíráme.